  • 51. Data: 2018-07-31 00:44:18
    Temat: Re: G. będzie z tej elektryfikacji
    Od: kk <k...@o...pl>

    > Ale wtedy taki elektryk zmarnieje z powodu nieużywania. Zbyt kosztowne
    > to byłoby.

    > Albo używać zbiorkomu na dojazdy do pracy. Albo roweru, albo skutera
    > (elektrycznego).

    W ramach przygody?

  • 52. Data: 2018-07-31 00:46:42
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-07-30 o 22:58, Shrek pisze:

    > Jaki jest sens kupowania elektryka jako drugiego auta, skoro można mieć
    > pierwsze pozbawione wad elektryków i starczy?

    Sens elektryka jest zasadniczo taki by nie zanieczyszczał na drodze.
    Gdyby konie nie robiły po ulicach to byśmy mogli do nich wrócić.

  • 53. Data: 2018-07-31 07:49:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.07.2018 o 23:50, J.F. pisze:

    > Ale chcemy naladowac w jedna noc, a nie w jedna godzine.
    > A jak wyliczylem Cavalino - srednio 1kW potrzebujemy.
    >
    > I istniejace przylacze starczy.

    Pod warunkiem, że użyjesz max 1 kW (standartowa "mała ładowarka" ma 3,6)
    i wyłączysz budynek;) Wiesz - to przyłacze po coś ma taką wielkość jak
    ma. Jak masz przewidziany kilowat ma mieszkanie, a ty mówisz, że
    świetnie bo właśnie kilowata potrzebujesz na samochód elektryczny (co
    nie jest prawdą), to znaczy... że kilowata ci brakuje;)

    > P.S. Jak sie ta norma sprawdza w nowoczesnych blokach, gdy plyta
    > grzejna ma 7kW?

    Normalnie - tak właśnie się projektuje - im więcej mieszkań tym mniejsza
    szansa, że wszyscy właczą wszystkie cztery palniki na raz i dorzucą
    klimę i czajnik. Dla dwóch mieszkań to będzi współczynnik w okolicach
    0,75 dla 100 tak jak napisałem - 0,086.

    > Obiadu naraz wszyscy nie gotuja, ale w podobnych godzinach jednak...

    Norma SEP-2 chyba - ta tabelka jest dostępna w necie i według niej robi
    się przyłącza.

    Shrek

  • 54. Data: 2018-07-31 07:51:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.07.2018 o 00:04, RadoslawF pisze:

    > Niektórzy maja misję ratowania środowiska naturalnego.
    > Tyle że przez innych, czyli niech ci inni płacą za dodatkowe
    > auto.

    Ale manie dwóch aut zamiast jednego jest antyekologiczne. Podobnie jak
    wymienianie auta co trzy lata.

    Wyobrażasz sobie "ekologów" stojących przed sklepem z transparentami
    "weź dwie nowe torebki przy kasie, zamiast użyć starej"?

    Shrek

  • 55. Data: 2018-07-31 07:56:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.07.2018 o 00:46, kk pisze:

    > Sens elektryka jest zasadniczo taki by nie zanieczyszczał na drodze.
    > Gdyby konie nie robiły po ulicach to byśmy mogli do nich wrócić.

    No dobra - od biedy bym rozumiał elektryki jako drugi samochód w
    rodzinie czyli popularny mieszczuch. Ale sztandarowa tesla jest limuzyną
    z klasy D, wiec zaprzeczeniem mieszczucha.

    Shrek.

  • 56. Data: 2018-07-31 08:07:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.07.2018 o 07:49, Shrek pisze:

> [...]

    Dobra - jeszcze inaczej - Warszawska dzielnica. Moc W transformatorach
    to jakieś 70MW (dwa razy tyle w samych transformatorach, bo są
    rezerwowe, ale nie wnikając w szczegóły to 25+25+20 - trzy RPZety). Na
    130 tysięcy ludzi.

    70M/130k - 0,54KW na łba - łącznie z oświetleniem ulic, metrem,
    tramwajami, przpompowniami, biurami, szpitalami, przedszkolami.
    Wszystkim oprócz ciężkiego przemysłu.

    Shrek

  • 57. Data: 2018-07-31 08:17:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-07-31 o 07:51, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Wyobrażasz sobie "ekologów" stojących przed sklepem z transparentami
    > "weź dwie nowe torebki przy kasie, zamiast użyć starej"?

    Przy kasie nie, ale czytywałem ich opinie o lokalizacji inwestycji
    gdzie najpierw były manifestacje z transparentami przeciw a potem
    dostawali od inwestora milion czy dwa wsparcia finansowego i
    nie tylko znikały manifestacje do jeszcze wystawiali laurkę dla
    inwestycji.
    Cały ten ruch to gromada idiotów kierowana przez grupkę cwaniaków.

    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2018-07-31 08:19:53
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 30 Jul 2018 23:32:01 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Ale oni pracują 8+ godzin - nie mają czasu na 20 godzin ładowania.
    > Myślę, że czas ładowania nie powinien przekraczać minimalnego czasu
    > dobowego odpoczynku kierowcy. Wtedy dopiero to zaczyna mieć sens. Ale
    > wymaga mocy.

    Nie pomyślałeś o jednym oczywistym rozwiązaniu: jak ktoś jest zmotywowany
    by elektrycznie jeździć, to po prostu kupuje 2 elektryki. Jednym jeździ,
    podczas gdy drugi się ładuje. Choć trzy sztuki byłoby pewnie
    bezpieczniej, nigdy nie wiadomo (pierwszy stanie na drodze, drugi się
    ładuje, trzecim można odholować pierwszego).

    Mateusz

  • 59. Data: 2018-07-31 08:32:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Jul 2018 08:07:01 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    >
    > 70M/130k - 0,54KW na łba - łącznie z oświetleniem ulic, metrem,
    > tramwajami, przpompowniami, biurami, szpitalami, przedszkolami.

    Ale zasila mieszkania z gazem, a nie z garazem.

    Poza tym liczac 3 osobowa rodzine, to juz mamy 1.5kW na mieszkanie ...
    i starczy. A w nocy tramwaje nie jezdza, a i przepompownie malo pradu
    zuzywaja :-)

    J.

  • 60. Data: 2018-07-31 11:53:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 30 lipca 2018 21:18:50 UTC+2 użytkownik T. napisał:
    > Możesz wymyśleć więcej zastrzeżeń, skończywszy na tym, że nasz system
    > energetyczny nie wydoli. :-)

    A po co wymyślać? Jak ktoś nie ma pojęcia jak działa tzw. "wspólnota
    mieszkaniowa" albo spółdzielnia to nie ma o czym rozmawiać.

    L.