  • 1. Data: 2009-09-23 09:09:04
    Temat: Dysk twardy 500GB - niezawodny, do audio
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    W jaki dysk 500GB warto się zaopatrzyć? Będzie stał na nim system do
    pracy z audio (ale raczej wszystko wczytywane do pamięci aplikacji,
    bardzo rzadko stream). Jako slave - trzyletni Samsung na IDE.

    To na czym mi zależy, to *niezawodność* (brak RAID, backupy robione dość
    rzadko, bom leń). Na dalszym planie szybkość i cicha praca.

    Myślałem np. o:
    WD CAVIAR 500GB SATA2 16MB (WD5000AAKS) za 160zł
    http://www.ceneo.pl/397089

    Drugie pytanie - nie będzie problemu z współpracą z płytą GA-K8NF-9
    (http://www.gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-k8nf-9_
    1x.html) plus dysk PATA?

    --
    eost.

  • 2. Data: 2009-09-23 09:54:45
    Temat: Re: Dysk twardy 500GB - niezawodny, do audio
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    eost pisze:
    > To na czym mi zależy, to *niezawodność* (brak RAID, backupy robione dość
    > rzadko, bom leń). Na dalszym planie szybkość i cicha praca.

    Wszystkie są tak samo zawodne mniej więcej.

    Chcesz mieć niezawodność -- zrób RAID 1.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-09-23 10:51:16
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > Wszystkie są tak samo zawodne mniej więcej.
    >
    > Chcesz mieć niezawodność -- zrób RAID 1.

    Jako użytkownik RAID1 dodam, że warto to robić tylko na stabilnym w 99,99%
    systemie bo ew. pady systemu kończą się kilkugodzinną weryfikacją macierzy
    (boleśnie wspominam z czasów wczesnej Visty 64).

    --
    marfi

  • 4. Data: 2009-09-23 11:47:15
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    > Chcesz mieć niezawodność -- zrób RAID 1.

    Wiedzialem, ze ktos tak odpowie :) Nie bede mial RAID, przynajmniej nie
    w tym systemie do audio. Zreszta drugi dysk mam za maly do RAID1.
    Dlatego chcę dorwać coś, co ma np. najmniej zwrotów do serwisu (albo
    raczej nie sprezentować sobie jakiejś serii, która ma tych zwrotów grubo
    ponad średnią - patrz niedawny Seagate).

    --
    eost.

  • 5. Data: 2009-09-23 11:50:33
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Dobrą cenę znalazłeś, dla porównania (nie wiem, czy to taki sam):
    www.ctr.pl/produkty/dzielniki/dysk-500-gb-sata-ii.ht
    www.ctr.pl/produkty/dzielniki/dysk-hdd-500-gb.htm

    -----

  • 6. Data: 2009-09-23 11:52:45
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > raczej nie sprezentować sobie jakiejś serii, która ma tych zwrotów grubo
    > ponad średnią - patrz niedawny Seagate).

    nie narzekam na Samsungi. Czasami trafia się dysk który nie działa od
    nowości ale jak już działa to nie robi większych problemów. Za WDC osobiście
    nie przepadam. Miałem z nimi same problemy począwszy od 1992 roku kiedy to
    dość mocno się sypały. Niedawno też trafiłem na kilka padów. Zauważyłem
    tendencję do gryzienia się z płytami głównymi, robienia błędów CRC oraz
    dużego hałasu na tych dyskach więc nie polecam nikomu. Generalnie to
    wszystkie firmy trzymają podobny poziom.

  • 7. Data: 2009-09-23 12:24:37
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

> [...]
    > nowości ale jak już działa to nie robi większych problemów. Za WDC
    > osobiście nie przepadam. Miałem z nimi same problemy począwszy od 1992

    Problem w tym, że trzeba rozpatrywać konkretne serie. Samsungowi też
    zdarzały się wpadki w latach 90. A już parę lat później zaskakiwał
    doskonałymi modelami, o znakomitym stosunku jakości do ceny.
    Nie interesuję się tym od jakiegoś czasu, nie mam dostępu do statystyk
    serwisowych - stąd moje pytanie.

    Jeśli WD, to może jednak skłaniałbym się ku WD6400AAKS. Dwa talerze,
    zamiast dwóch = teoretycznie ciszej i szybciej.

    --
    eost.

  • 8. Data: 2009-09-23 12:38:39
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > systemie bo ew. pady systemu kończą się kilkugodzinną weryfikacją macierzy
    > (boleśnie wspominam z czasów wczesnej Visty 64).

    Przyzwoity sprzetowy kontroler weryfikuje RAID 1 w locie..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 9. Data: 2009-09-23 13:34:00
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    eost pisze:
> [...]
    > http://www.ceneo.pl/397089
    >
    > Drugie pytanie - nie będzie problemu z współpracą z płytą GA-K8NF-9

    Witam
    Używam tego
    http://www.komputronik.pl/index.php/product/62414/Po
    dzespoly-PC/Dyski-twarde/WD_Caviar_Black_500GB_WD500
    1AALS_32MB_cache_SATA-II.html
    Polecam, szybki i cichy.Można go dostać taniej w innym sklepie.
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-09-23 14:31:46
    Od: eost <"eost[NOSPAM]"@o2.pl>

    > Jeśli WD, to może jednak skłaniałbym się ku WD6400AAKS. Dwa talerze,
    > zamiast dwóch = teoretycznie ciszej i szybciej.

    Albo nie..
    Wytrzymałość na przeciążenia: 30/300G. 30G - baardzo mało.

    --
    eost.