  • 1. Data: 2023-10-20 00:14:22
    Temat: Czy ktoś potrafi podłączyć komputerek ciśnienia w oponach do smartfona przez usb ?
    Od: a a <m...@g...com>

    System monitorowania ciśnienia w oponach TPMS
    składa się z komputerka z wyświetlaczem
    i 4 czujników ciśnienia + 4 czujniki temperatury
    Czujniki są zewnętrzne i pięknie działają

    Tutaj opis

    https://media.s-bol.com/3lqD12Vw2rY9/original.pdf

    RF Transmission frequency: 433.92MHz

    Ale chciałem pomiar ciśnienia odbierać na telefonie, aby zrobić wykresy
    i własne alarmy, bo przednie opony mają dużo niższe ciśnienia niz tylnej osi,
    a alarm dużego i małego cisnienia ustawia się dla wszystkich kół jednakowy.

    Chciałem odbierać sygnał z czujników przez modem SDR, dekodować
    i czytac na smartfonie, a potem generować jak cisnienie się zmienia ciągu tygodnia,
    miesiąca, bo tysiące jeżdżą z za niskim cisnieniem w kołach i dopompowują od czasu do
    czasu, bo pompka z frico,
    ale nie szukaja przyczyny, dlaczego powietrze uchodzi i czy opona przebita igłą z
    boku przez terrorystę.

    Ale SDR jest ogólnie komputerożerny a dodatkowo dekodowanie
    sygnału z chipsetu RTL to kosmos.

    Dlatego zrezygnowałem z SDR, bo nie znalazłem aplikacji
    i chciałbym ten komputerek podłączyć bezpośrednio przez usb do smartfona.
    Po podłaczeniu do peceta przez micro usb/USB, system wykrywa urządzenie, ale nie ma
    driverów/.

    Może ktoś rozbierał ten komputerek i wie czy szyna danych usb jest aktywna i
    następuje transfer danych odczytanych z czujników i jest to zaimplementowane
    protokołem i można to czytać na smartfonie, pececie ?>
    \