  • 1. Data: 2011-02-07 18:30:22
    Temat: GORETEX buty SIDI praktycznie pytanie
    Od: "[]v[]artec" <m...@W...pl>

    Cześć

    Czeka mnie zakup butów na nowy sezon. Moje plastikowe NITRO się
    rozsypały... Po długich poszukiwaniach najbardziej pasują mi dwie opcje
    z SIDI:

    B2 normalny model za 619 zł:

    http://moto.allegro.pl/sidi-b-2-b2-buty-motocyklowe-
    cena-hit-gliwice-i1418459313.html

    B2 Gore za 899 zł:

    http://moto.allegro.pl/buty-sidi-b2-b-2-gore-44-grat
    isy-i1442065349.html

    I pytanie praktyczne czy dopłacać 1/2 ceny podstawowego modelu za
    Goretex ? Wygoda i oddychanie stopy oczywiście jest dla mnie ważne, w
    deszczu zdarza mi się jechać jak mnie złapie na trasie. Ale czy odczuję,
    aż taką różnicę zwykłe/Goretex ? Jak jest z konserwacją takich butów ?
    Czy Goretex nie jest problematyczny ?

    A tak pozatym to model Goretex po prostu bardziej mi się podoba. Są
    skromniejsze z czarnymi napisami SIDI - białe po dwóch tygodniach
    zrobiłyby się żółte... Już to przerabiałem, dziękuję, nie wygląda to
    fajnie. Sidi Fusion mają za słabą ochronę a wyższe modele np. Vertigo
    itd. jak na moje potrzeby za dużo wodotrysków i kolorów.

    --
    Martec - Jelenia Góra
    .:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !

  • 2. Data: 2011-02-07 19:25:02
    Temat: Re: GORETEX buty SIDI praktycznie pytanie
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "[]v[]artec" napisał w wiadomości grup
    > I pytanie praktyczne czy dopłacać 1/2 ceny podstawowego modelu za Goretex
    > ?

    Nie wiem jak w Sidi (po prostu nie mialem butow tej firmy), ale u kazdego
    dobrego producenta obuwia - warto.

    Poprawnie zaimpregnowane szwy i nigdy nie przemakaja. Z turystycznych (nie
    moto) i wojskowych mialem kupczaki, chirucki, mam meindle, a z motocyklowych
    mam goretexowe alpiny. Zadne nie przemakaly, az nie przetarlem gore.

    > Jak jest z konserwacją takich butów ? Czy Goretex nie jest problematyczny
    > ?

    Myjesz pod woda i uzywasz odpowiednich preparatow. Ja ostatnio bardzo
    polubilem dosc drogi srodek firmy meindl (szkoda, ze nie natrafilem na niego
    wczesniej) w atomizerze, naklada sie go na wilgotna skore.

    Wazne, zeby nie uzywac pasty do butow, ani woskow majacych na celu kompletna
    impregnacje skory - zatkaja pory i buty beda nieprzemakalne, ale tez
    kompletnie nie oddychajace.

    Warto tez zainwestowac w dobre skarpety, ktore nie beda wchlanialy potu,
    tylko beda go transportowac na zewnatrz. Ja uzywam albo skarpet z coolmaxem,
    albo z welny merinosa. Do tych drugich nie bylem do nich na poczatku
    przekonany - w koncu welna wchlaniac pot, ale okazaly sie zaskakujaco dobre,
    a przy tym niezbyt drogie.

    Jedyna moja sugestia to, zebys sie porozgladal za innymi butami z gore. Te
    maja bardzo duzo plastiku. Guma z przodu i tylu lydki+plastik na piecie - w
    tym przypadku gore bedzie raczej sluzyl jako material wodoodporny, niz
    oddychajacy.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 3. Data: 2011-02-09 23:02:46
    Od: Tomek Wozniakowski <z...@o...pl>

    Czesc :)

    W dniu 2011-02-07 19:30, []v[]artec pisze:

> [...]
    >
    > I pytanie praktyczne czy dopłacać 1/2 ceny podstawowego modelu za
    > Goretex ? Wygoda i oddychanie stopy oczywiście jest dla mnie ważne, w

    Za oryginalny Goretex doplacic warto, a cena ponizej 1000 za buty z Gore
    nie jest taka zla. Ta membrana naprawde dziala, a w butach to ma
    szczegolne znaczenie.

    --
    Pozdrawiam :)
    Tomek