  • 21. Data: 2017-04-17 22:01:57
    Temat: Re: Funai 1506 - problem z przetwornicą
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2017-04-17 o 21:43, Irokez pisze:

    > Oczywiście że tak.
    > A ten Flir wątpię czy by się przydał. Raz użyłem do tej pory. Na
    > przemysłowej płycie PLC z monitorem miałem "zwarcie" na jednym z
    > kilkunastu mosfetów, na tyle, że wywalało zabezpieczenie 6A (zasilanie
    > 24V) ale miernikiem znaleźć dziada nie mogłem. To zasiliłem go z 24V z
    > ograniczeniem do 0,5A i znalazłem Flirem.

    Kombinowałem, że może znalazłbym go po temperaturze bo pirometrem to
    taki z deka słaby pomiar (za duże pole z którego sumuje).

    Po czym wnosisz, że ten PROTECT1 leci z INV22V jak on podpięty jest
    jeszcze do innych napięć?

    Na IC601 są zaniżone napięcia jak nie chce wystartować. Tak jakby
    detekcja tutaj się wysypywała, a nie na etapie załączania płyty głównej
    wyświetlacza.

  • 22. Data: 2017-04-17 22:26:21
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-04-17 o 22:01, sirapacz pisze:

    > Po czym wnosisz, że ten PROTECT1 leci z INV22V jak on podpięty jest
    > jeszcze do innych napięć?

    Pisałem o Protect-2

    > Na IC601 są zaniżone napięcia jak nie chce wystartować. Tak jakby
    > detekcja tutaj się wysypywała, a nie na etapie załączania płyty głównej
    > wyświetlacza.

    Chyba nie rozumiesz jak to działa.
    Po włączeniu do prądu TV jest w StandBy. A w StandBy masz wszystkie
    napięcia zaniżone (dodatkowe napięcie z rezystorów 1k5 przez D645
    polaryzuje regulowaną zenerkę D647).

    Włączenie TV polega m/in na załączeniu Q632, który te napięcie z
    rezystorów 1k5 ciągnie do masy. Przetwornica musi więc podnieść
    napięcie, aby teraz przez rezystory 3k9 wysterować zenerkę D647 do
    osiągnięcia takiego samego prądu sterującego transoptorem IC601.

    Jak nie chce wystartować (nie podaje P-ON-H) ze StandBy to szukasz
    dlaczego (są 3 kanały Protect). Jak już się włączy a napięcia pływają to
    sprawdzasz obwody wpływające na pracę D647 (albo coś Ci przeciąża zasilacz).

    --
    Irokez

  • 23. Data: 2017-04-17 22:51:43
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 17 kwietnia 2017 21:01:01 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
    > napisał o nastawach dlatego mnie to zastanowiło. To, że mierząc napięcia
    > bez uziemienia na benckach mogę mieć masaż to mam świadomość (a ja
    > dodatkowo jestem bardzo bojaźliwy jak pracuję z elektroniką pod
    > napięciem, że sprawdzam kilka razy zanim coś zrobię).
    Jak sygnał nie jest za słaby i nie za szybki to zwykle robię po prostu
    pomiar różnicowy dwoma sondami, mam nieprzyjemne doświadczenia z
    "odziemionymi" oscyloskopami. Porażenie to jedno (jak się boso nie stoi
    i podłoga przyzwoita to raczej się przeżyje), ale te współczesne
    oscyloskopy strasznie lekkie i delikatne są, nie przepadają za
    strącaniem ich ze stołu;)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 24. Data: 2017-04-18 22:11:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-04-17 o 21:07, Irokez pisze:

    > Jak rozumiem wątek, to mu przetwornica działa, tylko ma za wysokie
    Sądziełem że przestała działać :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 25. Data: 2017-04-18 22:20:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-04-17 o 21:54, sirapacz pisze:

    > Tyle, że nie wiem co mierzyć jak on pływa pod wpływem temperatury.
    > Właśnie podreptałem do niego ponownie. Startuje z obydwoma świetlówkami,
    > bez artefaktów i działa piknie.
    >
    > Jak rozumiem zabezpieczenie z transoptorem będzie działać jak napięcie
    > jakie on obserwuje(22V) będzie za wysokie tak? czy jeśli będzie za
    > niskie to też nie ruszy bo zabezpieczenie będzie trzymać?

    No to w końcu zmierz te napięcia na wtórnym, masz je na schemacie
    więc porównaj je. Transoptor na razie zostaw w spokoju.
    Wymieniłbym C631 i C636, jak one są zużyte to tętnienia na nich
    zakłócają start i stabilizację napięcia.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 26. Data: 2017-04-19 21:10:42
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Wymieniłbym C631 i C636, jak one są zużyte to tętnienia na nich
    > zakłócają start i stabilizację napięcia.

    c631 wymieniłem wcześniej a C636 teraz na 470uF (ma tłumić tętnienia a
    że nie miałem 220uF to dałem 2x większy i przez kilka minut popracował
    poprawnie w temperaturze pokojowej). Co ciekawe stary miał 200uF po
    zmierzeniu więc w zasadzie w normie.
    Pomierzyłem napięcia i leży mi AL+3.3V - 0,8 standby i 1v na włączonym.
    Bez specjalnych tętnień - ale zaraz wylutuję kondensator jaki jest przy
    tym stabilizatorze. Napięcie +5V jakie zasila stablilizator jest
    poprawne. Gdy odłącze płytkę z elektroniką LCD od zasilacza to napięcie
    w standby AL_3.3 jest w przybliżeniu ok 2V. Laminat jest zarumieniony
    nieznacznie dookoła tego stabilizatora oraz przy diodach D665 i D657
    (choć bardziej to diody się grzały niż stabilizator biorąc pod uwagę
    równomierność zbrązowienia).
    Jak chciałem wlutować nowy C645 okazało się, że obok niego znajduje się
    C517 który wyparował. Zostały tylko nóżki i okrągły odcisk z
    wyciekającego elektrolitu.
    Po podmianie i wlutowaniu zguby (musiałem kupić z brakującym kondkiem bo
    nie było śladów w obudowie:)))) nie ma specjalnie zmian. Po włączeniu
    jest 1V z tętnieniami ok 100mV.
    Wyjście stabilizatora +5V IC606 ma równiuteńko 6,3V (zgodnie ze
    schematem). ALE AL_5V(D) ma ok 1V, a AL_5V ma 5V.
    Napięcie przed diodą D665 mam ok 7,5V a za diodą mam 1,7V, chociaż wg
    schematu powinno być tam 6,9V (wejście stab 3V3).

    Czy to możliwe, że ta dioda jest klepnięta, że tak dziwne napięcie za
    nią zostaje? Czemu ta dioda jest na 600V skoro tam raptem kilka V jest
    (z tej serii najniższe są na 50V). Wstawienie zwykłej prostowniczej 50V
    ma sens czy muszę szukać dokładnego zamiennika?

    Zrobiłem jeszcze przed chwilą eksperyment i chyba sam sobie
    odpowiedziałem. Zmroziłem ją powietrzem w puszce (wylewając ciekłe na
    diodę). Podłączyłem zasilanie i voila:) 6,4V zamiast 1,7V :) To tłumaczy
    reagowanie na temperatury choć byłem święcie przekonany, że to któryś
    kondek mi tak lata w funkcji temperatury.

  • 27. Data: 2017-04-19 21:24:45
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    a jaką rolę pełni zenerka D643 na wyjściu stabilizatora? I po co tam
    D665 - ma za zadanie jedynie obniżyć napięcie dla stabilizatora 3.3?

  • 28. Data: 2017-04-20 19:26:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-04-19 o 21:10, sirapacz pisze:

> [...]
    > reagowanie na temperatury choć byłem święcie przekonany, że to któryś
    > kondek mi tak lata w funkcji temperatury.

    Kondki też Ci latały z temp, jak są ciepłe to tracą esr, a na mierniku
    pojemność prawie zawsze mają dobrą, diodę masz padniętą daj jakąkolwiek
    o tym samym prądzie lub większym, wg pdf-a dioda ma 1,5A, dałbym 3A.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 29. Data: 2017-04-20 19:44:55
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Kondki też Ci latały z temp, jak są ciepłe to tracą esr, a na mierniku
    > pojemność prawie zawsze mają dobrą,

    Dlatego powymieniałem te, które były podejrzane. Polapalem się, że dioda
    odpowiadała za paski na lcd a niewłączanie się i niestabilność pracy
    była winą kondensatorów. Aczkolwiek takiego zachowania diody jeszcze
    nigdy nie doświadczyłem - inna sprawa, że jestem amatorem:)

    diodę masz padniętą daj jakąkolwiek
    > o tym samym prądzie lub większym, wg pdf-a dioda ma 1,5A, dałbym 3A.

    jadą do mnie RL207 (2A) bo z zapasów mam jakieś jedynie nieoznaczone
    diody jedynie z paskami z jakichś komunistycznych produkcji:)

    dziękuję

  • 30. Data: 2017-04-20 19:46:42
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Sądziełem że przestała działać :)
    też tak myślałem (bo w pewnym momencie przestała w ogóle reagować na
    wyjście z StandBy)