  • 11. Data: 2017-04-17 21:04:57
    Temat: Re: Funai 1506 - problem z przetwornicą
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > No ale to proste. Nie ma dwóch zasilaczy, masz jeden a TV ma StandBy.
    > Jakie masz napięcia? [AL+7,5V], [AL+12V] oraz [INV+22V] - tutaj jest
    > widzę stabilizacja napięcia zrobiona i tu ma być te +22V.

    Są zaniżone - teraz nie pamiętam bo wracam do tego TV co miesiąc jak mam
    wolną chwilę:)

> [...]
    > prawie ginie [P-ON+5V]. Nie wiem kiedy te 22V jest mierzone, ale pewnie
    > przy włączonym. Na StanDby jest mniej (coś wspominałeś o 12V na diodzie
    > transoptora)
    >
    > Jak nie włącza się, bo masz protekt, to pomierz czy faktycznie na
    > PROTECT-2 masz napięcie.
    > Jak chcesz włączyć przetwornicę, to sygnał [P-ON-H] jest potrzebny.
    > Powoduje on podwyższenie napięć wyjściowych zasilacza oraz załączenie
    > +10,8V, +6V, osobno załączane jest [P-25V-ON].
    >

    > Jak dla mnie pływa zenerka D647 lub coś w okolicy (rezystory 3k9, 1k5,

    To ma związek ściśle z temperaturą. Mam drugi taki jeszcze działający
    mający identyczne objawy jak pierwszy przed padnięciem do standby.
    Pracuje świetnie jak jest zimny. Im dłużej pracuje (lub im cieplej jest)
    tym gorzej działa - nie włącza się, obraz po euro robi się biały, gubi
    synchronizację po composite itd.

    Dlatego szukam tego, co może się grzać.

    Ta zenerka może pływać wg ciebie sama z siebie (w sensie wadliwa)? Jakby
    zdechła to chyba byłaby przebita i cześć.

    oblece dokładnie te elementy jakie wymieniłeś i pochwalę się odkryciem;)

  • 12. Data: 2017-04-17 21:07:02
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-04-17 o 21:00, Janusz pisze:

    > To jest strasznie dupiata przetwornica samooscylująca, one czasami same
    > od siebie nie chcą wystartować bo np trafo ma jakieś szczątkowe pole.
    > Trzeba podłączyć zasilacz do sieci przez żarówkę 100-150W, sprawdzasz
    > jaki spadek napięciA jest na żarówce, czy płynie prąd, podobno
    > przetwornica Ci startowała, pocykaj zasilaniem aby startneła i spróbuj
    > zobaczyć oscylem przebiegi na tranzystorach na pierwotnej stronie.

    Jak rozumiem wątek, to mu przetwornica działa, tylko ma za wysokie
    napięcie i ze StandBy nie chce wstać (linia Protect-2). Więc kombinacje
    z żarówką i cykaniem zbędne.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2017-04-17 21:07:57
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > przetwornica Ci startowała, pocykaj zasilaniem aby startneła i spróbuj
    > zobaczyć oscylem przebiegi na tranzystorach na pierwotnej stronie.

    Diodka standby się świeci i po wyłączeniu zasilania słychać ćwierkanie
    jak kończy się rozładowywanie kondensatorów. Wcześniej jeszcze co któryś
    raz startowała. Podejrzewam, że jakbym towar wyniósł na dwór jak będzie
    zimnica to uruchomi się normalnie. Może tego wieczora zrobię jeszcze ten
    eksperyment - akurat zimno jak w psiarni jest:)

  • 14. Data: 2017-04-17 21:22:23
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-04-17 o 21:04, sirapacz pisze:

    > Ta zenerka może pływać wg ciebie sama z siebie (w sensie wadliwa)? Jakby

    Oczywiście.
    Tak samo może pływać reszta diod/rezystorów. Nie takie rzeczy widziałem :)

    Te [INV+22V] masz mieć stabilne, bo tu jest jego pomiar i stabilizacja
    całej reszty napięć idzie wraz z tym napięciem.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2017-04-17 21:24:51
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > eksperyment - akurat zimno jak w psiarni jest:)

    chłodzi się już:)
    Zrobiłem na szybko eksperyment:
    po wyniesieniu na +4°C troche się uruchamia. Tzn:
    -odpięte świetlówki to na LCD widać pionowe pasy pod światło, reaguje na
    włączenie przyciskiem i na wyłączenie
    -odpięta świetlówka A - to samo co wyżej ale dodatkowo włącza się
    podświetlenie
    -odpięta świetlówka B - j.w. tyle, że biały obraz a co któreś włączenie
    paski na LCD.

    Czyli za bardzo siadają napięcia - nos mi mówi, ze powinienem iść w
    kierunku kontroli napięcia po stronie wtórnej. Zaraz pójdę sprawdzę
    jeszcze raz, ciekawe czy ruszy jak należy:)

  • 16. Data: 2017-04-17 21:30:38
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2017-04-17 o 21:24, sirapacz pisze:

    > chłodzi się już:)
    > Zrobiłem na szybko eksperyment:

    Drugi eksperyment - po kilku minutach stania na zimnie na jednej
    świetlówce się uruchomił, daje się wybierać źródła i obejrzeć śnieg z
    tunera TV i obraz jest cacy, chwilami pojawiają się artefakty typu
    kwadraty kolorowe po czym za chwilę znikają.

    Co tym cholerstwie może aż tak bardzo pływać w funkcji temperatury?
    Z czasem się pogarsza - im dłużej pracuje (w dniach) tym niższej
    temperatury wymaga by pracować. Wcześniej pracował bez zarzutu i
    zająknięcia, a z czasem robiły się coraz większe problemy.

  • 17. Data: 2017-04-17 21:32:15
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2017-04-17 o 21:22, Irokez pisze:

> [...]
    >
    > Te [INV+22V] masz mieć stabilne, bo tu jest jego pomiar i stabilizacja
    > całej reszty napięć idzie wraz z tym napięciem.

    No i Wszystko startuje pod warunkiem, że jest zimny (+4°C). To pływanie
    może być w funkcji temperatury? FLIR by się teraz przydał...

  • 18. Data: 2017-04-17 21:43:01
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-04-17 o 21:32, sirapacz pisze:

    > No i Wszystko startuje pod warunkiem, że jest zimny (+4°C). To pływanie
    > może być w funkcji temperatury? FLIR by się teraz przydał...

    Oczywiście że tak.
    A ten Flir wątpię czy by się przydał. Raz użyłem do tej pory. Na
    przemysłowej płycie PLC z monitorem miałem "zwarcie" na jednym z
    kilkunastu mosfetów, na tyle, że wywalało zabezpieczenie 6A (zasilanie
    24V) ale miernikiem znaleźć dziada nie mogłem. To zasiliłem go z 24V z
    ograniczeniem do 0,5A i znalazłem Flirem.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2017-04-17 21:46:34
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-04-17 o 21:30, sirapacz pisze:

> [...]
    > temperatury wymaga by pracować. Wcześniej pracował bez zarzutu i
    > zająknięcia, a z czasem robiły się coraz większe problemy.

    Chyba teraz za bardzo kombinujesz zamiast się czepić konkretnych
    pomiarów napięć zasilacza i zacząć wyciągać wnioski.
    Więcej będzie ciężko podpowiedzieć, to Ty masz ten TV przed sobą i wiesz
    co mierzyć i jak ma być.

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2017-04-17 21:54:56
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > pomiarów napięć zasilacza i zacząć wyciągać wnioski.
    > Więcej będzie ciężko podpowiedzieć, to Ty masz ten TV przed sobą i wiesz

    Tyle, że nie wiem co mierzyć jak on pływa pod wpływem temperatury.
    Właśnie podreptałem do niego ponownie. Startuje z obydwoma świetlówkami,
    bez artefaktów i działa piknie.

    Jak rozumiem zabezpieczenie z transoptorem będzie działać jak napięcie
    jakie on obserwuje(22V) będzie za wysokie tak? czy jeśli będzie za
    niskie to też nie ruszy bo zabezpieczenie będzie trzymać?