  • 1. Data: 2012-03-26 17:41:05
    Temat: Gramofon unitry i line out z glosnikowego
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Witam

    Rzecz tyczy sie gramofou unitry Artur stereo.
    Pomijajac kwestie jakosciowe, chcialbym dopasowac poziom wyjscia ze
    wzmacniacza do poziomu wejscia liniowego.
    Czyli wyjscie glosnikowe gramofony chce podpiac pod wejscie liniowe innego
    wzmacniacza.

    Gramofon posiada tylko wyjscie glosnikowe po UL1481 i bezposrednie wyjscie z
    przetwornika igly.

    Pytanie zatem jak dopasowac wyjscie glosnikowe do wejscia liniowego bez
    uciekania sie do wiekszych ingerencji i inwestycji w przedwzmacniacz RIAA?

    pozdr
    Tmek

  • 2. Data: 2012-03-26 17:54:38
    Temat: Re: Gramofon unitry i line out z glosnikowego
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tmek" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Pytanie zatem jak dopasowac wyjscie glosnikowe do wejscia liniowego
    >bez uciekania sie do wiekszych ingerencji i inwestycji w

    Wzmacniacz pod ktory chcesz podlaczyc stosownego wejscia gramofonowego
    nie posiada, zas gramofon jest na wkladke magnetyczna ?

    No to gdzies tam w srodku jest przedwzmacniacz, za nim potencjometr, a
    za nim ten 1481, i wystarczy sie z kabelkami podlaczyc gdzies do
    potencjometru.

    J.

  • 3. Data: 2012-03-27 08:55:30
    Od: "Stasiek_T" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek> napisał w wiadomości
> [...]
    > uciekania sie do wiekszych ingerencji i inwestycji w przedwzmacniacz RIAA?

    O ile dobrze pamiętam, to w tym gramofonie jest wkładka piezoelektryczna,
    ktora może być wprost podłączona do wzmacniacza (wejścia liniowego).

  • 4. Data: 2012-03-27 12:38:27
    Od: "AC" <a...@p...onet.pl>

    Spojrzałem na schemat (jest na elektrodzie) i rzeczywiście najlepiej jak
    podłączyłbyś się pod potencjometr siły głosu, ale nie pod suwak tylko pod
    pin 100k względem masy.
    AC

  • 5. Data: 2012-03-27 12:56:43
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > O ile dobrze pamiętam, to w tym gramofonie jest wkładka
    > piezoelektryczna, ktora może być wprost podłączona do
    > wzmacniacza (wejścia liniowego).

    Nie wiem czy charakterystyka przetwornika piezoelektrycznego
    podłączonego bezpośrednio do wejścia Line da zadowalający
    efekt akustyczny. Jeśli mnie pamięć nie myli kiedyś coś
    takiego robiłem i było cieniutko :-). Potrzebny był
    przedwzmacniacz z odpowiednią korekcją. Ale mogę się mylić,
    generalnie byłem zwolennikiem wkładek magnetoelektrycznych i
    miałem Daniela :-)

  • 6. Data: 2012-03-27 14:04:09
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Stasiek_T" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > O ile dobrze pamiętam, to w tym gramofonie jest wkładka piezoelektryczna,
    > ktora może być wprost podł?czona do wzmacniacza (wej?cia liniowego).

    Owszem. Sygnal z wkladki nawet jest podlaczony bezposrednio pod gniazdo din
    z tylu.

    Tmek

  • 7. Data: 2012-03-27 14:52:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_J" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >podłączonego bezpośrednio do wejścia Line da zadowalający efekt
    >akustyczny. Jeśli mnie pamięć nie myli kiedyś coś takiego robiłem i

    Mniej wiecej tak to zawsze dzialalo - zadnych korekcji - ale piezo i
    tak bylo tylko w gramofonach "nizszej klasy".

    >Potrzebny był przedwzmacniacz z odpowiednią korekcją. Ale mogę się
    >mylić,

    Nie byl.
    Aczkolwiek byl tu wspominany niedawno jeden pomysl - wkladka piezo
    silnie stlumiona malym opornikiem, ch-ka ponoc wychodzila zblizona to
    magnetoelektrycznych, i pod taki wzmacniacz sie podpinalo. Rzekomo
    bylo lepiej niz normalnie - moze sie pytek pobawic jak ma ochote :-)

    J.

  • 8. Data: 2012-03-27 15:00:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    [...]

> [...]
    > magnetoelektrycznych, i pod taki wzmacniacz sie podpinalo. Rzekomo
    > bylo lepiej niz normalnie - moze sie pytek pobawic jak ma ochote :-)

    Nie rzekomo tylko rzeczywiście. Wkładka obciążona małą impedancją
    przestała miec tendencję do podbarwiania swoimi rezonansami i
    charakterystyka częstotliwościowa bardzo się wyrównywała. W efekcie to
    bardzo przyzwoicie brzmiało i jedyną wada był juz tylko stosunkowo
    duży nacisk na płytę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2012-03-27 15:26:54
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > ...jedyną wada był juz tylko stosunkowo duży nacisk na
    > płytę.

    To te oporniki montowało się bezpośrednio przy wkładce? I
    były aż takie ciężkie? ;-)

  • 10. Data: 2012-03-27 15:30:01
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Aczkolwiek byl tu wspominany niedawno jeden pomysl - wkladka piezo silnie
    > stlumiona malym opornikiem, ch-ka ponoc wychodzila zblizona to
    > magnetoelektrycznych, i pod taki wzmacniacz sie podpinalo. Rzekomo

    Takowoż. Z dyskusji na grupie wyszło, że jeszcze jakieś drobnostki, aby
    chyba lepiej ukształtować charakterystykę.

    > bylo lepiej niz normalnie - moze sie pytek pobawic jak ma ochote :-)

    Brzmiało bardzo ładnie, trzeba tylko było dobrać odpowiednio "antykorekcję",
    aby spowodować wyrównanie charakterystyk.

    Ja wysunąłem nawet taki pomysł, aby "nominalnie" tak zrobić wejście
    gramofonowe, aby dzięki doborowi elementów na wejściu wzmacniacza,
    charakterystyka układu sama się odpowiednio dopasowywała - przy wkładce
    piezo, mała impedancja wejścia odpowiednio wpływała na piezaka, by zbliżyć
    go do ch-ki wkładki magnetycznej, a dla wkładki magnetycznej impedancja
    układu była by na tyle duża, że na wkładkę by nie wpływała, lub bardzo
    nieznacznie, tak, by ostatecznie niekorygpowalne na wejściu odchyłki
    skorygować w dalszej części toru.