-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Jacek <k...@a...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Gaśnie bez wyraźnej przyczyny.
Date: Thu, 18 Oct 2018 21:49:39 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 27
Message-ID: <pqao4k$smp$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: host-89.25.156.108.static.3s.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1539892180 29401 89.25.156.108 (18 Oct 2018 19:49:40
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 18 Oct 2018 19:49:40 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
X-Mozilla-News-Host: news://news.atman.pl:119
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2641669
[ ukryj nagłówki ]Jak nie Wy, to już nie wiem, kto pomoże.
Alfa Romeo Mito 1,6 jtdm z wtryskiem Boscha cierpi na taką dziwną
przypadłość, że podczas jazdy czasami silnik nagle gaśnie tak, jakby
ktoś odciął wtrysk paliwa. Nie jest to jakiś stopniowy spadek mocy,
tylko od razu zero. Po zgaśnięciu silnika wszystko działa normalnie,
zarówno wskaźniki, kontrolki, cała elektryka, nawet elektryczne
wspomaganie działa.
Wystarczy wtedy na ułamek sekundy wyłączyć i załączyć kluczyk i silnik
zaczyna pracować normalnie.
Raz na jakiś czas głupieje w inny sposób - mianowicie nie gaśnie, ale
traci moc i nie pozwala się wkręcić na więcej, niż ok. 2000 obrotów.
W tym przypadku także krótkotrwałe wyłączenie kluczykiem go natychmiast
"uzdrawia". Badanie Multi ECU Scanem i Alfa OBD nie wykazuje żadnych
błędów. Wszystkie parametry wtrysku, ciśnienia paliwa itd są w normie.
Problem raczej nie jest po stronie zasilania paliwem, bo to było
sprawdzane i paliwo dostaje normalnie.
Sprawdzone zostały też i wyczyszczone złącza elektryczne "komputera" i
inne, jakie tylko się dało.
Usterka wygląda bardziej na elektryczną, ale póki co czwarty warsztat
rozkłada ręce.
To gaśnięcie zdarzało się kilka miesięcy temu sporadycznie, a teraz co
kilka km. Auto ma zaledwie 100 kkm przebiegu i 8 lat, nie było walnięte,
kuny też raczej niczego nie pogryzły, bo żadnych śladów nie ma.
Ma ktoś z Kolegów pomysł czego szukać?
Ewentualnie do kogo ten dziwny przypadek oddać? (w rejonie ok Krakowa po
Gliwice i od Bielska po Częstochowę).
Jacek
Następne wpisy z tego wątku
- 19.10.18 03:43 OlekN
- 19.10.18 07:57 Kamil 'Model
- 19.10.18 08:48 WS
- 19.10.18 12:00 Budzik
- 19.10.18 13:12 sirapacz
- 19.10.18 13:34 yabba
- 19.10.18 21:05 Tomasz Pyra
- 19.10.18 21:24 Jacek
- 19.10.18 22:15 j...@i...pl
- 23.10.18 12:20 Kamil 'Model
- 24.10.18 09:19 Jacek
- 01.11.18 18:41 Jacek
- 01.11.18 18:55 t-1
- 01.11.18 19:48 WS
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?