  • 1. Data: 2011-05-15 10:34:05
    Temat: Frontowy panel USB - dziwny problem z zasilaniem?
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Cześć.
    Kupiłem taki panel http://tinyurl.com/62f95p8
    Podłączyłem go do gniazda USB na płycie, wszystkie pendrive'y działają
    poprawnie z odpowiednią prędkością, karta WiFi USB także działa. Problem
    pojawia się po podłączeniu dysku zewnętrznego 2,5 cala (WD My Passport i
    'składak' obudowa+dysk Toshiba). Żaden z nich nie działa, po podłączeniu
    WD diody na panelu migną i nic, Windows nie wykrywa dysku. Z tyłu
    komputera oczywiście dyski działają. Podłączyłem także do tego gniazda
    śledzia Asusa (dołączonego do płyty gł.) i o dziwo na tym śledziu dyski
    działają. Obstawiam problem zasilania - zbyt mały prąd rozruchu daje ten
    panel (czemu tak jest? nie wiem, mogę się domyślać - napakowane diody,
    kontroler NEC i to wszystko po trochu ogranicza max. prąd?). Drugi
    strzał to zbyt długi i zbyt cienki przewód (za duża oporność).
    Jakieś pomysły poza kupnem nowego panelu z zewnętrznym zasilaniem z molexa?

    ps. Zastanawiam się czy panelu nie zwrócić, bo aukcja wprowadza w błąd -
    miał być adapter 5,25 a go nie ma.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 2. Data: 2011-05-15 11:39:57
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-05-15 12:34, Użytkownik Maciej Browarczyk napisał:
> [...]
    > strzał to zbyt długi i zbyt cienki przewód (za duża oporność).
    > Jakieś pomysły poza kupnem nowego panelu z zewnętrznym zasilaniem z molexa?

    Kupno kabelka Y do podpinania dysku.

    Drugi strzał był trafny, podobne problemy są przy wyprowadzeniu
    USB na panel przedni bez innych dodatków konsumujących prąd.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-05-15 18:47:02
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-05-15 13:39, RadoslawF pisze:

    > Kupno kabelka Y do podpinania dysku.

    Mam. Nie zmienia to sytuacji.

    > Drugi strzał był trafny, podobne problemy są przy wyprowadzeniu
    > USB na panel przedni bez innych dodatków konsumujących prąd.

    No przecież jest mowa o panelu przednim? Nie za bardzo rozumiem co masz
    na myśli.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 4. Data: 2011-05-15 19:15:29
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-15 12:34, Maciej Browarczyk pisze:
> [...]
    > poprawnie z odpowiednią prędkością, karta WiFi USB także działa. Problem
    > pojawia się po podłączeniu dysku zewnętrznego 2,5 cala (WD My Passport i
    Czy ten panel oprócz podłączenia do USB do płyty głównej nie ma
    przypadkiem podłączenia do zasilania (wtyczka molex jak do dysku)? Jeśli
    nie ma, to trzeba by dorobić.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2011-05-15 20:03:25
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-05-15 20:47, Użytkownik Maciej Browarczyk napisał:

    > Mam. Nie zmienia to sytuacji.

    To musisz mieć bardzo kiepskiej jakości (małej średnicy)
    kabelki do tego panelu. Niewykluczone tez że są za długie.
    Na tym masz straty.

    > No przecież jest mowa o panelu przednim? Nie za bardzo rozumiem co masz
    > na myśli.

    Ty masz ten panel rozbudowany o "napakowane diody, kontroler NEC",
    przy takim bez dodatkowych odbiorników bywa podobnie i to
    miałem na myśli.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-05-15 20:42:08
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-05-15 21:15, BartekK pisze:

    > Czy ten panel oprócz podłączenia do USB do płyty głównej nie ma
    > przypadkiem podłączenia do zasilania (wtyczka molex jak do dysku)? Jeśli
    > nie ma, to trzeba by dorobić.

    Nie ma, rozprułem całą skrzynkę i dobrałem się do płytki pcb. Niestety
    nie ma wyprowadzeń na zasilanie :/ albo może ja nie widzę.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 7. Data: 2011-05-15 20:52:47
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-15 22:42, Maciej Browarczyk pisze:

    > Nie ma, rozprułem całą skrzynkę i dobrałem się do płytki pcb. Niestety
    > nie ma wyprowadzeń na zasilanie :/ albo może ja nie widzę.
    Jak nie ma, to wyrzucić. Albo na partyzanta dorobić - wprost do gniazdek
    USB wyjściowych (do ich odpowiednich pinów) z zasilacza dać +5v i GND.
    Hub usb bez zasilania zewnętrznego - nic nie warty. Chyba że tylko
    pendrive i odbiornik od myszki bezprzewodowej będziesz wpinać...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2011-05-15 21:09:39
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Maciej Browarczyk" napisał:

    > Nie ma, rozprułem całą skrzynkę i dobrałem się do płytki pcb.
    > Niestety nie ma wyprowadzeń na zasilanie :/ albo może ja nie widzę.

    A co jest napisane w instrukcji do tego huba, w sensie do czego służy,
    cytuję:
    "kabel zasilający - 23cm", znajdujący się rzekomo w zestawie?

    JoteR

  • 9. Data: 2011-05-16 06:12:21
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-05-15 23:09, JoteR pisze:

    > A co jest napisane w instrukcji do tego huba, w sensie do czego służy,
    > cytuję:
    > "kabel zasilający - 23cm", znajdujący się rzekomo w zestawie?

    To co oni piszą to tylko ich pobożne życzenia, adaptera 5,25 też nie
    było ;) Ten kabel 23cm to po prostu kabel sygnałowy USB do wetknięcia w
    płytę.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 10. Data: 2011-05-16 07:45:00
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > Drugi strzał to zbyt długi i zbyt cienki przewód (za duża oporność).

    To bym obstawial raczej. Problemy z USB od frontu maja nawet super markowe
    desktopy pt. HP.
    Przy czym wynik moze byc skladowa jakosci kabla piny mobo <-> panel usb oraz
    panel usb -> dyski.
    Spotkalem sprzety (m.in. hdd i skaner), ktore na panelu frontowym z usb
    takiego HP dzialaly tylko na grubym kablu <1m + 2 ferryty. Te same sprzety
    na tylnych USB dzialaly z dowolnie marnej jakosci kablami bez zajakniecia.

    ::f::