  • 1. Data: 2004-08-03 21:43:19
    Temat: Pomocy! Czy to wirus, kon trojanski? jak to usunąc?
    Od: b...@w...pl

    Witam
    Mam pewien problem. Jakis czas temu podczas przeglądania stron internetowych
    podczas otwierania jednaj z nich mój program antywirusowy zareagował. Strona
    prawdopodobnie nie została otwarta.
    Od tego czasy podczas otwierania poczty na jednym z serwerów,lub przeglądaniu
    stron internetowych otwierają sie okienka z takim tekstem "Your computer has
    been exposed do parasites know asspyware", lub " Ther is a 99% chance your PC
    is infected with spyware", co znaczy mniej więcej ze komputer jest zakazony
    jakims szpiegiem(podglądaczem). Okienka sie pojawiają rózne co jakis czas, ale
    wszystkie posiadają mniej więcej tekst o takim charakrerze. Co mam począc?
    prawdopodobnie na dysku zapisał sie jakis kon trojanski. Jak go znalesc i jak
    usunąc to cos.Czy stanowi to jakies zagrozenie dla komp?
    Bardzo gorąco proszę was o pomoc.
    serdecznie pozdrawiam
    P.B

  • 2. Data: 2004-08-03 22:55:49
    Temat: Re: Pomocy! Czy to wirus, kon trojanski? jak to usunąc?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    b...@w...pl <b...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > na dysku zapisał sie jakis kon trojanski. Jak go znalesc i jak usunąc
    > to cos.Czy stanowi to jakies zagrozenie dla komp? Bardzo gorąco proszę

    A to nie są po prostu banery jakichś firewalli/antywirusów? One często do
    złudzenia przypominają okienka windowsowe.

    --
    Grzegorz Niemirowski, www.grzegorz.net
    OE PowerTool 3.1.5 http://www.oept.it-faq.pl/

  • 3. Data: 2004-08-03 23:38:00
    Od: b...@w...pl

    > b...@w...pl <b...@w...pl> napisał(a):
    > > >
    > A to nie są po prostu banery jakichś firewalli/antywirusów? One często do
    > złudzenia przypominają okienka windowsowe.

    Byc moze bo pokazuje się okno i sugestia aby klikąc i sciągnąc program . Nie
    zbyt dobrze znam angielski, ale tak mi sie wydaje.Przykład takich tekstów
    umiesciłem ponizej. Ale jak to usunąc wczesniej tego nie było?
    pozdrawiam

    SPYWARE DETECTED ON YOUR PC!
    Prevent AdWare from taking over your PC!
    Downloaded free music or software?
    There is a 99% chance your PC is infected with Spyware...

    BLOCK ANNOYING POP UP ADS
    Get Pop Up Blocker and restore your computer desktop!
    Are endless pop ups littering your computer desktop
    and driving you crazy?

    YOUR INTERNET PRIVACY IS AT RISK!
    Use AntiVirus to protect yourself!
    Every move you make on the internet is traced by your computer.
    Don't put yourself at risk.

  • 4. Data: 2004-08-03 23:46:02
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    b...@w...pl <b...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > Nie zbyt dobrze znam angielski, ale tak mi sie wydaje.Przykład takich
    > tekstów umiesciłem ponizej. Ale jak to usunąc wczesniej tego nie było?

    To są na pewno banery jakichś programików. Najlepsze są wyskaujące reklamy
    programów blokujących wyskakujące reklamy ;)

  • 5. Data: 2004-08-04 06:23:29
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Grzegorz Niemirowski wrote:

    > To są na pewno banery jakichś programików. Najlepsze są wyskaujące
    > reklamy programów blokujących wyskakujące reklamy ;)

    nie, w tym przypadku sie mylisz
    jakims cudem tez podlapalem "to cos" (chcialbym pamietac strone na jakiej to
    bylo ...)
    Zasada dzialania prawie standardowa czyli podmienia strone startowa i laduje
    do pamieci pewnego DLLa

    Avast wykrywa to cos, przy czym w normalny sposob sie tego nie wykasuje bo
    wiadomo plik otwarty i nie da rady.
    Problem tym wiekszy ze co restart systemu (chcialem do linii polecen sie
    dostac w trybie awaryjnym) to plik zmienia nazwe.

    Jak narazie niemam za duzo czasu na zabawe z tym czyms .... opisalem jedynie
    jak dziala.

    Acha .. ad-aware sam w sobie nie pomaga, spybot widzi ale z wiadomych
    wzgledow nie usunie, avast widzi ale sam nie usunie.

    a tak zeby bylo TG ... czy taka forma reklamy nie podchodzi pod szantaz ?
    Klikajac w okienko mozna sciagnac "darmowy" odpluskwiacz ktory ladnie i
    pieknie wykrywa co trzeba a potem za "jedyne" pare $ mozemy sie pozbyc
    smiecia z komputera ....

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 6. Data: 2004-08-04 09:49:55
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Adam Paluch <a...@b...net> napisał(a):
> [...]
    > dostac w trybie awaryjnym) to plik zmienia nazwe.
    > Jak narazie niemam za duzo czasu na zabawe z tym czyms .... opisalem

    Aha, no tak, to co innego. Jeśli DLL jest ładowany przez IE to ubicie IE
    powinno spowodować, że DLL przestanie być w użyciu. Poza tym w rejestrze są
    wpisy, które powodują jego załadowanie. Usunięcie ich powinno rozwiązać
    problem. Skasowanie pliku powinno się też udać w trybie awaryjnym albo
    programem inuse.

> [...]
    > Klikajac w okienko mozna sciagnac "darmowy" odpluskwiacz ktory ladnie i
    > pieknie wykrywa co trzeba a potem za "jedyne" pare $ mozemy sie pozbyc

    Oczywiście jest to szantaż. Jest to tak samo chamskie postępowanie jak
    przysyłanie spamu reklamującego odspamiacz.

  • 7. Data: 2004-08-05 00:12:25
    Od: Paweł Tyll <o...@o...pl>

    "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > wpisy, które powodują jego załadowanie. Usunięcie ich powinno rozwiązać
    > problem. Skasowanie pliku powinno się też udać w trybie awaryjnym albo
    Hm, spotkałem się z relatywnie sprytnym badziewiem ostatnio, w momencie gdy je
    napotkałem nie wykrywało go nic to raz, dwa - odpalało dwa procesy - ubicie
    jednego wiązało się z natychmiastowym przywróceniem go przez drugi, nie miałem
    pod ręką narzędzia które upieprzy oba ~jednocześnie. Dodatkowo wywalenie
    odpowiedzialnych wpisów w rejestrze skutkowało natychmiastowym ich
    przywróceniem - pomógł safe mode.

    Nazwa dlla wyglądała na losową. Więcej szczegółów nie pamiętam, ale efekty
    były takie same - różne dziwne popupy.

    Zdrówko.

  • 8. Data: 2004-08-08 17:30:39
    Od: Kamil Bardoń <s...@d...org>

    Paweł Tyll napisał(a):

> [...]
    > przywróceniem - pomógł safe mode.
    >
    > Nazwa dlla wyglądała na losową. Więcej szczegółów nie pamiętam, ale efekty

    może to był trojan 'prorat'? złapałem to ostatnio antywirus nie wykrył,
    też podobne rzeczy się działy, kasowanie pliku, ubijanie procesu,
    wywalanie z rejestru nic nie dawało, zaraz pojawiły się te same
    wpisy/pliki/procesy.

    a rozwiązanie było dość proste, zgrałem prorat z netu, "część
    administracyjną" i była tam opcja 'usuń program' klik, i już nie było
    go ani w rejestrze, ani w procesach - nigdzie. :)