  • 1. Data: 2009-09-23 07:24:30
    Temat: Gotowy PC - czy warto wchodzic w stara techn w dobrej cenie?
    Od: "Marcin" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    Potrzebny jest mi stacjonarny komputer, glownie do obrobki zdjec (zupelnie
    amatorsko), filmow video (tez amatorsko, na razie z kamery dv, moze za jakis
    czas z czegos w full HD), raczej nie do gier, chyba, ze takie dla kilkulatkow,
    nic specjalnego szczerze mowiac.
    Mam mozliwosc kupic takie zestawy (oczywiscie fabrycznie nowe), ktore wydaja
    sie byc w dobrych cenach, ale sa to juz stare, wychodzace technologie, wiec
    zastanawiam sie czy w ogole warto. Czy ktos moglby mi doradzic, czy pchac sie
    w to, czy poczekac troche, dolozyc troche i kupic bardziej nowoczesny zestaw?
    Zestawy sa bez OS, ale mam dodatkowa licencje na Viste, a w ogole to
    zastanawiam sie nad Mandriva albo Ubuntu - ale to inna bajka.

    1) HP Compaq dx2450 Microtower, AMD Athlon X2 5400B, 2 x 1 GB, Napęd SATA
    DVD+/-RW 16x SuperMulti LightScribe i czytnik kart pamięci HP 16 w 1 (3,5 cala
    z PCI), HDD 250GB, ATI Radeon HD 4650 512MB, chipset NVIDIA nForce 430
    Ten zestaw kosztuje 899zl brutto

    2) HP Compaq dx2450 Microtower, AMD Phenom X4 9600B, 2 x 1 GB, Napęd SATA
    DVD+/-RW 16x SuperMulti LightScribe i czytnik kart pamięci HP 16 w 1 (3,5 cala
    z PCI), HDD 500GB, ATI Radeon HD 4650 512MB, chipset NVIDIA nForce 430
    Ten zestaw kosztuje 1245zl brutto

    Zastanawia mnie tylko, ze zaden z tych komputerow nie ma Firewire i obawiam
    sie, czy karta Firewire na PCI nie bedzie gryzla sie z plyta glowna, itd.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2009-09-23 08:23:59
    Od: "Marcin" <m...@N...gazeta.pl>

    I jeszcze dwa inne zestawy:

    ale te juz z systemem (Vista Home Premium) w cenie...

    3) HP Pavilion p6012pl, AMD Athlon 64 X2 5000+, 2 GB, ATI Radeon HD 4350, HDD
    320GB, chipset: NVIDIA GeForce 9100
    Cena brutto: 1427zl

    4) HP Pavilion p6011pl, Intel Pentium E5200, 2 GB, ATI Radeon HD 4350, HDD
    320GB, chipset: Intel G33 Express
    Cena brutto: 1427zl

  • 3. Data: 2009-09-23 08:33:28
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Marcin pisze:
> [...]
    > Cena brutto: 1427zl
    >
    > 4) HP Pavilion p6011pl, Intel Pentium E5200, 2 GB, ATI Radeon HD 4350, HDD

    Obróbka wideo, nawet amatorska, ma wysokie zapotrzebowanie na moc
    komputera. Przydałby się jakiś 4-rdzeniowiec. Pomyśl o Core i5 lub Core
    i7 i co najmniej 4 GB RAM-u.

  • 4. Data: 2009-09-23 08:35:36
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 23 wrzesień (środa), gdy o godzinie 9:24 *Marcin* w pocie czoła
    naskrobał(a):

> [...]

    > z PCI), HDD 500GB, ATI Radeon HD 4650 512MB, chipset NVIDIA nForce 430
    w zupełności wystarczy, choć przy bardziej zaawansowanych projektach
    RAM-u będzie za mało.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-09-23 10:32:58

  • 5. Data: 2009-09-23 08:50:08
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 23 Sep 2009 07:24:30 +0000 (UTC), "Marcin"
    <m...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >z PCI), HDD 250GB, ATI Radeon HD 4650 512MB, chipset NVIDIA nForce 430

    Mam 8 takich zestawow w jednym biurze jako komputery dla pracownikow.
    Roznice kosmetyczne: dyski 160GB i 1GB RAM. 6 z Mandriva i 2 z XP Prof
    SP3. Dodatkow mam jeden taki do testowanai roznych rzeczy - ota taki
    tymczasowy serwerek do lokalnego testowania aplikacji na platformie
    LAMP. Siedzi na nim Debian, Ubntu, Mandriva i trial Win2k3. Komputery
    pracuja stabilnie i cicho ale to typowe maszyny biurowe. Jesli
    przewidujesz jakieś modyfikacje to raczej ze względu na niezbyt
    wydajny zasilacz będzie ciezko. Tzn. dysk dolozysz ale na inna grafike
    juz moze byc malo. Acha - kmaer ma zlacze USB czy FW? Jak to drugie to
    te kompy nie mają takowego.

    Zdrowko

  • 6. Data: 2009-09-23 08:56:39
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-23 10:33:28 +0200, Leszek <l...@p...onet.pl> said:

    > Obróbka wideo, nawet amatorska, ma wysokie zapotrzebowanie na moc
    > komputera. Przydałby się jakiś 4-rdzeniowiec.

    A ja sądzę, że najpierw przydałoby się sprawdzić czy soft autora wątka
    wogóle obsłuży więcej niż jeden rdzeń.

    > Pomyśl o Core i5 lub Core i7 i co najmniej 4 GB RAM-u.

    I odrazu najlepiej o macierzy po FC na dyskach SAS - bez tego domowa
    obróbka wogóle nie ruszy z miejsca... :-P

    de Fresz

  • 7. Data: 2009-09-23 09:09:04
    Od: "Marcin" <m...@N...gazeta.pl>

    Leszek <l...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Obróbka wideo, nawet amatorska, ma wysokie zapotrzebowanie na moc
    > komputera. Przydałby się jakiś 4-rdzeniowiec. Pomyśl o Core i5 lub Core
    > i7 i co najmniej 4 GB RAM-u.

    Aktualnie na Athlon64 3200, 1GB Ram, Win XP i Pinnacle Studio 10 jakos sobie
    radze. Nie wiem co by sie dzialo, gdyby zmienil kamere na Full HD.

  • 8. Data: 2009-09-23 09:11:33
    Od: "Marcin" <m...@N...gazeta.pl>

    Maciek \Babcia\ Dobosz <b...@j...org.pl> napisał(a):
> [...]
    > wydajny zasilacz będzie ciezko. Tzn. dysk dolozysz ale na inna grafike
    > juz moze byc malo. Acha - kmaer ma zlacze USB czy FW? Jak to drugie to

    Wlasnie zalezy mi na ciszy - jesli one sa naprawde ciche, to bylaby dla mnie
    spora zaleta. Kamera ma Firewire, wiec musialbym dolozyc karte na PCI, ale
    nawet mam taka w starym kompie, wiec nie ma problemu raczej (chyba ze mialaby
    sie gryzc z nForcem)

  • 9. Data: 2009-09-23 09:13:15
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Heraklit <w...@p...onet.pl> napisał(a):
    > w zupełności wystarczy, choć przy bardziej zaawansowanych projektach
    > RAM-u będzie za mało.

    RAM jest tani, moglbym dokupic jeszcze, ale dziwi mnie ograniczenie
    (przynajmniej podawane na stronach hp), ze max RAM to 4GB? Czy to mozliwe? Co
    ogranicza poszerzenie RAMu do powiedzmy 6GB? Chipset?

  • 10. Data: 2009-09-23 09:29:13
    Od: Michał <m...@o...pl>

> [...]
    > Co
    > ogranicza poszerzenie RAMu do powiedzmy 6GB? Chipset?

    Tak, stary, lowendowy chipset (G31/G33)

    Pozdrawiam,
    Michał