  • 1. Data: 2010-02-10 06:49:47
    Temat: Gniazdo abonenckie TV KL9601P
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Witam uprzejmie

    Zakładam w mieszkaniu Cyfrowy Polsat, talerz, konwerter, dekoder, kable,
    wtyki. Na ścianę zaistalowałem gniazdo abonenckie TV KL9601P, do którego
    podłączyłem kabel z konwertera. Osoba ustawiająca talerz stwierdziła, że
    należy kabel z konwertera, podłączyć bezpośrednio do dekodera, z
    pominięciem gniazda abonenckiego. Sygnał przez gniazdo ma nie
    przechodzić, bo jest cyfrowy, a nie analogowy. Proszę fachowców
    praktyków o opinię, czy znajomy, ustawiający talerz, ma rację? Jak
    uzyskać najlepsze parametry sygnału? Oczywiście, bez wzywania ekipy ze
    specjalistycznym sprzętem.

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2010-02-10 07:21:52
    Temat: Re: Gniazdo abonenckie TV KL9601P
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 10-02-2010 o 07:49:47 Tata <k...@k...net.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > praktyków o opinię, czy znajomy, ustawiający talerz, ma rację? Jak
    > uzyskać najlepsze parametry sygnału? Oczywiście, bez wzywania ekipy ze

    Ciekawe rozwiązanie ;-). Ale generalnie kabel z konwertera powinien iść
    bezpośrednio do dekodera (eliminujemy straty sygnału na stykach, odbicia
    itp).
    Rodzaj sygnału (analogowy/cyfrowy) nie ma tu nic (no - prawie...) do
    rzeczy.
    --
    Brak sygnaturki.

  • 3. Data: 2010-02-10 07:27:33
    Od: "Rastusztiru Czernemik" <v...@s...dk>

> [...]
    > znajomy, ustawiający talerz, ma rację? Jak uzyskać najlepsze parametry
    > sygnału? Oczywiście, bez wzywania ekipy ze specjalistycznym sprzętem.

    Witam,
    no i dobrze stwierdził, tylko źle uzasadniła
    to jest gniazdko do kablówki ew. telewizji naziemnej, ma tylko wyjście R i
    TV
    dekoder CP możesz podłaczyć do gniazdka z wejsciem SAT

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-02-10 08:56:43
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Zakładam w mieszkaniu Cyfrowy Polsat, talerz, konwerter,
    > dekoder, kable, wtyki. Na ścianę zaistalowałem gniazdo
    > abonenckie TV KL9601P, do którego podłączyłem kabel z
    > konwertera.

    To gniazdo się do tego nie nadaje, jak już ktoś napisał.
    Zastosuj gniazdo RTV-SAT, koszt niecałe 20 zł w rozsądnym
    sklepie. Jeśli tym samym kablem puszcza jeszcze sygnał z
    naziemnej to przy antenach musisz jeszcze mieć sumator
    RTV-SAT (też kilka złotych).

    > Osoba ustawiająca talerz stwierdziła, że należy kabel z
    > konwertera, podłączyć bezpośrednio do dekodera, z
    > pominięciem gniazda abonenckiego.

    W tym przypadku tak, ale ogólnie to nieprawda :-).

    > Sygnał przez gniazdo ma nie przechodzić, bo jest cyfrowy,
    > a nie analogowy.

    Nie wpuszczaj tego montera więcej do domu ;-).

  • 5. Data: 2010-02-10 15:05:13
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Dziękuję wszystkim odpowiadającym. W tym samym sklepie, u tej samej
    sprzedawczyni, kupowałem wszystkie elementy do odbioru satelitarnego.
    Sprzedawczyni nawet nie zająknęła się, że kupowane 2 gniazda abonenckie
    będą zbędne. Jako wspomnienie pozostały mi dziury w ścianie. Typowy
    przykład podawacza towaru, a nie handlowca. Zgodnie z radami
    Grupowiczów, podłączyłem dekoder bezpośrednio z konwerterem i moc
    sygnału mam do końca linijki, a jakość sygnału bez 6 kwadracików od
    końca. Obie linijki zielone.

    Z podziękowaniem
    MJ