  • 281. Data: 2015-11-03 01:00:06
    Temat: Re: #Freemium w Virgin Mobile
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" n185mv$hl0$...@n...news.atman.pl

    > Właśnie Pulskosymetry sprzedaje Lidl -- 99 złotych sztuka.
    > Albo sprzedaje, albo właśnie skończyło się sprzedawanie, ale gazetka z
    pulskosymetrem została.

    > Do tego poziomu zeszła medycyna sadowa w Białymstoku -- do Lidla. :)

    Jeśli w Polsce zostaną nałożone podatki na wielkopowierzchniowe
    sklepy -- koszty leczenia w Polsce wzrosną? I koszty sądowe?...

    Przy okazji Lidl diagnozuje: 'Cała polska robi gęsinę'...
    Najwyraźniej jest to nawiązanie do moich myśli dotyczących
    wykształcenia pani Dziób -- zyskanego rzekomo dzięki kurze,
    zamiast typowo, dzięki gęsi...

    Nie mogę polemizować z Lidlem... Nie mam żadnych argumentów...
    Mam tylko swe przypuszczenia... Być może to naprawdę była gęś,
    nie zwykła kura, ale pozostaje pytanie -- dlaczego ta pani
    pulmonolog reprezentuje aż tak niski poziom wykształcenia?...

    Mego ojca prowadziła spokojnie na śmierć -- zamiast podać stosowne leki...

    Nie chcę pomawiać (bo to nieładnie!) -- skoro ta pani zdawała
    egzaminy na medycynie za pomocą gęsi, nie chcę jej oskarżać
    o posługiwanie się kurami...

    Ludzi są omylni -- może po prostu źle oceniłem...
    Oczywiście uznaję werdykt Lidla -- co do tej gęsi...

    -=-

    Tak czy siak -- 'wykresy spirometrii' i 'wyniki testów z alergenami'
    są mniej ważne dla Sądu Okręgowego w Białymstoku niż wynik pokazany
    przez miernik z Lidla.

    Merytoryczność, rzetelność, poszukiwanie prawdy... ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 282. Data: 2015-11-03 10:16:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" n185mv$hl0$...@n...news.atman.pl

    >Jeśli w Polsce zostaną nałożone podatki na wielkopowierzchniowe
    >sklepy -- koszty leczenia w Polsce wzrosną? I koszty sądowe?...

    wzrosna wzrosna.
    Jak skocza ceny w Castoramie, to moga wzrosnac ceny remontow
    budowlanych.
    Jak skocza ceny w Lidlu, to przyjdzie podniesc sedziom place ...

    J/

  • 283. Data: 2015-11-03 13:32:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 56387b5a$0$642$6...@n...neostrada.pl

    > wzrosna wzrosna.
    > Jak skocza ceny w Castoramie, to moga wzrosnac ceny remontow budowlanych.
    > Jak skocza ceny w Lidlu, to przyjdzie podniesc sedziom place ...

    I tak oto naród zamiast zyskać -- straci?

    Moim zdaniem należy uniezależnić polską medycynę sądową od sklepów
    wielkopowierzchniowych -- być może zaopatrywać tę medycynę u producentów
    sprzętu medycznego?... Na takich producentów chyba nie ma obecnie żadnych
    dodatkowych podatków w RP...

    Byłby to pewien przełom... Nie wiem, co na to legislacja...
    Być może trzeba nowych ustaw, być może polskiej medycynie
    sądowej Polskie prawo obecnie zabrania zaopatrywania się
    w sprzęt medyczny... Być może jest nakaz kupowania na
    bazarach i w hipermarketach?...

    Przecież musi być jakiś zakaz podawania w sądowych opiniach informacji typu:

    producent sprzętu
    błąd pomiaru
    wiarygodność pomiaru
    warunki dokonania pomiaru

    Bez takiego zakazu biegła pulmonolog Dziób umieściłaby takie informacje
    w opinii, za którą Sąd Okręgowy przyznał zapłatę, wymuszając zwiększanie
    podatków...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 284. Data: 2015-11-03 13:55:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 56387b5a$0$642$6...@n...neostrada.pl

    >I tak oto naród zamiast zyskać -- straci?

    A to trudno ocenic - jedni straca, inni zyskaja, np na renty bedzie
    panstwo stac :-)

    PIS moze miec tu racje - zarabiaja te sieci, zarabiaja, a podatku
    dochodowego nie placa ...

    J.

  • 285. Data: 2015-11-03 14:27:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-03 o 13:55, J.F. pisze:

    > A to trudno ocenic - jedni straca, inni zyskaja, np na renty bedzie
    > panstwo stac :-)
    >
    > PIS moze miec tu racje - zarabiaja te sieci, zarabiaja, a podatku
    > dochodowego nie placa ...

    No ale to tylko wina niedoskonałości podatku dochodowego i argument, aby
    nie wygłupiać się z jego utrzymywaniem. Maluczcy też uciekają z tym
    podatkiem poza PL (przy okazji uciekania przed ZUS i zakładaniem firm w
    UK i tym podobnych). Od płacenia "na miejscu" jest VAT i przed tym firmy
    nie uciekną.

    --
    Liwiusz

  • 286. Data: 2015-11-03 14:28:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5638aeb2$0$662$6...@n...neostrada.pl

    > A to trudno ocenic - jedni straca, inni
    > zyskaja, np na renty bedzie panstwo stac :-)

    Ale tylko na renty dla zdrowych i lekko chorych, którzy dadzą łapówki.
    Człowiek chory na osteoporozę dostanie rentę -- o ile zapłaci łapówkę
    orzecznikowi, natomiast człowiek bez nóg, rąk, ślepy, głuchy, ledwo
    żywy -- nie dostanie.

    Na razie sąd gardzi wynikami poważnych badań (wykresami
    spirometrii; testem z alergenami; rezonansem magnetycznym)
    ale opiera się o wynik pozbawiony jakichkolwiek podstaw.

    Miernik z Lidla wyznacza jakość wyroków białostockich sadów. :)

    Parafrazując:

    tata, a Marcin powiedział

    można powiedzieć:

    a biegły powiedział.

    Dlaczego o rentach decydują orzecznicy, nie zaś lekarze w szpitalach?
    Zapewne dlatego, że lekarz w szpitalu zwykle potrafi leczyć i rozumie,
    czym jest choroba, jakie wywołuje następstwa itd... Orzecznik kieruje
    się prostą logiką jednoargumentową:

    -- jest łapówka
    albo
    -- nie ma łapówki

  • 287. Data: 2015-11-03 17:12:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" n1acos$gth$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > z tym podatkiem poza PL (przy okazji uciekania przed ZUS i zakładaniem
    > firm w UK i tym podobnych). Od płacenia "na miejscu" jest VAT i przed

    Przed VATem ludzie też uciekają.
    Zaproponuj podatek, od którego nie ma ucieczki.
    [sobie na złość... ale cóż...]

    Ciężko uciec od podatku mBelki po poprawkach Vincentego...

    Wielu uciekało od podatków dochodowych za pomocą nieruchomości.
    Kupowali tanio i sprzedawali drogo po latach? Uciekali też od
    podatku dochodowego przy handlu walutami?

    A może mylę się? Może mając franki, płacili podatek, gdy kurs wzrastał? ;)

    Może ja zapłacę podatek dochodowy, gdy w sklepie
    podrożeje mleko, które kupiłem w cenie promocyjnej?! ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 288. Data: 2015-11-03 17:33:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > "Liwiusz" n1acos$gth$...@n...news.atman.pl

    > Przed VATem ludzie też uciekają.

    Nie, przed vatem nie uciekają, bo nie ma jak. Uciec z dochodowym bardzo
    łatwo.

    --
    Liwiusz

  • 289. Data: 2015-11-03 18:47:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > "Liwiusz" n1acos$gth$...@n...news.atman.pl

    A wymyslisz lepszy ? Co ma byc - pogłówny i katastralny ?
    Czy obrotowy ?

    >Nie, przed vatem nie uciekają, bo nie ma jak. Uciec z dochodowym
    >bardzo
    >łatwo.

    Jak to nie ma ? Myslisz, ze jak ktos kupuje no uslugi konsultingowe za
    granica, to sprzedac ich nie potrafi ?

    Zreszta Unia ostatnio przekretami na VAT stoi :-)

    J.

  • 290. Data: 2015-11-03 21:45:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-03 o 18:47, J.F. pisze:

    > A wymyslisz lepszy ? Co ma byc - pogłówny i katastralny ?
    > Czy obrotowy ?

    Ale w jakim kontekście lepszy? Aby nie można było go transferować za
    granicę? Nie trzeba wymyślać, już wymyślono.

    > Jak to nie ma ? Myslisz, ze jak ktos kupuje no uslugi konsultingowe za
    > granica, to sprzedac ich nie potrafi ?

    Napisz jaśniej, jeśli jest w tym jakaś myśl.

    --
    Liwiusz