  • 11. Data: 2008-10-31 14:56:08
    Temat: Re: Google w &TP?
    Od: "Tomasz Śląski" <t...@k...org.pl>

    Michal Podsiadly wrote:

    > W sumie ciekawe jak to sie skonczy - czy TP obnizy ceny za dostep do
    > swojej sieci czy tez czesc (tych mniejszych isp) po prostu zrezygnuje z
    > dostepu do TP (wystarcza zagranica + PLIX). Niektorzy juz porezygnowali
    > ale raczej jest to bardzo maly procent wszystkich isp.

    Obawiam się, że nie obniży - jak słusznie zuważył Łukasz - odpadnie argument
    o braku kontentu w sieci TP. A co do dostępu - zawsze można kupić tranzyt
    via ATMAN, GTS czy kogokolwiek innego, kto ma krajowy, bezpośredni styk z
    TP. Zresztą kupowanie tranzytu do TP jest zazwyczaj tańsze niz kupienie
    łącza od samej TP i pewnie w tym zakresie też się nic nie zmieni.

    --
    TOM

  • 12. Data: 2008-10-31 22:45:14
    Od: "oldwin" <o...@n...spam.tenbit.pl>

    Kurica nie ptica, Polsza nie zagranica!

    jak mawiali sasiedzi zza Buga

  • 13. Data: 2008-11-01 04:35:45
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Tomasz Lemiech <s...@s...waw.spamy-won.pl> wrote:

    > Oczywiście :)
    >
    > v3.cache.googlevideo.com is an alias for v3.cache.l.google.com.
    > v3.cache.l.google.com has address 217.96.43.22

    Ten GGC nie akceptuje może jakiegoś community pozwalającego
    na określenie preferencji odnośnie określonych nodów?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 14. Data: 2008-11-01 09:51:26
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Ten GGC nie akceptuje może jakiegoś community pozwalającego
    > na określenie preferencji odnośnie określonych nodów?

    Najwidoczniej nie, gdyż BGP w &TP jest droooogi, więc mają usługę bez BGP..

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 15. Data: 2008-11-01 13:17:35
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Użytkownik Tomasz Lemiech napisał:
    > Tak sobie patrzę na swoje wykresiki i widzę, że od wczoraj, od circa
    > 22:00 mam 2x większy ruch na styku do TPNETu niż normalnie, a dziś od
    > rana styk mam wysycony przez większość czasu. Szybkie śledztwo
    > wykazało, że dominuje ruch z prefiksu 217.96.43.0/24:

    To ja mam lepszy pomysl - dogadac sie z google i czesc zasobow
    google/youtube umiescic w pl-ix ;) TP sie ratuje jak moze w ostatnich
    podrygach, a alternatywni zamiast cos konkretnego zrobic tylko placza i
    rozkladaja rece ;)

    pozdr.

  • 16. Data: 2008-11-02 14:25:40
    Od: futszaK <f...@g...com>

    DK wrote:

    > To ja mam lepszy pomysl - dogadac sie z google i czesc zasobow
    > google/youtube umiescic w pl-ix ;)

    a pl-ix nie znajduje się przypadkiem pod jakimś korytarzem powietrznym ?

    --
    Tomasz Kruk
    http://futszak.blogspot.com/

  • 17. Data: 2008-11-02 14:27:04
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Przemysław Gubernat wrote:

    > Najwidoczniej nie, gdyż BGP w &TP jest droooogi, więc mają usługę bez BGP..

    google ?

    --
    Tomasz Kruk
    http://futszak.blogspot.com/

  • 18. Data: 2008-11-02 22:15:53
    Od: Komuch <komuch@{NOSPAM}gmail.com>

    futszaK pisze:

    > google ?

    Z tego co wiem, to chyba onet ma podobnie

  • 19. Data: 2008-11-03 11:30:25
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    > Z tego co wiem, to chyba onet ma podobnie

    niesądze.
    IP onetu są pod ASem onetu.

    Marcin

  • 20. Data: 2008-11-03 11:34:26
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    In pl.internet.polip Przemysław Gubernat <r...@w...r3pc10.pl.na.newsach>
    wrote:

    > Najwidoczniej nie, gdyż BGP w &TP jest droooogi, więc mają usługę bez BGP..

    To nie działa tak, bgp jest używane tylko i wyłącznie - jeżeli w ogóle jest -
    do pozyskiwania IPków, które mają korzystać z serwisu, reszta działa na
    zasadzie zapytań (widoków) DNS.

    --
    ŁT