  • 1. Data: 2011-03-12 20:54:00
    Temat: Grafika - pytanie o pracę "oszczedna"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Mam drugie pytanie - oprócz metody dedukcji przepływu powietrza
    zaplanowanego dla danej karty (bez fizycznego dostępu do niej!)
    zadanego w poście obok.

    Mianowicie - czy ktoś ma pod ręką jakieś informacje/link na
    temat przeciętnego zużycia prądu przez karty graficzne oparte
    o chipsety NVidii kiedy *NIE* są one poddawane dużym obciążeniom?

    =====

    Żeby jasność była: wymagana jest "deklaracja Marcinkiewicza"[1] ;)
    w tej tabelce:
    http://www.nvidia.pl/object/3d-vision-requirements-p
    l.html
    ...i zwracam uwagę na "[2]" przy GT*2xx (co sugeruje, że mogą
    się pojawiać różnice w przyszłym wsparciu między kartami
    serii "200" a "400", i to jest powodem przyglądania się 450++)

    Chodzi o to, że karta będzie siedziała w komputerze który
    *istotną* większość czasu *nie* będzie wykorzystywany w celach
    powodujących znaczne obciążenie karty.
    Ale jednocześnie nie przewiduje się dedykowanego kompa
    do tych celów :>
    Wyjmowania i wkładania karty też się nie przewiduje :>
    (przepinania interfesjów też nie, choć w skrajnym przypadku
    taka możliwość istniałaby).

    Byłoby więc *bardzo* wskazane, aby karta "umiała" podczas
    takiej normalnej, biurowo/terminalowo/przeglądarkowej
    pracy działać z małym poborem mocy.

    I teraz - czy są jakieś wskazania pod tym kątem?
    Np. teza "weź 460 zamiast 450 bo..." wchodzi w rachubę,
    również wyjaśnienie czy "green edition" oznacza, że
    producent łaskaw był ograniczyć *maksymalny* pobór
    mocy - i pewnikiem osiągi karty, bo jakżeby inaczej
    - ale to mnie ani nie interesuje ani nie wadzi[2],
    czy może jednak są w tym "green" jakieś elementy
    o które mi chodzi? (tryb "oszczędny")

    Świadomość że "430" pobiera ~połowy mocy 450/460
    mam, ale to że odbywa się to kosztem połowy "mocy
    graficznej" również (przypominam, że mam na względzie
    przyszłe wsparcie *możliwych* ficzerów, nawet jeśli
    dzis są niedostępne, np. okno stereo na płaskim
    pulpicie - AFAIR jest w Open GL, nie ma w "domowych",
    ale kto wie co będzie za rok).

    [1] "yes! yes! yes!" :)
    [2] bo raczej nie będzie to "o połowę" jak dla 430, jak sądzę
    (jeśli jestem w błędzie to prostować)

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2011-03-13 10:18:41
    Temat: Re: Grafika - pytanie o pracę "oszczedna"
    Od: miab <m...@w...pl>

> [...]
    > temat przeciętnego zużycia prądu przez karty graficzne oparte
    > o chipsety NVidii kiedy *NIE* są one poddawane dużym obciążeniom?

    Ale żeś się rozpisał, a wystarczyło włączyć google:
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Nvidia_GeFo
    rce_czy_AMD_Radeon._Test_13_tanich_kart_130-580_zl-3
    641/strona/13402.html

    miab

  • 3. Data: 2011-03-14 22:13:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Mar 2011, miab wrote:

    > Ale żeś się rozpisał, a wystarczyło włączyć google:

    No, mi nie wystarczyło, pewnie przez brak "spoczynku" w pomyśle na
    pytanie!

    > http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Nvidia_GeFo
    rce_czy_AMD_Radeon._Test_13_tanich_kart_130-580_zl-3
    641/strona/13402.html

    Thx!
    Widzę że nie jest źle (nie tylko GTS 450 ale i GTX 460 bierze
    mniej niż 9800)

    pzdr, Gotfryd