  • 31. Data: 2012-11-20 22:06:00
    Temat: Re: Gdzie w DC lub okolicach serwis Webasto?
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    On Monday, November 19, 2012 7:06:29 PM UTC+1, jerzu wrote:

    > Tfu, Tedex.

    Aaa...no to wiem...syfiasty post-gierek Tedex oil...w sumie mam blisko a i szfajer na
    podoredziu ;-) Poprosze go jak bedzi dzieciaki odbieral z Lesznowoli co by
    zerknal.Dzieki Darek.

    --
    Dman-666

  • 32. Data: 2012-11-20 22:12:06
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    On Tuesday, November 20, 2012 9:19:52 PM UTC+1, Myjk wrote:
> [...]

    > się rozgrzał. Kopcić zaczęło, bo palnik był zalany z poprzednich
    > przerwanych uruchomień. Oczywiście niewykluczone, że palnik jest wyjarany,
    > ale to nie jest reguła.
    > Webasta w Mazdach takich jak moja, chodzą bez problemu po 8 lat, choć
    > załączane są automatycznie poniżej 7 stopni na zewnątrz a sterownik zbyt
    > "mądry" nie jest, potrafi załączyć, wyłączyć i ponownie załączyć piec w
    > ciągu minuty (jeśli np. przypadkowo zgasi się motor). Jeśli to się stanie
    > na zimnym piecu, to rezultatem jest kopcenie. W normalnych warunkach

    No i tym sposobem opisales logike tego Twojego "jak dziala?-prosto! ;-)

    Po grzyba zapala ponizej 7 stopni? Mialem taka temperature w czerwcu jak kupowalem
    trupa i szczeka mi zadzwonila jak przykopcil z letka przy testowej jezdzie przed
    zakupem...

    --
    Dman-666

  • 33. Data: 2012-11-20 22:16:01
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    On Tuesday, November 20, 2012 7:38:00 PM UTC+1, Krzysztof 45 wrote:

    > Bzdura

    Zbyt malej? ;)

    > Bzdura.

    ok...pod zadnym pozorem "NIE MERDAC WTYCZKAMI!"

    > Bzdura

    "Nagar w kotle nie jest przyczyna kopcenia - nie zagladac do kotla przy kopceniu!"
    ;)

    > Tak prosto jak Twoje diagnozy LOL

    Jak macie antagonizjum to na priv ;) a Tu kultura przedewszystkiem i bez bicia
    piany... Panowie!

    --
    Dman-666

  • 34. Data: 2012-11-20 22:17:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Nov 2012 21:49:30 +0100, Cezary Daniluk

    > właśnie podawał przerywane napięcie w przypadku jego spadku
    > poniżej chyba 11V - w celu oszczędzania akumulatora.
    > Sztyftowi wiele w rozgrzewaniu nie przeszkodzi jeśli
    > dostanie przerywane napięcie powiedzmy 2Hz ;)

    O ile jest to zaplanowane... :)

    > Sterownik w ciągu minuty po wyłączeniu
    > nie włączy ponownie - gdyż: [...]

    Powiedz to mojemu sterownikowi. ;) Dwa razy miałem taką akcję. :P Zgasł mi
    silnik przy wyjeżdżaniu z garażu. Stoczyłem się przed drzwi, nie odpalałem
    już, tylko wyskoczyłem zamknąć wrota. Po chwili wsiadłem i odpaliłem
    ponownie auto. Jak zaczęło buchać, to wyglądało jakbym trafił do filmu "The
    Fog". Normalnie powinno być jak piszesz i ja o tym wiem. Ale jak to zwykle
    bywa, teoria sobie, a praktyka sobie.

    > U mnie kopciło tylko jak był skończony palnik - siatka była wyjarana.

    U mnie jak wyżej. Wielu użytkownikom Mazdy kopci, bo mają nagar w komorze
    albo sztyft ufajdolony. Po czyszczeniu tych elementów kopcenie ustaje. Stąd
    nie sprowadzałbym tego problemu tylko i wyłącznie do skończonego palnika.

    --
    Pozdor Myjk

  • 35. Data: 2012-11-20 22:22:31
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    On Tuesday, November 20, 2012 9:49:30 PM UTC+1, Cezary Daniluk wrote:

    > Po włączeniu rozgrzaniu się
    >
    > pieca, wejściu na pełną moc - wygaszanie potrafiło potrwać nawet i ze 2
    >
    > minuty.
    >
    > Procedura startu do pełnej mocy to też ze 2 minuty.

    U mnie podobnie to (prawie) dziala. Nie zalacza od razu po starcie motoru, po
    wylaczeniu tez jest taki wlasnie 2 minutowy lag.

    --
    Dman-666

  • 36. Data: 2012-11-20 22:27:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Nov 2012 13:12:06 -0800 (PST), Dman666

    > No i tym sposobem opisales logike tego
    > Twojego "jak dziala?-prosto! ;-)

    Jak jest sprawne, to działa prosto. ;)

    > Po grzyba zapala ponizej 7 stopni?

    A jak ma się zapalać, powyżej? ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 37. Data: 2012-11-20 22:43:36
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    On Tuesday, November 20, 2012 10:27:36 PM UTC+1, Myjk wrote:

    > A jak ma się zapalać, powyżej? ;)

    Chodzi mi o ta wartosc progowa 7st. Ja rozumiem, ze moja nagrzewnica jest do dupy a
    kubatura budy wielkosci oceanarium, ale moze moze niechcialbym o poranku czerwcowym
    sie ewentualnie zadymic (pomijam, ze sprawne inaczej) ;)
    --
    Dman-666

  • 38. Data: 2012-11-20 23:13:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Nov 2012 13:43:36 -0800 (PST), Dman666

    > Chodzi mi o ta wartosc progowa 7st. Ja rozumiem,
    > ze moja nagrzewnica jest do dupy a kubatura budy wielkosci oceanarium

    Automat ma za zadanie szybciej rozgrzewać _silnik_, czyt. szybciej
    doprowadzić do optymalnych warunków jego pracy. Wbrew pozorom nie jest
    uruchamiany dla komfortu w kabinie. :)

    --
    Pozdor Myjk

  • 39. Data: 2012-11-21 08:27:03
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    > U Right...poszukam kogos z kablem...trza by sie dokaldnie rozeznac najpierwej co
    tam zadymia...
    > no chyba, ze <ogloszenie> ktos z grupy ma na podoredziu kabel z vagiem
    </ogloszenie>;)

    Moze sobie zakup :) przydaje sie.
    Widze na pewnym portalu aukcyjnym, ze za 30 zl da sie kupic.

  • 40. Data: 2012-11-21 20:10:04
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-11-20 22:17, Myjk pisze:
> [...]
    > nie sprowadzałbym tego problemu tylko i wyłącznie do skończonego palnika.

    Palnik w dieslu się wypala i jest to fakt :)

    Jeśli zabierzesz mu zasilanie bez przedmuchania to rozpocznie normalną
    procedurę startową, ale z pozostałościami niespalonego paliwa i stąd
    będzie kopciło ;)

    Pozdro !

    PS:
    Drugi fakt - standardowe webasto na estrze 100% ni kuta nie zapali -
    kopci tylko niemiłosiernie, a z wydechu leje się niespalone bio. Latem
    zawsze jeździłem na bio, na zimę musiałem lać czysty ON bo webasto
    odmawiało współpracy :)