  • 1. Data: 2019-07-29 14:23:52
    Temat: Grecja - wypozyczalnia i papiery
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Dowiedziałem się że w Grecji wypożyczenie samochodu odbywa się bez
    papierów. Zamiast dowodu i ubezpieczenia dostaje się "kartkę z umową" i
    podobno Policja to respektuje. Zaznaczam że nie jest to jakiś
    przypadkowy grek tylko firma.

    Może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć?

  • 2. Data: 2019-07-29 16:40:44
    Temat: Re: Grecja - wypozyczalnia i papiery
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-07-29 14:23, heby wrote:
> [...]
    > papierów. Zamiast dowodu i ubezpieczenia dostaje się "kartkę z umową" i
    > podobno Policja to respektuje. Zaznaczam że nie jest to jakiś

    Pewnie tak. Tez jedyne co mialem jezdzac tam wypozyczonym autem to
    kluczyki i kopie umowy, wlasnie z informacja ze to tak dziala. Pewnie
    policja sobie z tym bez problemu radzi sprawdzajac jesli juz musi, w
    jakims ichnim CEPiKu.

    Tym bardziej ze w umowie byl "na wszelki wypadek" podany numer
    kontaktowy wypozyczalni.

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2019-07-29 20:40:39
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "heby" wrote in message news:qhmogr$4np$1@dont-email.me...

> [...]
    > papierów. Zamiast dowodu i ubezpieczenia dostaje się "kartkę z umową" i
    > podobno Policja to respektuje. Zaznaczam że nie jest to jakiś przypadkowy

    W wielu krajach na świecie pożyczałem samochody z wypożyczalni i _nigdzie_
    nie dostałem dowodu i ubezpieczenia, zawsze tylko kopię umowy. Nawet na
    Kubie.

    --
    Axel

  • 4. Data: 2019-08-02 01:15:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "heby" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > papierów. Zamiast dowodu i ubezpieczenia dostaje się "kartkę z umową" i
    > podobno Policja to respektuje. Zaznaczam że nie jest to jakiś przypadkowy

    No ale właściwie o co Ci chodzi? Skąd ten brak zaufania?
    Myślisz że Ciebie, klienta, chcą w tarapaty wpędzić i na
    mandaty narazić? W końcu jeśli są reputowaną firmą
    a nie prywatną osobą, jak piszesz, to chyba wiedzą co robią?

  • 5. Data: 2019-08-02 13:18:10
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    A maja w Grecji dowody rejestracyjne?

  • 6. Data: 2019-08-06 21:40:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/07/2019 14:23, heby wrote:
    > Może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć?

    No więc potwierdze sobie sam. Samochód został wypożyczony na zwykłą
    kartkę papieru samokopiującego. Grek wyjaśnił że wszyscy tak robią.
    Policji nie spotkałem nawet śladu wiec nie było nawet jak przetestować
    tego w praktyce.

    Z ciekawostek: Zakynthos. Drogi wąskie jak jasna cholera dlatego spotyka
    się tam głównie autokary bo mają 0.01km bliżej niż główną drogą szerszą
    o 50cm. W górach stromo. Peugeot 108 [1] ledwo jeździł, w wiele miejsc
    dało radę wtoczyć się tylko na 1. Miał 15kkm a zachowywał się jak by
    miał uszkodzony silnik sądząc po metalicznych odgłosach, może ten typ
    tak ma. Grecy znają tylko jeden znak - Stop - i to tylko czasami.
    Pozostałe olewają. Z resztą im się nie dziwie, znaki mają rozmiar
    talerza deserowego, cieżko je czasem wypatrzeć bo niektóre wyblakły do
    stanu zerowej czytelności. Jazda na lusterka to codzienność przy czym w
    przypadku greków nie wiąże się z używaniem hamulca. Pierszeństwo ma
    wiekszy. Czułem się jak na Kubie, niektóre samochody wykopano chyba w
    Olimpii, w dodatku jeżdzą nimi zamiast eksponować w muzeach. Drogi w
    fatalnym stanie. Podobno to dlatego że mieli trzęsienie ziemi.
    Zapominają dodać że z 70 lat temu... Domy wyglądają gorzej niż drogi,
    zbudowane byle jak, niedokończone, z dykty i tego co znaleziono na
    śmietniku, czasem trafia się jakiś lepszy ale to bardziej wyjątki. A
    śmietnikiem jest każda droga, często stosy śmieci przeszkadzają w
    jeździe choć dają przyjemny powiew bukietu gnijących odpadków.
    Przeszkadzają też sami Grecy bo co może być lepszego niż miła pogawętka
    na środku skrzyżowania? Klason służy do wszystkiego od opierdalania do
    dziękowania i nigdy nie wiesz co dokładnie Grek miał na myśli.
    Drogowskazy mieszane ale im dalej na wioski tym bardziej greckie nazwy
    wiec bez nawigacji jazda jest upierdliwa tym bardziej że grecki tylko w
    teorii przypomina cyrylicę.

    [1] Pierwszy raz widzę samochód gdzie nie można przyczepić żadnym
    sposobem nawigacji do kratki. Bo nie ma kratki. Wyrazy współczucia dla
    posiadaczy tego cuda.

  • 7. Data: 2019-08-06 21:43:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/08/2019 01:15, Pszemol wrote:
    > Skąd ten brak zaufania?

    Z doświadczenia w traktowaniu turystów.

    Obchodzimy samochód, grek notuje gdzie są defekty lakieru. Coś tam
    zapisuje a ja cykam fotki. Po chwili pochodzę do niega a tu kartka
    czysta, zero defektów.

    Serio, uważasz że powinienem ufać lokalnemu misiwi który żyje w
    warunkach gdzie samochody wypożycza się za grosze z powodu absurdalnie
    rozbudowanej konkurencji i trzeba znaleźć inne metody zarobkowe?

  • 8. Data: 2019-08-06 21:46:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/08/2019 13:18, Iguan_007 wrote:
    > A maja w Grecji dowody rejestracyjne?

    Internaty kłamią że mają jakieś papiery. Nie widziałem na oczy.

  • 9. Data: 2019-08-06 21:51:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Aug 2019 21:40:33 +0200, heby napisał(a):
    > Z ciekawostek: Zakynthos.
    > Grecy znają tylko jeden znak - Stop - i to tylko czasami.
    > Pozostałe olewają.

    To tak, jak w Polsce :-)

> [...]
    > fatalnym stanie. Podobno to dlatego że mieli trzęsienie ziemi.
    > Zapominają dodać że z 70 lat temu... Domy wyglądają gorzej niż drogi,

    Moge mylic kraje, ale ktos pisal, ze od domu w budowie nie placi sie
    podatku, wiec wszyskie sa niedokonczone :-)

    > z dykty i tego co znaleziono na śmietniku,

    Byc moze u nich lepszych nie trzeba.
    Z dykty sa domy w USA, i Kanadzie ...

    > [1] Pierwszy raz widzę samochód gdzie nie można przyczepić żadnym
    > sposobem nawigacji do kratki. Bo nie ma kratki. Wyrazy współczucia dla
    > posiadaczy tego cuda.

    A gdzie jest wylot klimy ? :-)

    J.

  • 10. Data: 2019-08-06 22:02:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/08/2019 21:51, J.F. wrote:
    > A gdzie jest wylot klimy ? :-)

    Z lewej strony, taka kula. Takie miejsce że trzeba tracić czas na
    zerkanie w lewy dolny róg dekoncentrując się. I przymocować do tego
    czegoś typowego uchwytu też nie dałem rady, nijak nie da się zaczepić.

    Ot, wpuszczono absolwenta jakiegoś kierunku artystycznego ze sraczką
    designerską i masz zamiast funkcjonalnie to artystycznie. Strach
    pomyśleć co będzie jak samochód zaprojektują w Apple.