  • 31. Data: 2014-06-14 13:30:54
    Temat: Re: Gdzie przeskoczyc z T-mobile?
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Sat, 14 Jun 2014 10:44:56 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >W t-mobile w taryfie frii wybieramy opcje "darmowy internet", pakiet
    >120 minut do wszystkich kosztuje nas 15zl, a jak sie wyczerpie, to
    >mozna nastepny dokupic i za te 155min zaplacimy jakies 18zl.
    >Majac 50MB internetu dziennie (co jest duzo i malo).

    No tak ale widzisz w tej taryfie po pierwsze że jeśli chodzi o minuty
    do wszystkich sieci to są pakiety ważne 30 dni, a nigdy nie wiadomo
    ile tych minut Ci będzie potrzeba więc nie wiadomo jaki pakiet
    wykupić. Załóżmy te 155 minut w miesiącu to musisz kupić:
    - pakiet 120 minut za 15zł
    - pakiet 60 minut za 10zł bo ten 30 minut będzie za mały.
    Czyli już masz 25zł na same rozmowy do innych mając 180 minut więc jak
    tyle nie potrzebujesz to ostatecznie część przepadnie. Natomiast w
    play nie są to pakiety do wszystkich sieci tylko jedna dobra stawka
    czyli 9gr, więc dzwonisz bez obaw że coś Ci przepadnie.
    Jak ktoś dzwoni trochę po sieci to musi dodatkowo wykupić pakiet do T
    za 5 albo 10zł, ale to też zależy od liczby minut.
    W play rozmowy po sieci są nielimitowane i to jest ta różnica.
    Czyli mamy już 30 albo 35 zł i na tym może się nie skończyć bo jak
    dojdą do tego smsy to jeszcze wyjdzie drożej (w play są za darmo do
    wszystkich)
    No i ostatnia rzecz to te 50 MB dziennie, dla niektórych może być
    mało, niby miesięcznie jest to większy pakiet ale jak ktoś korzysta
    różnie z neta to może mu te 50MB danego dnia nie wystarczyć

    >Albo darmowe rozmowy w t-mobile i pakiet do internetu wedle
    >zyczenia..

    W tej taryfie podobna sytuacja 25zł za rozmowy no i dokupujemy pakiet
    netu 1gb za 10zł więc mamy już 35zł a gdzie jeszcze smsy?

    W play pakiet internetu przechodzi na kolejny miesiąc więc jak nie
    wykorzystasz to zsumuje się z kolejnym pakietem.
    No i pamiętajmy że w T dalej pobierana jest opłata za sprawdzenie
    stanu konta 4gr

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2014-06-14 13:36:06
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Sat, 14 Jun 2014 10:51:53 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Co to za "modernizacja", po ktorej zasieg sie pogarsza ?
    >Likwidacja "niepotrzebnej"

    Współdzielą część nadajników więc część swoich likwidują.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2014-06-14 17:05:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jun 2014 13:30:54 +0200, dizel napisał(a):
    > On Sat, 14 Jun 2014 10:44:56 +0200, "J.F."
    >
    > No tak ale widzisz w tej taryfie po pierwsze że jeśli chodzi o minuty
    > do wszystkich sieci to są pakiety ważne 30 dni, a nigdy nie wiadomo

    Mowa byla o 200 minutach, wiec wygadanie 120 nie wydaje sie problemem.

    > ile tych minut Ci będzie potrzeba więc nie wiadomo jaki pakiet
    > wykupić. Załóżmy te 155 minut w miesiącu to musisz kupić:
    > - pakiet 120 minut za 15zł
    > - pakiet 60 minut za 10zł bo ten 30 minut będzie za mały.

    Nie jestem uwiazany do miesiecy, skonczy sie jedno 120 minut, moge
    kupic drugie. Owszem - co miesiac odnawia.

    > No i ostatnia rzecz to te 50 MB dziennie, dla niektórych może być
    > mało, niby miesięcznie jest to większy pakiet ale jak ktoś korzysta
    > różnie z neta to może mu te 50MB danego dnia nie wystarczyć

    Owszem. Ale sa tez i normalne pakiety.

    > No i pamiętajmy że w T dalej pobierana jest opłata za sprawdzenie
    > stanu konta 4gr

    To sie sprawdza przez internet.

    J.

  • 34. Data: 2014-06-14 17:11:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jun 2014 12:16:38 +0200, ZakonSpirowany napisał(a):

    > Nie, ja naprawdę nie chcę, by dopłacali do mojego telefonu, a zwyczajnie
    > mieli z tego tylko trochę mniejszy zysk.

    Tu nie chodzi o telefon, tu chodzi o pracownikow, kredyty, oplaty ...

    > Tymczasem sprawdziłem sobie w którejś sieci w konfiguratorze wcale nie
    > najtańszy abonament (rozważam tylko te od 70 zł w górę) na 3 lata i...
    > wciąż za Xperię Z (bez dopisków typu Ultra, 1 czy 2, po prostu
    > standardową, czarną "Zetkę") chcieli bodajże 160 zł (36 x 89 zł = 3204
    > zł). Już by mogli dać za 49 albo nawet 99 zł. No nie. Play mnie nauczył
    > kalkulować perspektywicznie (sporo mi policzyli za tę lekcję).
    > (Przypomnę, że chodzi o "Z" 'pierwszej generacji, gdy w mediamarketach
    > Z1 kosztuje 1750 zł!

    Ale nie placisz tylko za telefon, placisz tez za uslugi.

    > Gdyby tylko chodziło o ten mój telefon, to tak, ale jak wyżej
    > wspomniałem - od Orange mamy właściwie wszystko i poza powiązaniami
    > czysto finansowymi, chodzi też o wygodę.

    Reszta tez jest wygodna - polecenie zaplaty i leci.

    > Pewnie by się dało znacznie
    > obniżyć te dwa rachunki o połowę,

    Niekoniecznie.

    >ale po przygodach, gdy Netia biła się
    > o nas jeszcze z Tepsą, nie chcę nawet o tym myśleć.

    Oj tak, od Netii z daleka.

    J.

  • 35. Data: 2014-06-14 20:59:06
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 14-06-2014 17:11, J.F. pisze:
    > Tu nie chodzi o telefon, tu chodzi o pracownikow, kredyty, oplaty ...

    No właśnie. I tu też jest ból, bo ja pośrednio przecież płacę za
    utrzymanie ich salonu, a chciałbym móc wszystko załatwiać przez
    Internet/telefon/kurierów.
    Wiem, że komputer po drugiej stronie wszystkiego nie zrobi, ale gdyby
    mieli po 3 salony na województwo (a nie od kilkanastu do
    kilkudziesięciu: http://skrzydelko.pl/salony/?o=3), to byłoby taniej.
    No ale spoko, rozumiem, że jeszcze nie wszyscy mają Internet, nie
    wszyscy potrafią się w nim właściwie poruszać, ale niech mi ktoś
    wytłumaczy, dlaczego "oferta przygotowana specjalnie dla mnie" jest taka
    sama, jak dla osoby, która z tego ich salonu korzysta? Niech oni mają
    drożej, a ja taniej. Tak jak z fakturą: papierowa - 5 zł, elektroniczna
    - 0 zł.

    --

  • 36. Data: 2014-06-14 23:28:43
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-06-14 13:30, dizel pisze:
    > W play pakiet internetu przechodzi na kolejny miesiąc więc jak nie
    > wykorzystasz to zsumuje się z kolejnym pakietem.

    Nie zauważyłam tego. Po prostu mnie nie przechodzi.

    --
    animka