  • 31. Data: 2008-11-04 10:19:02
    Temat: Re: Google w &TP?
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 03.11.2008 uszatek <u...@n...g.pl> napisał/a:
    > Chłopaki, zainstalowali jakąś tam aplikacyjkę P2P na kompach userów, bo im
    > event z Euro 2008 strzelił reklamę. A teraz chwalą się, że jakiegoś tam niby
    > cdn-a "eksploatują"...

    Cos dzwoni, ale nie wiadomo w ktorym kosciele ;) Czyli typowo po polsku ;)

    E2k8 nie bylo dystrybuowane przez P2P, tylko przez CDNa dzialajacego w sieci
    ATMAN. Serwerow bylo kilkadziesiat.

    > Gdzie, no bo chyba nie w ICMie czy ETOPie?

    Caly watek przeczytales?

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 32. Data: 2008-11-04 10:24:05
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 03.11.2008 Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net> napisał/a:
    > Przecież od dawien dawna były FTP serwery z mirrorami, newsy i newsfeedy
    > i wiele innych. Co Ty tutaj jakąś krypto reklamę poczyniasz... :)

    Od kiedy serwery FTP z mirrorami, czy newsy przekierowywaly uzytkownika
    na najblizszy wezel, w zaleznosci od danych z BGP lub obciazenia wezla?

    Akamai zdobyl pozycje na rynku wlasnie dlatego, ze takie mechanizmy nie
    byly latwo dostepne.

  • 33. Data: 2008-11-04 13:44:25
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> wrote:
    > Od kiedy serwery FTP z mirrorami, czy newsy przekierowywaly uzytkownika
    > na najblizszy wezel, w zaleznosci od danych z BGP lub obciazenia wezla?

    Robiły w nieco inny, bardziej prymitywny i może mniej w sterowalny statyczny
    sposób. Zastosowanie tego było znacznie mniej komercyjne, bo tego typu
    rzeczy stały głównie w EDU.

    > Akamai zdobyl pozycje na rynku wlasnie dlatego, ze takie mechanizmy nie
    > byly latwo dostepne.

    Mechanimzy były, tylko może nikt nie wpadł, albo nie przekalkulował, że
    na tym można zarabiać.

    --
    ŁT

  • 34. Data: 2008-11-04 20:11:13
    Od: Jarek Kamiński <j...@v...bez.spamu.eu.org>

    03.11.2008 user ksywką Przemyslaw Frasunek nabazgrał(a) na grupę
    pl.internet.polip co następuje:

    > Ale skutecznie eksploatujemy ;) W Polsce do tej pory nie bylo
    > CDNow innych niz Akamai (bodajrze 4 serwery - ICM i ETOP) oraz Google.

    A PlanetLab? A konkretnie CoDeeN? (Pomijając oczywiście, jak to świetnie
    działa ;-)

    Pozdrawiam,
    Jarek Kamiński.

  • 35. Data: 2008-11-05 07:41:16
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 04.11.2008 Jarek Kami?ski <j...@v...bez.spamu.eu.org> napisał/a:
    > A PlanetLab? A konkretnie CoDeeN? (Pomijając oczywiście, jak to świetnie
    > działa ;-)

    Masz racje, zapomnialem o nim. Znam dwa przypadki praktycznego wykorzystania
    - raz przy transmisji Lisa (z Agora), a drugi raz przy dystrybucji
    Wiedzmina. Cos jeszcze tamtedy szlo?

  • 36. Data: 2008-11-06 17:51:03
    Od: "Daleki" <d...@a...pl>

    > v3.cache.googlevideo.com is an alias for v3.cache.l.google.com.
    > v3.cache.l.google.com has address 217.96.43.22
    Dalej masz ruch youtube z AS5617 ?
    U mnie jest jakoś dziwnie raz jest raz go nie ma...

    Daleki,

  • 37. Data: 2008-11-06 18:45:13
    Od: Tomasz Lemiech <s...@s...waw.spamy-won.pl>

    Daleki <d...@a...pl> wrote:
    > Dalej masz ruch youtube z AS5617 ?
    > U mnie jest jakoś dziwnie raz jest raz go nie ma...

    Teraz nie, dziś ok. 15 przeniósł się do Cable&Wireless...

    inetnum: 195.27.182.0 - 195.27.182.255
    netname: CW-GOOGLE-NET
    descr: Google/YouTube
    country: GB
    admin-c: GOOG-RIPE
    tech-c: GNOC4-RIPE
    status: ASSIGNED PA
    mnt-by: CW-EUROPE-GSOC
    source: RIPE # Filtered

    Ale z sieci TP v3.cache.googlevideo.com nadal rozwiązuje się na
    217.96.43.22. Finetuning in progress, najwyraźniej.

    Podrawiam,

    --
    Tomasz Lemiech
    RLU#189399

  • 38. Data: 2008-11-07 11:31:37
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    On Mon, 2008-11-03 at 16:29 +0000, Przemyslaw Frasunek wrote:
    > W Polsce do tej pory nie bylo
    > CDNow innych niz Akamai (bodajrze 4 serwery - ICM i ETOP) oraz Google.

    Wiadomo mi o jeszcze jednym. Tyle, że obsługuje klientów operatora u
    którego stoi i nie stara się łapać ruchu z zewnątrz, bo i po co.

    Jacek

  • 39. Data: 2008-11-12 14:25:40
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Jacek Zapala <j...@i...pl> wrote:

    > Wiadomo mi o jeszcze jednym. Tyle, że obsługuje klientów operatora u
    > którego stoi i nie stara się łapać ruchu z zewnątrz, bo i po co.

    Ja również wiem jeszcze jednym, ostatnio zupgradowanym, stoi w firmie na
    literkę N. Ruchu zewnętrznego też nie łapie.

    --
    ŁT

  • 40. Data: 2008-11-16 12:49:51
    Od: "Tomasz Lemanski" <t...@s...leman.pl>

    > TO widać mam nieaktualne informacje.
    > Rozmawiałem kiedyś z kolegą, który tam pracuje (w sieciówce właśnie) i
    > mówił, że tak mają. Dużo megabitów ale właśnie w ten sposób, że po
    > adresach PA od TP.
    A jak to jest zrobione znaczy jak to działa ?
    Ktos wie jak się Onet dogadał z TP (no bo chyba się dogadał, jak używa ich
    adresów)... ?

    Tomek