  • 1. Data: 2004-08-06 11:26:30
    Temat: Futuro a TPSA - priorytety ruchu?
    Od: Pawel Szymanski <p...@n...pl>

    Witam,
    Mam sobie lacze u futszkakow. Lacze chodzi poprawnie ale
    ostatnio zaobserowowalem (a w zasadzie klient to zauwazyl),
    ze o ile ruch z futuro do tpsa (neostrada) po porcie
    80 idzie ladnie (pelna predkosc neostrady) o tyle na innych
    portach (testowane byly np. 21, 8000) predkosc spada dosc
    znacznie (do 2-5kB/s). Napisalem do Futuro ale oni twierdza,
    ze problem nie lezy u nich. Wyjasnienie u TPSA jest raczej
    niemozliwe. Slychac tez pogloski to tym, ze futuro tnie dosc
    mocno ruch p2p - wiec moze popriorytetowali tak ruch, ze
    na innych portach do tpsa sie po prostu slimaczy?
    Testowalem to na innych laczach (acn, edu, gts) nie zaobserowowalem
    tego zjawiska. Zreszta - ruch neostrada -> futuro tez sie nie tnie.
    zwalnia tylko z futuro - do neostrady (na tych 'dziwnych' portach')
    Czy ktos z Was moze potwierdzic takie zjawisko u siebie?
    Ewentualnie czy moglbym prosic (na priva - pawel at szymanski
    kropka pl) o pomoc w testowaniu tego zjawiska z laczami od innych
    providerow? A moze ktos cos wie o polityce TPSA badz Futuro,
    bedacej przyczyna takiego stanu rzeczy? Jest to o tyle
    wkurzajace, ze uniemozliwia mi wykorzystanie w pelni lacza
    za ktore place nie mala kase.

    Pozdrawiam.

    Ever

    --
    Paweł Szymański
    p...@i...pl

  • 2. Data: 2004-08-06 14:43:36
    Temat: Re: Futuro a TPSA - priorytety ruchu?
    Od: "Przemysław Backiel" <p...@n...backiel.com.pl>

    hmmm
    a moze byc tak poaptrzeć na działanie o2
    i ze problem jest nie u futuro
    ale w tepsie
    nie problem
    tylko takie "priotytety"
    ale tylko z zewnatrz do nich
    bo po ich sieci
    ja tepsa, ktos tepsa
    moim zdaniem problemow nie ma

    P.B.

  • 3. Data: 2004-08-06 15:50:36
    Od: Pawel Szymanski <p...@n...pl>

    On 2004-08-06, Przemysław Backiel
    > hmmm
    > a moze byc tak poaptrzeć na działanie o2
    > i ze problem jest nie u futuro

    nie twierdze, ze problem jest w Futuro. Chce wlasnie sie dowiedziec
    gdzie jest i kogo mam meczyc. Futuro na szczescie podjelo wspolprace
    w celu wyjasnienia tej kwestii (acz nie bez pewnej zachety z mojej
    strony) wiec mam nadzieje, ze w koncu sie dowiem co sie dzieje.
    Oczywiscie i Futuro i TPSA twierdza, ze u nich jest wszystko
    w porzadku.
    Troche czeski film;)

    Ever

  • 4. Data: 2004-08-06 15:51:44
    Od: Pawel Szymanski <p...@n...pl>

    On 2004-08-06, Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org> wrote:
    [ciach]
    > niedawno ktoś zauważył u mnie coś podobnego - przy ściąganiu z
    > (leżącego u mnie) serwera ftp do neostrady prędkość była dziwnie mała -
    > pytał się czy czegoś nie przycinam. Nie miałem możliwości zdiagnozowania
    > tego(nie mam nigdzie tepsy), a z futuro->pozman/crowley wszystko szło
    > zgodnie z ustawieniami więc olałem sprawę.

    czyli wyglodalo by to na 'globalny' problem.
    Jak gdzies wystawisz jakis plik testowy na swoim 'futszanym' laczu
    to moge posprawdzac z tpsa jak to idzie.

    Ever

  • 5. Data: 2004-08-06 17:21:58
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    W artykule <s...@p...art.pl> Pawel Szymanski napisał(a):

> [...]
    tego(nie mam nigdzie tepsy), a z futuro->pozman/crowley wszystko szło
    zgodnie z ustawieniami więc olałem sprawę.

    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    PLD Linux Developer HomePage: http://aramin.net/
    JID: u...@p...net e-mail: u...@p...org

  • 6. Data: 2004-08-06 19:24:00
    Od: kamil kapturkiewicz <h...@w...pl->

    Pawel Szymanski wrote:
> [...]
    > 80 idzie ladnie (pelna predkosc neostrady) o tyle na innych
    > portach (testowane byly np. 21, 8000) predkosc spada dosc
    [...]

    Netia <-> Polpak: problem nie wystepuje. plik 50MB

    ftp:
    Source xxxxx.rar
    Target /xxx/xxx/xxxxx.rar
    3% ETA 0:13.21 59.15 KB/s

    pozdro.

  • 7. Data: 2004-08-06 20:18:16
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Pawel Szymanski wrote:

    > czyli wyglodalo by to na 'globalny' problem.
    > Jak gdzies wystawisz jakis plik testowy na swoim 'futszanym' laczu
    > to moge posprawdzac z tpsa jak to idzie.

    Zainteresował mnie problem, o którym piszecie, więc czymprędzej
    (jutro-pojutrze) porobię testy i dam znać.

    --
    TOM TS635-RIPE LAN/MAN Administrator

  • 8. Data: 2004-08-07 02:42:19
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    > czyli wyglodalo by to na 'globalny' problem.
    > Jak gdzies wystawisz jakis plik testowy na swoim 'futszanym' laczu
    > to moge posprawdzac z tpsa jak to idzie.
    hm..
    ftp://polanka.piastlan.net/pub/test/test
    http://polanka.piastlan.net/test

    łącze tutaj za grube nie jest, ale około 30kB/s powinno iść
    (do pozmana przynajmniej w tej chwili tyle leci zarówno po http jak i
    ftp)

  • 9. Data: 2004-08-07 13:24:35
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > łącze tutaj za grube nie jest, ale około 30kB/s powinno iść
    > (do pozmana przynajmniej w tej chwili tyle leci zarówno po http jak i

    FTP - około 5kB/s
    HTTP >20 kB/s
    Neostrada 640.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2004-08-07 15:00:08
    Od: "mistrzu" <m...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "Pawel Szymanski" napisał"

> [...]

    > 80 idzie ladnie (pelna predkosc neostrady) o tyle na innych
    > portach (testowane byly np. 21, 8000) predkosc spada dosc

    Zauważyłem u mnie to samo. Na określonych portach ruch
    do neostrady działa bardzo dobrze, natomiast na innych jest
    cały "poszarpany".
    Podaje linki do wykresów przepustowośni na niektórych portach:
    - port 80, serwer apache, ruch jest bardzo ładny:
    http://www.rolki.pl/polip/http.jpg
    - ftp - ruch jest "poszadkowany", nierównomierny i widocznie
    mniejszy:
    http://www.rolki.pl/polip/ftp.jpg
    - port 33100, serwer apache - ruch zły, taki sam, jak przy ftp:
    http://www.rolki.pl/polip/apache-33100.jpg
    - port 22, serwer apache - ruch ok, taki, jak przy porcie 80:
    http://www.rolki.pl/polip/apache-22.jpg

    Wynika z tego, że niektóre usługi są przepuszczane bez
    żadnej ingerencji, natomiast transfer na pozostałych portach jest
    jakoś limitowany. Kogo to wina? Nie wiem, ale wykupując
    łącze u prowidera należało by się spodziewać, że będzie ono
    dobrze działo.

    Pozdrawiam
    M.