-
31. Data: 2012-05-05 21:21:42
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-05-05 11:59, The_EaGle wrote:
> W dniu 2012-05-04 22:45, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>
>>> Sierre przestali robic 21 lat temu :-(
>>
>> Ciekawsze jednak np. E34, E32 których nadal jest sporo, niektórych w
>> całkiem niezłym stanie (niektóre, mające już 23-25lat)
>
>
>> Znajomy gdzieś wynalazł pięknie utrzymaną E32 właśnie. Myślę, że stanem
>> mogłaby konkurować z 5-7mio letnimi samochodami.
>
> Niezły stan jest w środku bo jak sie produkuje samochód za dzisiejsze
> 160 tys a nie za 50 tys to można tam zastosować 2-3 razy lepsze
> materiały wykończeniowe. Jednak jak wskazuje praktyka silniki BMW nie
> pokonują 2-3 razy większych przebiegów niż np w corolli za 50 tys zł.
Zobaczymy jak próbę czasu zniosą obecne konstrukcje, ale zdziwiłbyś się
długowiecznością wielu starszych, np: M50 (2.5l, 2.8l rzędowa 6-tka),
M42 właśnie, wiele inncyh.
> Powłoka antykorozyjna też nie jest na 20-30 lat. W związku z tym nie
> wierze że samochód z pierwszych lat 90tych mający minimum 300tys km
> będzie w lepszym stanie niż 5 letni z przebiegiem 100tys km.
Nie wiem ile kilometrów ma przejechany obecny M42 który jest w obecnej
rajdówce (myślę, że z dużym prawdopodobieństwem ponad 300kkm), ale jego
stan techniczny jest doskonały. Równa kompresja, równa praca bez
jakichkolwiek zająknięć, idealnie stabilne wolne obroty. Od ponad 1.5
roku wykorzystywany głównie w zakresie obrotów 4500-7300 + dojazdówki.
> To po
> prostu fizycznie nie możliwe. Wyjątek może stanowić jakiś kolekcjonerski
> egzemplarz który nic nie jeździł ale był świetnie serwisowany. JEDNAK
> nawet wtedy technika z lat 90tych a dziś to dwie dekady rozwoju
> samochodów, choćby bezpieczeństwo, zużycie paliwa itd.
Bezpieczeństwo jedynie bierne jest gorsze i nie we dotyczy to wszystkich
egzemplarzy. Reszta, czyli elementy zawieszenia to części
eksploatacyjne. Jeśli ktoś jest rozsądnym użytkownikiem i zwraca uwagę
na ich stan (np. jak ja), to te samochodu jakością prowadzenia zaskoczą
większość wozideł na naszych drogach.
> Do tego dochodzi
> serwisowanie auta 20 letniego gdzie rozlecieć sie może dosłownie
> wszystko w każdej chwili łącznie z gumą czy zupełnie nie psującymi się w
> 5 letnim aucie rzeczami.
Właśnie jestem na etapie budowy drugiej rajdowej e30-tki (w tym momencie
przgotowuje do piaskowania i lakierowania) i mogę Ci powiedzieć, że
naprawdę można się zdziwić. Np. uszczelki okien, drzwi mające już 22
lata są mięciutke jak nowe.
Pod względem korozji owszem znajdzie się kilka miejsce gdzie
praktykowałem: wytnij, sfabrykuj, wklej. Jednakże np. progi, podłóżnice,
nadkola są w idealnym stanie - nawet powłoka farby nie jest uszkodzona.
Zwróć również uwagę na to ile ich nadal jeździ po naszych drogach - dla
testu poszukaj innych 20-25 latków.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
32. Data: 2012-05-05 21:28:01
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-05-05 11:48, The_EaGle wrote:
> W dniu 2012-05-02 08:44, news-gazeta pisze:
>
>> Szkoda że naród taki głupi i zapatrzony, no ale dzięki temu inne
>> prawdziwe marki są tańsze ;)
>
> Dokładnie tak, ja się cieszę że tak jest. Dzięki temu 3-4letnia alfa 159
> kosztuje 45-50tys zł w bardzo dobrym stanie
Nie jestem mechanikiem, ale znajomy, który nim jest pokazywał mi różne
"ciekawostki" konstrukcyjne tych zacnych samochodów - przekonasz się
zapewne gdy będziesz użytkował.
Czasem jak do niego wpadam, to aż załuję, że nie mam aparatu ze sobą -
bo to co "wyprawia się" w samochodzie który ma 5 lat woła o pomstę
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
33. Data: 2012-05-05 22:43:30
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Od: The_EaGle <g...@d...pl>
W dniu 2012-05-05 21:28, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
> On 2012-05-05 11:48, The_EaGle wrote:
>> W dniu 2012-05-02 08:44, news-gazeta pisze:
>>
>>> Szkoda że naród taki głupi i zapatrzony, no ale dzięki temu inne
>>> prawdziwe marki są tańsze ;)
>>
>> Dokładnie tak, ja się cieszę że tak jest. Dzięki temu 3-4letnia alfa 159
>> kosztuje 45-50tys zł w bardzo dobrym stanie
>
> Nie jestem mechanikiem, ale znajomy, który nim jest pokazywał mi różne
> "ciekawostki" konstrukcyjne tych zacnych samochodów - przekonasz się
> zapewne gdy będziesz użytkował.
> Czasem jak do niego wpadam, to aż załuję, że nie mam aparatu ze sobą -
> bo to co "wyprawia się" w samochodzie który ma 5 lat woła o pomstę
>
Piszesz konkretnie o jakim samochodzie?
I druga uwaga. Mechanik się specjalizuje w...?
--
Pozdrawiam
Rafał
-
34. Data: 2012-05-07 13:28:45
Temat: Re: Grupa szmelcwagena
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-05-05 22:43, The_EaGle wrote:
> W dniu 2012-05-05 21:28, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>> On 2012-05-05 11:48, The_EaGle wrote:
>>> W dniu 2012-05-02 08:44, news-gazeta pisze:
>>>
>>>> Szkoda że naród taki głupi i zapatrzony, no ale dzięki temu inne
>>>> prawdziwe marki są tańsze ;)
>>>
>>> Dokładnie tak, ja się cieszę że tak jest. Dzięki temu 3-4letnia alfa 159
>>> kosztuje 45-50tys zł w bardzo dobrym stanie
>>
>> Nie jestem mechanikiem, ale znajomy, który nim jest pokazywał mi różne
>> "ciekawostki" konstrukcyjne tych zacnych samochodów - przekonasz się
>> zapewne gdy będziesz użytkował.
>> Czasem jak do niego wpadam, to aż załuję, że nie mam aparatu ze sobą -
>> bo to co "wyprawia się" w samochodzie który ma 5 lat woła o pomstę
>
> Piszesz konkretnie o jakim samochodzie?
Ten akurat który widziałem, to alfa 156, 2.4jtd o ile dobrze pamiętam.
> I druga uwaga. Mechanik się specjalizuje w...?
Nie specjalizuje się. Ale zna się na tym co robi.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik