  • 1. Data: 2011-05-15 11:54:01
    Temat: Dysk przenośny USB
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam dwa przenośne dyski USB - oba zasilane z jednego przemowu USB.
    Jak myślicie - jaki może być powód iż jedne z nich jest wykrywany przez
    odtwarzacz Wiwa hd-100 a drugi nie jest.
    Spróbowałem przeformatowania NTFS - FAT32 - dalej to samo.

    Chciałbym obecnie kupić kolejny dysk - jak zabezpieczyć się przed sytuacją
    w której nowy dysk nie będzie wykrywany a co za tym idzie nie będzie
    spełniał wymagać, które dla niego zpalanowałem?

  • 2. Data: 2011-05-15 12:19:05
    Temat: Re: Dysk przenośny USB
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-05-15 13:54, Budzik wrote:
> [...]
    > odtwarzacz Wiwa hd-100 a drugi nie jest.
    > Spróbowałem przeformatowania NTFS - FAT32 - dalej to samo.

    Najwyraźniej jeden z dysków pobiera więcej prądu przy starcie. Zgodnie z
    definicja USB2.0 nie jest dostosowane do zasialnia (rozruchu) większości
    dysków 2.5" - więcej info: http://luktronik.pl/pl/n/5

    Sprzęt nie-pc może także mieć ograniczenia co do pojemności dysków - sprawdź
    a) czy dysk po podłączeniu się rozkręca
    b) czy w instrukcji/specyfikacji nie ma ograniczenia co do pojemności

    > Chciałbym obecnie kupić kolejny dysk - jak zabezpieczyć się przed sytuacją
    > w której nowy dysk nie będzie wykrywany a co za tym idzie nie będzie
    > spełniał wymagać, które dla niego zpalanowałem?

    Każda obudowa z USB2.0 powinna mieć wejście na zasilacz 5V, podłączenie
    zasilacza rozwiąże problem.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 3. Data: 2011-05-15 12:19:24
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Budzik nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Mam dwa przenośne dyski USB - oba zasilane z jednego przemowu USB.
    > Jak myślicie - jaki może być powód iż jedne z nich jest wykrywany przez
    > odtwarzacz Wiwa hd-100 a drugi nie jest.

    Jeden może żreć więcej prądu i gniazdo nie wyrabia.
    Sprawdź na krótszym kabelku.
    Przem

  • 4. Data: 2011-05-15 13:04:14
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-05-15 13:54, Budzik pisze:
> [...]
    > w której nowy dysk nie będzie wykrywany a co za tym idzie nie będzie
    > spełniał wymagać, które dla niego zpalanowałem?

    Mam media player Archos ze stacja dokującą wyposażoną w host USB, ona
    również nie wykrywa wszystkich dysków zewnętrznych choć prąd w USB ma
    duży bo np. doskonale obsługuje pojedynczym kablem dysk USB 2,5" który w
    komputerze wymaga dwóch USB a nie widzi dwóch z trzech moich dysków
    twardych 3,5", jeden z moich aparatów cyfrowych po podłączeniu jest
    widoczny a drugi nie, oba współpracują z komputerem jako dyski
    zewnętrzne bez dodatkowych sterowników. Mam pewne podejrzenia że porty
    USB takich urządzeń nie są w 100% kompatybilne z tymi które są w komputerze.

  • 5. Data: 2011-05-15 19:57:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek r...@o...pl ...

    > Jeden może żreć więcej prądu i gniazdo nie wyrabia.
    > Sprawdź na krótszym kabelku.
    > Przem

    na krótszym się już ie da - ma jakies 20cm.

  • 6. Data: 2011-05-15 20:57:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Rafał Łukawski r...@l...pl ...

    > Najwyraźniej jeden z dysków pobiera więcej prądu przy starcie. Zgodnie
    > z definicja USB2.0 nie jest dostosowane do zasialnia (rozruchu)
    > większości dysków 2.5" - więcej info: http://luktronik.pl/pl/n/5

    chyba tak, chociaz zeby było smieszniej na tym niedziałającym dysku jest
    napis +5v ... 0.05A

    > Sprzęt nie-pc może także mieć ograniczenia co do pojemności dysków -
    > sprawdź a) czy dysk po podłączeniu się rozkręca
    > b) czy w instrukcji/specyfikacji nie ma ograniczenia co do pojemności

    dysk ktory działa ma wieksza pojemnosc (750GB) wiec to nie to.

    > Każda obudowa z USB2.0 powinna mieć wejście na zasilacz 5V,
    > podłączenie zasilacza rozwiąże problem.

    akurat ta nie ma.
    Natomiast w przypadku nowego dysku wolałbym taki ktory działa z mniejszym
    prądem - mniejsza szansa na ewentualne problemy "nie dziala" w przyszłosci.
    Macie tu jakies wskazania, ktore dyski potrzebuja mniej pradu? Oczywiscie
    zgodnie ze wskazaniami powyższego artykułu ma to być dysk (obudowa) USB
    3.0.

  • 7. Data: 2011-05-16 05:31:07
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-05-15 22:57, Budzik wrote:
    > Użytkownik Rafał Łukawski r...@l...pl ...

    > chyba tak, chociaz zeby było smieszniej na tym niedziałającym dysku jest
    > napis +5v ... 0.05A

    Pobór prądu zmienia się w zależności od tego, co robi dysk. 50mA być
    może w stanie uśpienia.

> [...]
    > Macie tu jakies wskazania, ktore dyski potrzebuja mniej pradu? Oczywiscie
    > zgodnie ze wskazaniami powyższego artykułu ma to być dysk (obudowa) USB

    Dysk USB3.0 ma sens jedynie wtedy, gdy masz urządzenie/komputer z
    USB3.0. Z tego co pamiętam dyski wewnętrzne (nie obudowy z dyskami) WD
    mają możliwość zmniejszenia prądu rozruchu poprzez założenie zworki. W
    tym jednak wypadku obudowę z dyskiem musisz złożyć sam.

    Niektóre dyski zewnętrzne mają naddto rozbudowany interfejs USB (np. WD
    Essential), który np. pokazuje dwa urządzenia - np. wirtualny napęd CD
    (z oprogramowaniem) + dysk HDD. Takie mogą stwarzać problemy z
    odtwarzaczami.

    Jeżeli producent nie podaje listy kompatybilnych dysków, najlepszą
    metodą jest po prostu sprawdzenie czy urządzenie działa, proponuje
    porozumieć się ze sprzedawcą pod kątem możliwości zwrotu. Trudno
    jednoznacznie stwierdzić co w takiej Wiwie siedzi.

  • 8. Data: 2011-05-16 07:57:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > mają możliwość zmniejszenia prądu rozruchu poprzez założenie zworki. W
    > tym jednak wypadku obudowę z dyskiem musisz złożyć sam.

    no tak, ale czy jest sens kupować dysku 2.0 skoro ceny właściwie się nie
    różnia a nawet jezeli obecnie nie mam w kompie złącza 3.0 to za jakis czas
    moge miec.
    Wkłdanie dodatkoych zworek itp odpadaja - nie mam zamiaru bawić się w coś
    takiego.

  • 9. Data: 2011-05-17 00:54:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

> [...]
    > to za jakis czas moge miec.
    > Wkłdanie dodatkoych zworek itp odpadaja - nie mam zamiaru bawić

    Ponoć w drodze jest już lepszy interfejs niż
    USB 3.0 -- a USB 3.0 w komputerze to ponoć
    koszt 5 złotych. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2011-05-17 00:58:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > na krótszym się już ie da - ma jakies 20cm.

    Więc się da. :) Rozkręć dysk na dwóch wtyczkach, po czym
    wyjmij sygnałową (zostawiając zasilającą) na chwilę i podłącz
    znów sygnałową. (o ile masz tam dwa USB) Ja tak włączam Toshibę. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'