  • 1. Data: 2014-02-20 11:54:31
    Temat: Gdzie jest operator?
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Fragment "tajnej" instrukcji obsługi fotoradaru Fotorapid CM

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/Fotorap
    id_CM/FotorapidCM_BB.jpg
    [ http://tinyurl.com/nrwnjzu ]

    "Operator urządzenia, w trakcie wykonywania pomiarów, powinien
    obserwować..."

    Gdzie jest operator? :)

    Dla ciekawskich, tak ten fragment jest podstawą w sądzie do tego, aby
    żądać dwóch zdjęć, bez nich nie da się zweryfikować, czy taki błąd nie
    wystąpił i od razu podpowiem, żaden FR z GITD nie jest ustawiony na
    serię i chyba nikt nie widział operatora stojącego obok słupka z
    podłączonym laptopem, który by organoleptycznie weryfikował pomiary...

    anacron
    aba/

  • 2. Data: 2014-02-20 12:26:38
    Temat: Re: Gdzie jest operator?
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-02-20 11:54, anacron pisze:
> [...]
    > serię i chyba nikt nie widział operatora stojącego obok słupka z
    > podłączonym laptopem, który by organoleptycznie weryfikował pomiary...

    Operator "powinien" obserwować, a nie "musi". Skoro go nie ma, to nie
    zauważył podwójnego odbicia, czyli zdjęcia mogą zostać zakwalifikowane
    jako materiał dowodowy.
    Nie mogły by być zakwalifikowane gdyby operator był i zaobserwował
    podwójne odbicie.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2014-02-20 12:59:00
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 20.02.2014 12:26, Miroo pisze:
    > Operator "powinien" obserwować, a nie "musi". Skoro go nie ma, to nie
    > zauważył podwójnego odbicia, czyli zdjęcia mogą zostać zakwalifikowane
    > jako materiał dowodowy.

    Dobre, ale oczywiście wiesz, że Fotorapid CM to urządzenie obsługowe, a
    nie bezobsługowe? :)

    --
    anacron
    aba/

  • 4. Data: 2014-02-20 13:24:57
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2014-02-20 12:26, Miroo pisze:
    (...)
    > Operator "powinien" obserwować, a nie "musi".(...)

    Nope. W języku prawniczym to właśnie słówko "powinien" zmusza wymieniony
    podmiot do określonego w przepisie działania. Jeżeli ów operator nie
    zastosuje się do tej instrukcji, będzie działał z nią w sprzeczności.
    pwz

  • 5. Data: 2014-02-20 13:38:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Feb 2014, Miroo wrote:

    > Operator "powinien" obserwować, a nie "musi".

    Oczywiscie, że "nie musi".
    Jak nie wykonuje swojej powinności, to po prostu pomiar nie jest
    skuteczny prawnie.
    Dopełnienie lub niedopełnienie powinności powoduje skutki prawne,
    "powinien" jest równoważny "ma obowiązek".
    Aby "powinien" oznaczało "fajnie by było", musi być uzupełnione
    o odpowiednie zastrzeżenie, w stylu "powinien o ile <warunki>"
    i warunki nie być spełnione.
    :)

    > Skoro go nie ma,

    ...to nie dopełnia "powinności" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2014-02-20 13:57:37
    Temat: Gdzie jest instrukcja, było: Gdzie jest operator?
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 20 Feb 2014 11:54:31 +0100, anacron wrote:

    > Fragment "tajnej" instrukcji obsługi fotoradaru Fotorapid CM

    A ja zapytam inaczej. Gdzie jest instrukcja? Udostępnisz nam, skoro masz
    dostęp?

    Tomek

  • 7. Data: 2014-02-20 13:59:26
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 20.02.2014 13:57, Tomasz Stiller pisze:

    > A ja zapytam inaczej. Gdzie jest instrukcja? Udostępnisz nam, skoro masz
    > dostęp?

    Na stronie producenta.

    --
    anacron
    aba/

  • 8. Data: 2014-02-20 14:10:25
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2014-02-20 12:59, anacron pisze:

    > Dobre, ale oczywiście wiesz, że Fotorapid CM to urządzenie obsługowe, a
    > nie bezobsługowe? :)

    Eee tam. Jeden papier, jeden podpis i już jest bezobsługowe. Przeczytaj
    ZZT 4/2009 do zatwierdzenia typu :)

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 9. Data: 2014-02-20 14:16:15
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 20.02.2014 14:10, Jaroslaw Postawa pisze:
    > Eee tam. Jeden papier, jeden podpis i już jest bezobsługowe. Przeczytaj
    > ZZT 4/2009 do zatwierdzenia typu :)

    Wiem, widziałem :) Mówię o faktach, a nie o tym, co się debilom w GUM i
    GITD wydaje.

    --
    anacron
    aba/

  • 10. Data: 2014-02-20 16:00:34
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-02-20 12:59, anacron wrote:

    > Dobre, ale oczywiście wiesz, że Fotorapid CM to urządzenie obsługowe, a
    > nie bezobsługowe? :)

    Tyle ze tego samego CM tez sie wklada na maszty.

    --

    memento lorem ipsum