  • 11. Data: 2011-05-16 15:44:28
    Temat: Re: Frontowy panel USB - dziwny problem z zasilaniem?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Maciej Browarczyk" napisał:

    > To co oni piszą to tylko ich pobożne życzenia, adaptera 5,25 też nie było
    > ;) Ten kabel 23cm to po prostu kabel sygnałowy USB do wetknięcia
    > w płytę.

    Nienienie, do wetknięcia w płytę służy, cytuję: "kabel USB A -> wtyczka
    5 pin do wpięcia w płytę główną (HSG) - 100cm". Musiałeś coś pomylić,
    tak samo jak z owym panelem. Bo przecież to niemożliwe, żeby ów zacny
    sprzedawca z (za przeproszeniem) Allegro sprzedał Ci niezgodny z opisem,
    niekompletny chłam. Takie rzeczy się tam przecież nie zdarzają. Przynajmniej
    zdaniem niektórych tutejszych mądrali.
    A skoro już, jak piszesz, wybebeszyłeś ten panel, to podciągnij porządne 5V
    np. z moleksa, tak jak pisał Bartek, bezpośrednio do gniazda do którego
    masz zamiar podpinać dysk, najlepiej odcinając +5V dostarczane z huba,
    jeśli to możliwe. A zazwyczaj przy pomocy skalpela jest możliwe.

    JoteR

  • 12. Data: 2011-05-16 18:59:43
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-05-16 17:44, JoteR pisze:

> [...]
    > masz zamiar podpinać dysk, najlepiej odcinając +5V dostarczane z huba,
    > jeśli to możliwe. A zazwyczaj przy pomocy skalpela jest możliwe.

    Ok, rzeczywiście sprzedający pisze coś o 'kablu zasilającym' - chodzi mu
    prawdopodobnie jednak o ten kabel zasilający, bo jako takowego zasilania
    nie ma. Rzeczywiście starczy podciągnąć równolegle (do obecnego
    zasilania) 5V i GND z molexa i będzie ok? Bo odciąć obecne zasilanie
    może być problematyczne (wszystko na PCB a do cięcia skalpelem nie
    jestem przekonany).

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 13. Data: 2011-05-17 06:15:29
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 16 May 2011 17:44:28 +0200, JoteR napisał(a):

> [...]
    > niekompletny chłam. Takie rzeczy się tam przecież nie zdarzają. Przynajmniej

    JoteR - tak prywatnie od siebie Cię proszę - weź trochę na wstrzymanie, co?
    Są na Allegro sprzedawcy, z którymi należałoby rozmawiać mniej więcej tak,
    jak główny bohater "Taken" prowadził przesłuchanie. Niestety dokładnie ta
    sama sytuacja dotyczy sporej części sklepów, sklepików i innych handlarzy,
    że o naprawdę większych firmach nie wspomnę. Chyba każdy z nas trafił na
    takiego mniej czy bardziej "śliskiego" kontrahenta. Ale nie wszyscy
    sprzedający / kupujący to kanalie czystej wody, ciężko to przyjąć do
    wiadomości?

    Jak lubię Twoje posty czytać, tak jak po raz kolejny trafiam na słowo
    kluczowe "Allegro" i Twoją odpowiedź, to mi się flaki wywracają. Zachował
    się któryś sprzedawca wobec Ciebie czy Twoich znajomych "niesportowo" (i to
    było naprawdę delikatne określenie) / obsługa Allegro dała ciała po całości
    - opisuj sytuację z detalami. Ale jak Cię proszę - odpuść sobie chociaż
    czasami tą odpowiedzialność zbiorową, bo po prostu macki opadają... :)

> [...]
    > masz zamiar podpinać dysk, najlepiej odcinając +5V dostarczane z huba,
    > jeśli to możliwe. A zazwyczaj przy pomocy skalpela jest możliwe.

    Skoro już rozbebeszył, to ja bym proponował - dokładnie podać model panelu,
    wrzucić skan czy link do PDFa z instrukcją (o ile była), zrobić kilka
    porządniejszych zdjęć, żeby można było pooglądać, co tam faktycznie siedzi.
    Może coś się uda wymyśleć. :)

    [ Kiedy człowiek nie pragnie tego, czego i tak nie może mieć, na pewno ]
    [ łatwiej mu się żyje. (Clive Barker "Piąte dominium") ]

  • 14. Data: 2011-05-17 07:10:00
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-05-17 08:15, Przemysław Ryk pisze:

> [...]
    > - opisuj sytuację z detalami. Ale jak Cię proszę - odpuść sobie chociaż
    > czasami tą odpowiedzialność zbiorową, bo po prostu macki opadają... :)

    Ale niestety prawdą jest, że obecnie dużo łatwiej spotkać 'Allegro
    krętaczy' niż kiedyś. W opisie aukcji gdzie kupiłem huba była mowa (jak
    JoteR zauważył) o zasilaniu, o adapterze 5,25 - nic takiego nie dostałem
    a sprzedawca milczy. Nie będę wspominał już o obsłudze Allegro i tym ich
    'programie ochrony' - nic nie warte, tak samo jak praca
    Policji/prokuratorów w sprawach o oszustwa na Allegro. Non stop
    umarzanie i Allegro się wypina, bo 'sprawy nie ma'. A jakoś ebay radzi
    sobie z tym wspaniale (miałem okazję korzystać, gdy przelałem pieniądze
    paypalem a towaru nie otrzymałem), trwało to jakieś 2-3 tygodnie ale
    doszło do skutku i obyło się bez międzynarodowej policji i Interpolu -
    natomiast Allegro jak widać nie może sobie poradzić bez tych organów.
    Najlepsze jest to, że koleś, który mnie przekręcił dalej sprzedaje towar
    na allegro, po prostu zmienia konta jak gdyby nigdy nic.

> [...]
    > wrzucić skan czy link do PDFa z instrukcją (o ile była), zrobić kilka
    > porządniejszych zdjęć, żeby można było pooglądać, co tam faktycznie siedzi.

    Instrukcji nie ma, bo to chiński szajs. To w zasadzie jest pasywny hub
    USB na chipsecie NEC'a. Wrzucę dziś wieczorem fotki pcb.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 15. Data: 2011-05-18 17:14:48
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 17 May 2011 09:10:00 +0200, Maciej Browarczyk napisał(a):

    > Ale niestety prawdą jest, że obecnie dużo łatwiej spotkać 'Allegro
    > krętaczy' niż kiedyś.

    Ja nie mówię, że trudno. Tyle, że ja wychodzę z założenia, że nie po to mam
    mózg, żeby na nim siedzieć. Przeczytam dokładnie opis, sprawdzę komentarze i
    często również wystawiających takowe, dopytam samego sprzedawcę o kilka
    rzeczy. Na razie się to jeszcze (w moim przypadku) sprawdza.

> [...]
    > ochrony' - nic nie warte, tak samo jak praca Policji/prokuratorów w
    > sprawach o oszustwa na Allegro. Non stop umarzanie i Allegro się wypina,

    :(

> [...]
    > tych organów. Najlepsze jest to, że koleś, który mnie przekręcił dalej
    > sprzedaje towar na allegro, po prostu zmienia konta jak gdyby nigdy nic.

    Za wesoło to nie brzmi.

    > Instrukcji nie ma, bo to chiński szajs. To w zasadzie jest pasywny hub
    > USB na chipsecie NEC'a. Wrzucę dziś wieczorem fotki pcb.

    I gdzie one? :D

    [ Prawda, nawet gdy dotyczy rzeczy drobnej, przekracza niepewne poglądy ]
    [ na zagadnienia naprawdę wzniosłe. (Leonardo da Vinci) ]