  • 11. Data: 2011-07-13 14:31:17
    Temat: Re: Głośnik 150W vs. 250W
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    Wednesday, July 13, 2011, 3:19:11 PM, you wrote:

    > Te 91 dB to jest skuteczność, czyli natężenie dźwięku z odległości 1m
    > dla dostarczonej mocy 1W. Głośność, czyli natężenie dźwięku przy pełnej
    > mocy znamionowej tych głośników, czyli dla 150 W i dla 250 W (z 1
    > metra), będzie wynosić odpowiednio 112,8 dB i 115 dB. Tak więc
    > wspomniana przez ciebie sprawność (czyli skuteczność) będzie taka sama a
    > głośnik mocniejszy będzie odpowiednio głośniejszy.

    Tylko jak mu dasz te 2dB mocy więcej. I o ile usłyszysz różnicę, bo
    dla niewprawnego ucha minimalna znacząca różnica to 3dB.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-07-13 14:52:13
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Tylko jak mu dasz te 2dB mocy więcej. I o ile usłyszysz różnicę, bo
    > dla niewprawnego ucha minimalna znacząca różnica to 3dB.

    To akurat pomińmy bo nie chodziło o to jak to wysterować. Pytający
    myślał, że te 91dB to "głośność" przy mocy znamionowej. Idąc tym tropem
    kupiłby głośnik 5W który też by miał 91dB i cieszyłby się, że ma tak
    samo głośne głośniki jak te o mocy 250W bo pewnie mają dużo większą
    "sprawność".
    A co do twojej tezy to zapewne masz rację, ale tak samo jest wybór 150W
    czy 100W a potem 100W czy może 75W itd. Wszystko jest kwestią ceny i
    założeń, jakiej maksymalnej mocy zestaw/radio masz lub planujesz mieć w
    najbliższym czasie.

    MD

  • 13. Data: 2011-07-13 15:10:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 13 Jul 2011 15:53:02 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > W Blaupunkcie? Nie spodziewałbym się takiego oszustwa po tej firmie.

    Głośnik o mocy ciągłej 250W to się raczej przewozi samochodem niż przenosi
    ręcznie :) Pytek mógłby podać wagę kolumny lub jej gabaryty lub średnicę
    głośnika niskotonowego to byśmy rozstrzygnęli problem z niezłym
    przybliżeniem.
    --
    Jacek

  • 14. Data: 2011-07-13 15:26:56
    Od: "Głupek" <g...@p...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ręcznie :) Pytek mógłby podać wagę kolumny lub jej gabaryty lub średnicę
    > głośnika niskotonowego to byśmy rozstrzygnęli problem z niezłym

    Głośnik 12", a waga skrzyni basowej(bo o takiej mowa) to na oko/ręke 7-10
    kg. Podana moc by się zgadzała, bo chwilowa to z tego co pamiętam 600W, a
    ciągła RMS to 250W. Nawet by się to zgadzało, bo zapodałem jej 180W z Denona
    PMA 1080R i nic się nie stało, a ten model wg. niemieckich testerów miał nie
    180, ale 218 W mierzone na wyjściu, tak więc raczej by się spalił dość
    szybko.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2011-07-13 15:29:14
    Od: "Głupek" <g...@p...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ciebie sprawność (czyli skuteczność) będzie taka sama a głośnik mocniejszy

    Dzięki za rzeczowe wytłumaczenie :) Mimo wszystko raczej w tą głośność nie
    ma co wierzyć, bo skuteczność ma 91, a Zeus ze swoimi 89 gra głośniej na tym
    samym ustwieniu gałki.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2011-07-13 15:29:30
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > ręcznie :) Pytek mógłby podać wagę kolumny lub jej gabaryty lub średnicę
    > głośnika niskotonowego to byśmy rozstrzygnęli problem z niezłym

    300mm :)
    http://www.blaupunkt.de/index.php?id=957&tx_ddfprodu
    cts2_pi1[view]=1449&no_cache=1&L=1

    MD

  • 17. Data: 2011-07-13 15:31:09
    Od: "Głupek" <g...@p...pl>

    > Tylko jak mu dasz te 2dB mocy więcej. I o ile usłyszysz różnicę, bo
    > dla niewprawnego ucha minimalna znacząca różnica to 3dB.

    A nie jest tak, że trzy decybele więcej to już dwukrotnie większa głośność
    dla ludzkiego ucha?

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2011-07-13 15:45:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    Wednesday, July 13, 2011, 5:10:56 PM, you wrote:

    > Głośnik o mocy ciągłej 250W to się raczej przewozi samochodem niż przenosi
    > ręcznie :)

    Bez przesady. Tyle się osiąga bez problemu na 15". Do tego samochodu
    nie trzeba.

    Inna sprawa, że w latach 50-tych na 15" Goodmans robił profesjonalne
    głośniki 20W...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2011-07-13 15:47:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Głupek,

    Wednesday, July 13, 2011, 5:31:09 PM, you wrote:

    > A nie jest tak, że trzy decybele więcej to już dwukrotnie większa głośność
    > dla ludzkiego ucha?

    Nie. 3dB to jest dwukrotnie większa moc. I jest to minimalna, znacząca
    różnica dla nieprawnego ucha. Bardzo wprawne radzi sobie z 1dB.

    Do dwukrotnego wrażenia głośności potrzeba ok. 10dB.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2011-07-13 15:48:51
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-13 17:29, Głupek pisze:
> [...]
    > ma co wierzyć, bo skuteczność ma 91, a Zeus ze swoimi 89 gra głośniej na tym

    Pewnie skuteczność jest mierzona przy jakiejś standardowej
    częstotliwości a słuchasz przy innej. Poza tym nie wiem czy piszesz o
    samym głośniku czy zestawie.
    MD