  • 11. Data: 2010-02-02 08:22:26
    Temat: Re: Golf iV
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    Hi,

    > Golf IV Highline
    > 3 drzwiowy
    > Prod: 08/1998
    > 1.6l 75kw/101PS (benzyna)
    > 199000 km

    > Pytanie jest czy 3k euro to dobra cena i co moze sie w nim w najblizszym
    > czasie (2 lata) popsuc. No i generalnie interesuje mnie opinia znawcow :)

    Tym co sie moze popsuc bym sie nie przejmowal za bardzo, o ile auto
    zadbane. Jak sie juz popsuje, to sobie tanio naprawisz, w koncu to
    Golf 4...

    Tylko ta cena... po rejestracji w Polsce wyjdzie w sumie jakies
    13500 zl + koszt sprowadzenia z Niemiec. Niby nieduzo, ale z drugiej
    strony to 12 letni samochod ... ja bym chyba nie kupil, bo Golfy 4
    to maja ceny jakby byly ze zlota. No i kradna je bardzo.

  • 12. Data: 2010-02-02 10:50:54
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 2 Lut, 08:22, omega_fan <o...@n...org> wrote:

> [...]
    > 13500 zl + koszt sprowadzenia z Niemiec. Niby nieduzo, ale z drugiej
    > strony to 12 letni samochod ... ja bym chyba nie kupil, bo Golfy 4

    Wiesz... Golf musi duzo kosztowac, bo jest duzo wart. Dlatego, ze jest
    Golfem. 12 letni Golf jest wart 2x tyle co wiekszosc innych 12 letnich
    kompaktow. Te ceny nie biora sie z niczego. Cos w tym musi byc. Wg
    mnie w Golfie czujesz sie 2x lepiej, wyglada 2x lepiej, psuje sie 2x
    mniej, jezdzi 2x lepiej, gdyby hipotetycznie sie popsul, to naprawisz
    go 2x taniej i 2x szybciej. Jakosc materialow jest 2 x lepsza.
    Sasiedzi beda zazdroscic 2 x bardziej a laski beda leciec od 8,5 do
    10 x czesciej.
    Poza tym malo traci na wartosci.
    Inny 12-letni kompakt po 3 latach straci 50% swojej ceny, a Golf tylko
    25% (wiadomo: straci 2 x mniej)
    Zatem zamiast kupic inny za 7000 i stracic na nim 3500, lepiej jest
    wywalic na Golfa 14000 i stracic na tym 3500. Dwa razy lepiej.

  • 13. Data: 2010-02-02 12:09:57
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

    Uzytkownik "choczsz" <z...@j...pl> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...

> [...]
    > Zatem zamiast kupic inny za 7000 i stracic na nim 3500, lepiej jest
    > wywalic na Golfa 14000 i stracic na tym 3500. Dwa razy lepiej.

    No i wlasnie taki czlowiek jak ty ciagle podtrzymuje kult wokol dziadka
    golfa iv. Swoja droga w polsce podniecaja sie ludzie golfem iv... zamiast
    spojrzec tak jak przedmowca powiedzial na inne auta za ta cene i ktore sa 2x
    lepsze :] Ciekawe, ja jezdzac do pracy teraz w okresie 'ostrej' zimy
    widywalem na poboczu GLOWNIE samochody marki VW 3 i 4 generacji. To ci
    dopiero ciekawostka...

  • 14. Data: 2010-02-02 12:16:24
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 2 Lut, 12:09, "mateusx6" <m...@w...pl> wrote:
    > No i wlasnie taki czlowiek jak ty ciagle podtrzymuje kult wokol dziadka
    > golfa iv.

    po 1. jesli piszesz to do mnie to sprawdz czy cos cie nie gryzie w
    dupe ;)
    po 2. jesli jestes fanem aut mniej popularnych, dajmy na to
    amerykanskich, francuskich lub koreanskich, to istnienie kultu VW jest
    dla Ciebie sytuacja w kazdej mierze korzystna, gdyz ow kult ma
    korzstny wplyw na ceny aut jakie sa w kregu Twojego zainteresowania (w
    sensie: zmniejsza popyt na nie, a zatem obniza ich ceny)

  • 15. Data: 2010-02-02 12:30:49
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    mateusx6 pisze:

> [...]
    > lepsze :] Ciekawe, ja jezdzac do pracy teraz w okresie 'ostrej' zimy
    > widywalem na poboczu GLOWNIE samochody marki VW 3 i 4 generacji. To ci

    To Ci dopiero ciekawostka bo ja widywałem wszystkie marki z maskami w
    górze ;P
    Jak ktoś nie dba o samochód jakikolwiek by to nie był to niestety nie
    pojedzie.

    Jako ciekawostkę to Ci podam że mój MK3 odjeżdżał spod bloku w każde
    mrozy ;P
    Nie odpalał tak jak przy -5 czy +5 z jednego przekręcenia a ze 3-4 razy
    rozrusznik musiał obrócić wałem.

    Stare 13 letnie TDI ;P powiedz to tym którzy mają benzyniaki i jechali
    KM do pracy.

    Pozdrawiam !!

  • 16. Data: 2010-02-02 12:31:11
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    omega_fan wrote:

    > ja bym chyba nie kupil, bo Golfy 4
    > to maja ceny jakby byly ze zlota.

    To jest dobre porównanie, bo z ceną tych samochodów jest jak z ceną
    złota - nie ma wiele wspólnego z rzeczywistą wartością towaru
    sprzedawanego, a jest wysoka - bo jest wysoka ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 17. Data: 2010-02-02 12:41:54
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

    > po 1. jesli piszesz to do mnie to sprawdz czy cos cie nie gryzie w
    > dupe ;)

    widze ze kultura jest ci obca, no coz.. nie dosc ze fan dziadka - to jeszcze
    fan dowalwszystkim :]

  • 18. Data: 2010-02-02 12:56:32
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    mateusx6 wrote:

    > widze ze kultura jest ci obca, no coz.. nie dosc ze fan dziadka - to
    > jeszcze fan dowalwszystkim :]

    Chłopie, gość sobie jaja robił, ty żartu nie chwyciłeś, a "gryzienie w
    dupę" to dość popularna w necie parafraza... tylko, no właśnie -
    czego?, w każdym razie zastępująca "to było ironicznie napisane".

    Ja to kojarzę z tekstem z którejś książki Sapkowskiego, hasło "ty to
    byś strategii nie rozpoznał, nawet jakby wyskoczyła zza krzaka i cię
    dupę kopnęła".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 19. Data: 2010-02-02 14:21:03
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "choczsz" <z...@j...pl> wrote in message
> [...]
    > go 2x taniej i 2x szybciej. Jakosc materialow jest 2 x lepsza.
    > Sasiedzi beda zazdroscic 2 x bardziej a laski beda leciec od 8,5 do

    Dysonans podecyzyjny (postdecision dissonance)

    dysonans, którego doswiadczamy po podjeciu decyzji i staramy sie go
    zlagodzic, przypisujac wieksza wartosc przedmiotowi dokonanego wyboru i
    dewaluujac odrzucona mozliwosc.

    zródlo: Aronson E., Willson T.D. i Akert R.M. (2006). Psychologia spoleczna

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 20. Data: 2010-02-02 14:32:32
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 2 Lut, 14:21, "kamil" <k...@s...com> wrote:

> [...]
    > dewaluujac odrzucona mozliwosc.
    > zródlo: Aronson E., Willson T.D. i Akert R.M. (2006).

    Yhm...

    > Psychologia spoleczna

    Zona to studiowala i rowniez nie lapie moich zartow ;)