  • 21. Data: 2012-11-20 09:02:15
    Temat: Re: Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto?
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    On 11/19/2012 05:31 PM, Dman666 wrote:

    > 1,9 2004

    Masz pewnie standardowy piec Eberspacher D5W albo D5WS (ten ostatni jest
    fabrycznie przystosowany do funkcji ogrzewania postojowego).

    Zeby potwierdzic model pieca na 100% mozesz sie podlaczyc VAG-COMem i
    sprawdzic modul dogrzewacza, bedziesz tam mial napisane jaki jest
    sterownik pieca.

  • 22. Data: 2012-11-20 17:20:58
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-11-20 07:42, Myjk pisze:
    > Mon, 19 Nov 2012 08:41:10 -0800 (PST), Dman666

    > Czyli nie ma zapłonu. Kopcenie to efekt zbyt dużej ilości paliwa w kotle.
    > Wiem, ze się nie tykasz i takie tam, ale czasem może po prostu wtyczka z
    > prądem nie kontakcić i trzeba ją pomerdać. Druga przyczyna kopcenia, choć
    > nie tak obfitego, to nagar w kotle, wtedy więcej roboty, ale starcza
    > czyszczenie. Żarnik pada bardzo rzadko, ale się to czasem zdarza. Natomiast
    > u Ciebie pewnie jest pierwsza opcja.

    > Prosto. ;)

    W dieslowskim wypala się siatka na któ~rą jest podawane paliwo - pomaga
    wymiana palnika.
    Potrafi wysypać się elektronika ;)

    itp itd.

    Pozdrawiam !

  • 23. Data: 2012-11-20 19:37:59
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-11-20 07:42, Myjk pisze:
    > Kopcenie to efekt zbyt dużej ilości paliwa w kotle.
    Bzdura
    > ale czasem może po prostu wtyczka z
    > prądem nie kontakcić i trzeba ją pomerdać.
    Bzdura.
    > Druga przyczyna kopcenia, choć
    > nie tak obfitego, to nagar w kotle,
    Bzdura
    > Prosto. ;)
    Tak prosto jak Twoje diagnozy LOL
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 24. Data: 2012-11-20 20:06:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Nov 2012 19:37:59 +0100, Krzysztof 45

    > Bzdura

    Pogadaj se z dzidkiem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 25. Data: 2012-11-20 21:19:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Nov 2012 17:20:58 +0100, Cezary Daniluk

    > W dieslowskim wypala się siatka na któ~rą jest podawane paliwo - pomaga
    > wymiana palnika.

    Tylko ustalmy jedno. Jeśli się nie załącza, to ewidentie sztyft nie dostaje
    prądu, albo dostaje przerywany. Skoro załączyło się za drugim czy trzecim
    razem produkując dym, tzn. że w końcu sztyft dostał należytą ilość prądu i
    się rozgrzał. Kopcić zaczęło, bo palnik był zalany z poprzednich
    przerwanych uruchomień. Oczywiście niewykluczone, że palnik jest wyjarany,
    ale to nie jest reguła.

    Webasta w Mazdach takich jak moja, chodzą bez problemu po 8 lat, choć
    załączane są automatycznie poniżej 7 stopni na zewnątrz a sterownik zbyt
    "mądry" nie jest, potrafi załączyć, wyłączyć i ponownie załączyć piec w
    ciągu minuty (jeśli np. przypadkowo zgasi się motor). Jeśli to się stanie
    na zimnym piecu, to rezultatem jest kopcenie. W normalnych warunkach
    "kapeć" nie występuje.

    --
    Pozdor Myjk

  • 26. Data: 2012-11-20 21:44:06
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    On Tuesday, November 20, 2012 9:02:16 AM UTC+1, omega_fan wrote:

    > Zeby potwierdzic model pieca na 100% mozesz sie podlaczyc VAG-COMem i
    >
    > sprawdzic modul dogrzewacza, bedziesz tam mial napisane jaki jest
    >
    > sterownik pieca.

    U Right...poszukam kogos z kablem...trza by sie dokaldnie rozeznac najpierwej co tam
    zadymia...no chyba, ze <ogloszenie> ktos z grupy ma na podoredziu kabel z vagiem
    </ogloszenie>;)
    --
    Dman-666

  • 27. Data: 2012-11-20 21:46:27
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    On Monday, November 19, 2012 7:17:42 PM UTC+1, Krzysztof 45 wrote:

    > Dopoki nie naprawisz, znajdz i wyciagnij bezpiecznik od webasto ze
    >
    > skrzynki bezpiecznikowej. Jak spadnie temperatura to nie bedzie wstydu ;)

    Dzisiaj nawet miejscowy gospodarz domu zaintonowal "sasiad! pali Ci sie!" ;)
    --
    Dman-666

  • 28. Data: 2012-11-20 21:49:30
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-11-20 21:19, Myjk pisze:
> [...]
    > ciągu minuty (jeśli np. przypadkowo zgasi się motor). Jeśli to się stanie
    > na zimnym piecu, to rezultatem jest kopcenie. W normalnych warunkach

    Sterownik urządzenia które posiadałem - stary analogowy w starym jak
    świat DW50 właśnie podawał przerywane napięcie w przypadku jego spadku
    poniżej chyba 11V - w celu oszczędzania akumulatora.
    Sztyftowi wiele w rozgrzewaniu nie przeszkodzi jeśli dostanie przerywane
    napięcie powiedzmy 2Hz ;)

    U mnie kopciło tylko jak był skończony palnik - siatka była wyjarana.

    Po wymianie palnika, nie ruszeniu sztyftu paliło i grzało jak trzeba
    zawsze od 1 strzała ;)

    Sterownik w ciągu minuty po wyłączeniu nie włączy ponownie - gdyż:
    1. musi przeprowadzić wygaszenie pieca
    2. przedmuchać komorę spalania
    3. przeprowadzić ponowną procedurę rozruchu.

    W przypadku takiego urządzenia jakie było w moim wynalazku - cała ta
    procedura potrafiła potrwać sporo czasu. Po włączeniu rozgrzaniu się
    pieca, wejściu na pełną moc - wygaszanie potrafiło potrwać nawet i ze 2
    minuty.
    Procedura startu do pełnej mocy to też ze 2 minuty.

    Nie wiem jak to wygląda w przypadku pieca benzynowego bo nie miałem z
    takim do czynienia, ale myślę że bardzo podobnie.

    Pozdrawiam !

  • 29. Data: 2012-11-20 22:01:34
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    On Tuesday, November 20, 2012 7:47:38 AM UTC+1, Myjk wrote:

    > Czyli nie ma zapłonu. Kopcenie to efekt zbyt dużej ilości paliwa w kotle.
    >
    > Wiem, ze się nie tykasz i takie tam

    Zazwyczaj tykam i sam dlubam na ile moge a w warsztacie patrze na mechanikow (wbrew
    opiniom w innym watku, ze nie warto), ale ostatni miesiac i nastepne pol roku jestem
    na "aucie" ;-)

> [...]
    >
    > nie tak obfitego, to nagar w kotle, wtedy więcej roboty, ale starcza
    >
    > czyszczenie. Żarnik pada bardzo rzadko, ale się to czasem zdarza. Natomiast

    Sie zobaczy, sie napisze;-)

    > Prosto. ;)

    ;)

    --
    Dman-666

  • 30. Data: 2012-11-20 22:03:01
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    On Monday, November 19, 2012 7:40:00 PM UTC+1, Cezary Daniluk wrote:

    > Oooooo u tego ja kupowałem palnik.
    Znaczy sie "rekomendacja"
    ok.
    --