eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetGranice absurdu [crosspost]
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 11. Data: 2019-01-21 22:46:13
    Temat: Re: Granice absurdu [crosspost]
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-01-21 o 20:05, RadoslawF pisze:
    >
    > Na obudowie nie ma. We wgłębieniach na śrubki są.
    > No i nie każdy jest w stanie obudowę otworzyć bez zostawiania śladów,
    > wydłubać dysk i skopiować jego zawartość.

    To podejść do kumpla/koleżanki/dziewczyny/szwagra/sąsiadki...

    Wydłubywałem szwagrowi dysk z Della, w którym trzeba było palmrest
    podnosić z klawiaturą. Ot taka dzicz zamiast Latitude kupiona. Spalił
    się w nim kontroler klawiatury (było widać rozerwany).
    Dysk zupełnie wyciągnięty, oddana reszta na serwis.
    Dell problemu nie robił.

    --
    Irokez


  • 12. Data: 2019-01-21 23:41:55
    Temat: Re: Granice absurdu [crosspost]
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-01-21 o 22:46, Irokez pisze:

    >> Na obudowie nie ma. We wgłębieniach na śrubki są.
    >> No i nie każdy jest w stanie obudowę otworzyć bez zostawiania śladów,
    >> wydłubać dysk i skopiować jego zawartość.
    >
    > To podejść do kumpla/koleżanki/dziewczyny/szwagra/sąsiadki...
    >
    > Wydłubywałem szwagrowi dysk z Della, w którym trzeba było palmrest
    > podnosić z klawiaturą. Ot taka dzicz zamiast Latitude kupiona. Spalił
    > się w nim kontroler klawiatury (było widać rozerwany).
    > Dysk zupełnie wyciągnięty, oddana reszta na serwis.
    > Dell problemu nie robił.

    Mieliście szczęście.
    Spotkałem się z przypadkiem (Della) że serwis wystawił rachunek
    bo gwarancja nie została uznana z powodu otwierania obudowy.


    Pozdrawiam


  • 13. Data: 2019-01-23 13:49:05
    Temat: Re: Granice absurdu [crosspost]
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > Mieliście szczęście.
    > Spotkałem się z przypadkiem (Della) że serwis wystawił rachunek
    > bo gwarancja nie została uznana z powodu otwierania obudowy.

    nie wystawi rachunku dopóki nie wyrazisz na to zgody.
    poza tym dlatego należy się kontaktować z serwisem by można było
    odhaczyć taką informację przy danym numerze seryjnym, że klient dostaje
    zgodę na wyjęcie dysku bez utraty gwarancji.


  • 14. Data: 2019-01-23 16:35:49
    Temat: Re: Granice absurdu [crosspost]
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-01-23 o 13:49, sirapacz pisze:
    >
    >> Mieliście szczęście.
    >> Spotkałem się z przypadkiem (Della) że serwis wystawił rachunek
    >> bo gwarancja nie została uznana z powodu otwierania obudowy.
    >
    > nie wystawi rachunku dopóki nie wyrazisz na to zgody.

    Oddając sprzęt na gwarancję zgadzasz się na ich regulamin czyli
    na wystawienie rachunku w momencie kiedy nie uznają gwarancji.

    > poza tym dlatego należy się kontaktować z serwisem by można było
    > odhaczyć taką informację przy danym numerze seryjnym, że klient dostaje
    > zgodę na wyjęcie dysku bez utraty gwarancji.

    Jak dostaniesz zgodę to owszem. Pytanie jak często jej udzielają?


    Pozdrawiam


  • 15. Data: 2019-01-23 18:42:25
    Temat: Re: Granice absurdu [crosspost]
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako sirapacz <n...@s...pl>
    w artykule <news:q24ndq$na8a$1@portraits.wsisiz.edu.pl> pisze:

    >> A jak się nie da? Coraz więcej nowych notebooków ma konstrukcję trudną do
    >> rozebrania. W najlepszym przypadku przed wyjęciem dysku trzeba rozkręcić
    >
    > wybierać świadomie?

    Jak sama nazwa wskazuje, *użytkownik* świadomie wybiera parametry _użytkowe_
    dotyczące normalnej bezawaryjnej eksploatacji. Notebook to nie składak, więc
    użytkownik zakłada, że serwis renomowanej marki jest w pełni profesjonalny.

    >> Nie tyle kasują dane, co przywracają system, aby wykluczyć możliwe
    >> przyczyny programowe. Oczywiście nie ma to sensu, kiedy użytkownik
    >> zgłasza oczywisty i jednoznaczny problem sprzętowy.
    > ależ pełna zgoda - skutek ten sam. Rozpacz po powrocie lapka z serwisu -
    > slyszalem kilka takich opowieści.

    Chciałem zwrócić uwagę nie na oczywisty skutek, tylko na intencje działania.
    Wszak dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane. A praktykę pokazuje cytat w
    sygnaturce.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)
    ...admin z przypadku często pewnych rzeczy nie wie/nie zna/nie umie/
    nie ma w zwyczaju. Znam z własnego doświadczenia. A to się potem mści.
    Także na nim samym. -- Mariusz Kruk na pl.comp.os.advocacy


  • 16. Data: 2019-01-24 00:10:03
    Temat: Re: Granice absurdu [crosspost]
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2019-01-21 o 17:09, sirapacz pisze:
    >
    >> A jak się nie da? Coraz więcej nowych notebooków ma konstrukcję trudną do
    >> rozebrania. W najlepszym przypadku przed wyjęciem dysku trzeba rozkręcić
    >
    > wybierać świadomie?
    >> Nie tyle kasują dane, co przywracają system, aby wykluczyć możliwe
    >> przyczyny
    >> programowe. Oczywiście nie ma to sensu, kiedy użytkownik zgłasza
    >> oczywisty
    >> i jednoznaczny problem sprzętowy.
    >
    > ależ pełna zgoda - skutek ten sam. Rozpacz po powrocie lapka z serwisu -
    > slyszalem kilka takich opowieści.

    System to i Ty sam możesz sobie przywrócić bez oddawania do serwisu.


    --
    animka


  • 17. Data: 2019-01-24 06:49:08
    Temat: Re: Granice absurdu [crosspost]
    Od: ń <k...@t...sie>

    W laptopie parę rzeczy jest jak w "składaku" i mogą być wymieniane przez
    użyszkodnika: bateria[-e], zasilacz, dysk[i], napęd[y],
    klawiatura, stacja dokująca i jej elementy (dysk[i], napęd[y], zasilacz).
    Do tego często dochodzą karta WiFi (LAN), karta WWAN (CDMA, GSM, EVDO).


    -----
    > Notebook to nie składak


  • 18. Data: 2019-01-24 10:30:11
    Temat: Re: Granice absurdu [crosspost]
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-24 o 06:49, ń pisze:
    > W laptopie parę rzeczy jest jak w "składaku" i mogą być wymieniane przez
    > użyszkodnika: bateria[-e], zasilacz, dysk[i], napęd[y], klawiatura,
    > stacja dokująca i jej elementy (dysk[i], napęd[y], zasilacz).
    > Do tego często dochodzą karta WiFi (LAN), karta WWAN (CDMA, GSM, EVDO).
    >
    > (...)
    To chyba jeszcze nie widziałeś marketowych odmian Asusów, Acerów czy
    nawet niektórych Delli.
    Np. Inspiron serii 3500 ma akumulator montowany na stałe.
    W Asusach spotykałem się z tym, że aby wymienić napęd DVD to trzeba
    rozebrać pół sprzętu i trwa to dłuuugo. A przykładowo w IBM/Lenovo serii
    Rxxx albo Wxxx to jedna zasuwka i po kilkunastu (sic!) sekundach napęd
    wymieniony.
    Obejrzyj Sony - wszysto przyklejone na stałe, nawet pamięci.
    Niektóre starsze HP - nie tolerują co poniektórych zamienników
    zasilaczy. Podobnie starsze Delle XPS, tyle, że one działają z
    zasilacza, ale np. nie pozwolą już na doładowanie akumulatora.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 19. Data: 2019-01-24 10:40:36
    Temat: Re: Granice absurdu [crosspost]
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj sirapacz, 23 sty 2019 w
    news:q29nuq$1r0c8$1@portraits.wsisiz.edu.pl napisałeś/aś:

    >
    >> Mieliście szczęście.
    >> Spotkałem się z przypadkiem (Della) że serwis wystawił rachunek bo
    >> gwarancja nie została uznana z powodu otwierania obudowy.
    >
    > nie wystawi rachunku dopóki nie wyrazisz na to zgody.
    > poza tym dlatego należy się kontaktować z serwisem by można było
    > odhaczyć taką informację przy danym numerze seryjnym, że klient
    > dostaje zgodę na wyjęcie dysku bez utraty gwarancji.

    Kilka lat temu jak szukałem lapka, to pisałem do supportów poszczególnych
    producentów pytanie jakie modyfikacje są dozwolone ze strony klienta -
    bez utraty gwarancji. ZTCP Dell i Acer nie robiły wielkich problemów. W
    każdym razie warto mieć taką podkładkę, warto przed wysłaniem sprzętu do
    serwisu się zapytać.


  • 20. Data: 2019-01-24 13:18:29
    Temat: Re: Granice absurdu [crosspost]
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 20.01.2019 o 15:54, Adam pisze:

    > Dostałem takiego maila od klienta:
    >
    > "Dodzwoniłem się do firmy X-kom i potwierdzili, że gwarancja na mój
    > Laptop jest na 3 lata.
    > Serwis Della jest w Częstochowie.
    > Czyli naprawa może potrwać i 1 miesiąc.

    A nie ma wykupionej opcji NBD? No to skoro nie wykupił, to może czekać.
    Druga sprawa, jak klient nie ma kopii, to znaczy, że te dane są niezbyt
    ważne.
    Ja każdy sprzęt Della biorę z NBD i wtedy nie ma problemu z naprawą -
    przyjeżdża do mnie serwisant i naprawia, albo mogę sobie sam wymienić
    daną część, jak infolinia zezwoli.

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: