  • 1. Data: 2010-04-23 11:54:39
    Temat: Grafika do PCI-E x 4
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Pewna płyta główna ma slot PCI-E alternatywnie do AGPx8, ale ten PCI-E
    jest wg dokumentacji x4, czyli ma ~2 x mniejszą przepustowość od AGPx8.
    Reszta szpejów to P4 3 GHz, z perspektywą na Core 2 Duo np. E6700, 2 x
    512 MB DDR1 dual, z perspektywą na 2 x 1GB DDR2 dual. Jak bez szaleństwa
    finansowego, ale sensownie obsadzić grafikę ? Celem jest prosty pecet
    domowy "do wszystkiego", do grania też, ale bez zacięcia.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2010-04-23 12:21:31
    Temat: Re: Grafika do PCI-E x 4
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Czołem.
    >
    > Pewna płyta główna ma slot PCI-E alternatywnie do AGPx8, ale ten PCI-E
    > jest wg dokumentacji x4, czyli ma ~2 x mniejszą przepustowość od AGPx8.

    Jesli mechanicznie jest to tez slot x4, to zdaje sie bedziesz musial go
    rozpilowac, zeby podlaczyc grafike jakas...

    Jesli o przepustowosc idzie to juz mniejszy problem
    Patrz np. tutaj:

    http://www.tomshardware.com/reviews/pci-express-2.0,
    1915-9.html

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2010-04-23 12:41:03
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Vituniu pisze:

    > Jesli mechanicznie jest to tez slot x4, to zdaje sie bedziesz musial go
    > rozpilowac, zeby podlaczyc grafike jakas...

    Wygląda to jak normalny slot x16.

    > Jesli o przepustowosc idzie to juz mniejszy problem
    > Patrz np. tutaj:
    >
    > http://www.tomshardware.com/reviews/pci-express-2.0,
    1915-9.html

    O, to ciekawe - myślałem że będzie gorzej, a tu między x 4 a x 16
    różnica nieduża, pomijając może MS Flight Simulator.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2010-04-23 13:04:09
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Wygląda to jak normalny slot x16.

    Czyli zaden problem ;)

    1915-9.html

    > O, to ciekawe - myślałem że będzie gorzej, a tu między x 4 a x 16
    > różnica nieduża, pomijając może MS Flight Simulator.

    No nie calkiem az tak dobrze, poniewaz artykul ten jest o PCI-E 2.0
    a ty zapewne masz 1.x. Jesli pamiec mnie nie myli - 2.0 x4 ma
    przepustowosc taka jak 1.0 x8.

    Niemniej widac z tych wynikow rowniez, ze spadek predkosci zaczyna
    sie przy dosc duzych rozdzielczosciach (patrz kolejne wyniki dla Crysis),
    wiec idac tu na maly kompromis nadal da sie sie pograc.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 5. Data: 2010-04-23 18:52:42
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Vituniu pisze:

    > No nie calkiem az tak dobrze, poniewaz artykul ten jest o PCI-E 2.0
    > a ty zapewne masz 1.x. Jesli pamiec mnie nie myli - 2.0 x4 ma
    > przepustowosc taka jak 1.0 x8.

    Płyta jest taka

    http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=4COREDUA
    L-SATA2

    Instrukcja mówi tylko o PCI Express i podaje przykładowe modele kart w
    przedziale GeForce 6800 do 8800 i trochę Radosławów.

    > Niemniej widac z tych wynikow rowniez, ze spadek predkosci zaczyna
    > sie przy dosc duzych rozdzielczosciach (patrz kolejne wyniki dla Crysis),
    > wiec idac tu na maly kompromis nadal da sie sie pograc.

    Jakiej karty szukać, żeby nie przesadzić z wydatkami, a uzyskać
    zadowalające wyniki ? Nie chcę kupować karty "na zaś", bo w przyszłości
    płyty nie zmienię, raczej cały komputer. Nie chciałbym też specjalnie
    zmieniać zasilacza 400 W na większy, gdyby grafika potrzebowała dużo prądu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2010-04-23 22:25:51
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 23 Kwi, 20:52, PeJot <P...@o...pl> wrote:
> [...]
    > płyty nie zmienię, raczej cały komputer. Nie chciałbym też specjalnie
    > zmieniać zasilacza 400 W na większy, gdyby grafika potrzebowała dużo prądu.

    Zasilacz zasilaczowy nierówny. Obecne komputery/grafiki ciągną głównie
    12V a zasilacz 400W "z poprzedniej epoki" może mieć 200W na linii 12V
    i 200W na 3.3/5V, więc w praktyce będzie się sprawował jakby miał
    200W.

    --
    Regards
    Matt

  • 7. Data: 2010-04-26 15:25:30
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    1915-9.html

    > O, to ciekawe - myślałem że będzie gorzej, a tu między x 4 a x 16 różnica
    > nieduża, pomijając może MS Flight Simulator.

    Większość płyt (i prawie wszystkie Asrocki) pozwala na asynchroniczne
    taktowanie FSB i PCI-E. Wiec jak już kupisz tą kartę, to możesz bez
    podkręcania CPU zwiekszyć zegar PCI-E ze 100 na 125 MHz. Wtedy karta będzie
    miała przepustowość jak PCI-E x5, wiec będziesz mógł porównać czy jest
    wzrost wydajności względem x4. Jak karta nie wytrzyma 125 MHz to daj 112,
    wtedy będzie x4.5