  • 291. Data: 2015-11-04 00:34:51
    Temat: Re: #Freemium w Virgin Mobile
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-11-03 10:16, J.F. pisze:
    > Jak skocza ceny w Lidlu, to przyjdzie podniesc sedziom place ...
    Niekoniecznie.
    Ochroniarz Tuska dostał od Komorowskiego stopień generala, to i płace
    mogą podnieść tak dla widzimisie.

    --
    animka

  • 292. Data: 2015-11-04 00:56:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 3 Nov 2015 21:45:37 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Ale w jakim kontekście lepszy? Aby nie można było go transferować za
    > granicę? Nie trzeba wymyślać, już wymyślono.

    W takim, zeby w kraju zylo sie lepiej.

    > Napisz jaśniej, jeśli jest w tym jakaś myśl.

    Od eksportu nie ma VATu.
    Ale faktycznie - uslugi tu niewiele dadza, lepiej wyeksportowac towar.
    Taka tam siec supermarketow chyba potrafi w Polsce cos kupic, wywiezc,
    i zwrot VAT wystapic ...

    J.

  • 293. Data: 2015-11-04 07:13:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-04 o 00:56, J.F. pisze:

    > W takim, zeby w kraju zylo sie lepiej.

    Na takim poziomie ogólności nie ma co dyskutować. Co do zasady aby żyło
    się lepiej, należy podatek zlikwidować, a nie zmodyfikować.

    > Od eksportu nie ma VATu.
    > Ale faktycznie - uslugi tu niewiele dadza, lepiej wyeksportowac towar.
    > Taka tam siec supermarketow chyba potrafi w Polsce cos kupic, wywiezc,
    > i zwrot VAT wystapic ...

    Toż staram ci się napisać od kilku postów - VAT jest dobrym podatkiem do
    opodatkowania sprzedaży dokonywanej w kraju i są niewielkie szanse na
    jego legalne uniknięcie.

    Skoro "eksportujesz", to nie jest to sprzedaż w kraju, więc
    niepotrzebnie używasz tego w dyskusji.

    --
    Liwiusz

  • 294. Data: 2015-11-04 14:49:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "animka" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Niekoniecznie.
    >Ochroniarz Tuska dostał od Komorowskiego stopień generala, to i płace
    >mogą podnieść tak dla widzimisie.

    podniesc moga. Ale jak cen skocza to chyba beda podniesc _musieli_.
    A sedziowie sie chyba na przepisach znaja - jak musza, to musza :-)

    J.

  • 295. Data: 2015-11-04 17:21:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" n1anlg$m36$...@n...news.atman.pl

    > Nie, przed vatem nie uciekają, bo nie ma jak. Uciec z dochodowym bardzo łatwo.

    Po co jest odwrócenie VATu do góry nogami? ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 296. Data: 2015-11-04 17:57:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 563a0cea$0$651$6...@n...neostrada.pl

    > podniesc moga. Ale jak cen skocza to chyba beda podniesc _musieli_.
    > A sedziowie sie chyba na przepisach znaja - jak musza, to musza :-)

    Znają się -- jak Ty znasz się na czymkolwiek. :)

    Znają się do tego stopnia, że wg Sądu Okręgowego
    polemizuję z prawidłowymi ustaleniami opinii
    wyrażonymi przez Sąd Rejonowy -- 'wypukliny' to 'skoloza'.

    Wg SO to prawdidłowe ustalenie, jednak raczej żadna klnika
    neurochirurgiczna na świecie takiego ustalenia nie uzna za
    prawidłowe.

    Sędziowie RP są bezkarni -- tak pojmowana jest niezawisłość sędziowska w RP.
    (a jest -- gdyż tacy jak Ty utwierdzają ludzi w przekonaniu, że sędzia ma zawsze
    rację)

    W PRLi sędziowie skazywali na śmierć ludzi niewinnych (nawet sądy ZSRR były
    łaskawsze wobec tych skazańców -- Fieldorfa chociażby) a obecne sądy są prostym
    przedłużeniem tamtych sądów, gdyż nie było w Polsce tak zwanej lustracji.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/August_Emil_Fieldorf

    Śledztwo w sprawie mordu sądowego na gen. Fieldorfie zostało wszczęte
    w 1992 przez poprzednika IPN - Główną Komisję Badania Zbrodni przeciwko
    Narodowi Polskiemu. Objęło ono wszystkie osoby, które w latach 1950-1952
    zaangażowane były w sprawę gen. ,,Nila". Byli to:

    prokuratorzy Naczelnej Prokuratury Wojskowej - Helena Wolińska
    prokuratorzy Prokuratury Generalnej - Beniamin Wejsblech i Paulina Kern
    sędzia Sądu Wojewódzkiego Maria Gurowska i dwóch ławników - Bronisław Malinowski
    i Mieczysław Szymański
    sędziowie orzekający w Sądzie Najwyższym - Emil Merz, Gustaw Auscaler i Igor
    Andrejew

    W trakcie śledztwa okazało się, że podejrzani albo już nie żyją, albo zmarli
    w trakcie postępowania. Akt oskarżenia udało się sformułować jedynie wobec
    Wolińskiej i Gurowskiej.

    Starania córki generała o wymierzenie sprawiedliwości w stosunku do żyjących
    winnych zbrodni ukazuje film pt. W sprawie generała Fieldorfa.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Maria_Gurowska

    5 V 1992 Główna Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu wszczęła
    śledztwo w sprawie zbrodni popełnionej na gen. Auguście Emilu Fieldorfie, a po
    jego zakończeniu 10 VIII 1995 r. Prokuratura Wojewódzka w Warszawie postawiła
    Gurowskiej zarzut popełnienia przestępstwa z art. 225 § 1 kodeksu karnego.
    Podczas przesłuchania w Prokuraturze Rejonowej w Szczytnie 25 VIII 1995.
    Gurowska podtrzymała zasadność wyroku wydanego na gen. Fieldorfa, uznając
    nadal wyrok śmierci na generała za słuszny. W 1995 w piśmie do ministra
    sprawiedliwości napisała, że wymierzając karę, opierała się na dowodach,
    na podstawie obowiązującego wówczas prawa. 19 III 1996 akt oskarżenia
    o zabójstwo sądowe przeciwko Gurowskiej skierowany został przez Prokuraturę
    Wojewódzką w Warszawie do Sądu Wojewódzkiego dla miasta stołecznego Warszawy.
    Proces rozpoczął się 22 grudnia 1997 w gmachu sądów przy alei Solidarności
    w Warszawie. W wyznaczonym terminie rozprawy, 22 grudnia 1997, oskarżona
    z powodu ciężkiej choroby nie stawiła się przed sądem i aż do śmierci
    konsekwentnie nie zgłaszała się na rozprawy[1].

    Zmarła 4 I 1998 w Jedwabnie, pow. szczycieński, woj. warmińsko-mazurskie, gdzie
    została pochowana[1].

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Helena_Woli%C5%84ska

    Faktyczna możliwość osądzenia zbrodni stalinowskich zaistniała dopiero po 1989,
    gdy w polskim prawie karnym ustawowo zdefiniowano pojęcie przestępstwa zbrodni
    komunistycznej, ustalono zniesienie lub zawieszenie okresu przedawnienia co do
    przestępstw tej kategorii i ustalono zasady ich ścigania.

    W konsekwencji w 1998 Ministerstwo Sprawiedliwości Rzeczypospolitej Polskiej
    wystosowało do władz brytyjskich wniosek o ekstradycję Wolińskiej, zarzucając
    jej bezprawne pozbawienie wolności w latach 1950-1953 24 żołnierzy Armii Krajowej,
    w tym gen. bryg. Augusta Emila Fieldorfa "Nila" (21 listopada 1950 wydała
    postanowienie
    o tymczasowym aresztowaniu Fieldorfa i nadzorowała prowadzone przeciwko niemu
    śledztwo)[8].
    Wniosek ekstradycyjny został odrzucony przez Brytyjczyków w 2006 z uzasadnieniem,
    iż Wolińska
    została naturalizowana w Wielkiej Brytanii jak repatriant-bezpaństwowiec, ofiara
    czystek
    etnicznych, a w chwili wyjazdu władze PRL wydały jej tzw. dokument podróżny,
    stwierdzający,
    że nie jest obywatelką polską. Oskarżona stwierdziła, że przedstawione jej zarzuty
    mają
    charakter polityczny i antysemicki, zaś w Polsce nie może w konsekwencji oczekiwać
    sprawiedliwego sądu[9]. Nie przyznawała się do zarzucanych jej czynów[10].

    Sędziwe znają się na ,,prawie'' -- są po prostu bezczelni, a są bezczelni, gdyż są
    bezkarni.

    -=-

    Sąd Okręgowy nawet okiem nie rzucił na moją Apelację -- na co wskazują
    brednie tegoż SO zawarte w pisemnym uzasadnieniu wyroku SO, w którym SO:

    () odrzuca nieistniejący wniosek (o zmianę biegłego)
    () i czyni mnie prorokiem (musiałbym mieć zdolności nadprzyrodzone,
    aby znać ustne uzasadnienie wyroku Sądu Rejonowego, zanim to
    uzasadnienie zostało mi przekazane na sali sądowej)

    Sędziowie RP nie muszą znać prawa -- bo tego prawa tutaj nikt nie respektuje.

    SO zgubił załącznik i kopii tegoż załącznika -- nie chciał.
    A co zawiera ów załącznik? Zalecenie konsultacji neurochirurgicznej.

    http://eneuel.w.duna.pl/Wypuklina/Karta/Rejonowy/77k
    .png <-- wycinek załącznika
    http://eneuel.w.duna.pl/Wypuklina/Karta/Rejonowy/77.
    png <-- całość

    Sędziwe znający się na przepisach zezwalają mi na zadawanie pytań biegłym
    sądowym, lecz uznają (płacąc) opinie biegłych pozbawione odpowiedzi na
    pytania stawiane przeze mnie.

    Ludzi mordowanych obecnie przez władze polskie rękami polskich sędziów
    jest dużo. Ponad dwa miliony rent chorobowych mniej teraz niż przed laty,
    choć nie ma żadnego powodu do zmniejszania liczby rent.

    Renty w RP otrzymują ludzie lekko chorzy, zaś chorzy naprawdę -- są skazywani na
    śmierć.

    Wyroki w białostockich sądach zapadają poza salami sądowymi -- i mają luźny związek z
    ,,aktami spraw''.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 297. Data: 2015-11-04 20:56:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" n1dbid$9eo$...@n...news.atman.pl

    > "Liwiusz" n1anlg$m36$...@n...news.atman.pl

    > Po co jest odwrócenie VATu do góry nogami? ;)

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/903284,propo
    zycje-pis-na-ograniczenie-wyludzen-w-zwrotach-vat.ht
    ml

    Aby było jasne -- ja celuję nie w watę, ale w kurtki puchowe.
    I oczywiście nie mówię o puchu kurzym, ale o gęsim i kaczym.
    [ponoć kaczy jest tańszy, ale może to tylko zmyłka polityczna...]

    http://www.npm.pl/index.php?action=site&pid=253&id=1
    56

    IMO podatek katastralny to dobry podatek, jeśli zastępuje wszystkie
    inne i trafia do Fiskusa. Można też łatwo obronić się przed grubymi
    przekrętami -- zezwalając na wykup oparty o cenę sugerowaną ;) przez
    płatnika. (oparty -- przykładowo Fiskus może wykupić nieruchomość za
    dziesięciokrotność rzekomej wartości)

    Dlaczego dobry? Bo uwzględnia prawdziwą sytuację?
    Przede wszystkim podatek trzeba płacić, aby bronić
    tego, co wartościowe -- przed rabusiami i niszczycielami.
    Im więcej masz -- tym więcej płacisz.

    Wojsko albo policja będie bronić czegoś bezwartościowego?
    Nie ma takiej potrzeby.

    Do katastralnego można dorzucić podatek pogłowny -- każda
    głowa u Boga warta jest tyle samo; Bóg nie ma względu na osobę...

    Przeczę sam sobie? Katastralny miaUby zastąpić wszystkie inne?
    Powiedzmy -- wszystkie dziwnie liczone. (dochodowe, akcyzowe,
    obrotowe, ryczałtowe...)

    Pogłowny bardzo łatwo obliczyć. :)
    [co wówczas, gdy ktoś ma mądrego czworonoga?...]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 298. Data: 2015-11-04 21:24:51
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu środa, 4 listopada 2015 20:56:56 UTC+1 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    Przypomnialo mi sie swietne "ogloszenie":

    "Kupie nieruchomosc od bylego posla za cene zadeklarowana w oswiadczeniu majatkowym"

  • 299. Data: 2015-11-05 11:42:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" napisał w wiadomości
    >Przypomnialo mi sie swietne "ogloszenie":
    >"Kupie nieruchomosc od bylego posla za cene zadeklarowana w
    >oswiadczeniu majatkowym"

    Ale wiesz - podatku katastralnego jeszcze nie ma, wiec jak posel na
    poczatku kadencji ma np mieszkanie, ktore 10 lat wczesniej kupil za
    200 tys, to wpisuje 200 tys, i na koncu kadencji nadal ma to
    mieszkanie i nadal wpisuje 200 tys i nic zlego w tym nie ma ...

    J.

  • 300. Data: 2015-11-05 15:52:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 563b32af$0$22821$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > kupil za 200 tys, to wpisuje 200 tys, i na koncu kadencji nadal ma to mieszkanie i
    nadal wpisuje 200 tys i nic zlego w tym nie ma

    Wpisuje wartość czy cenę zakupu? Znam ludzi, którzy zapłacili
    setki milionów złotych za malutkie mieszkanka... ;) I tyle
    wpisują?

    Podobnie z samochodami -- wpisujemy aktualną wartość, czy cenę
    zakupu? Ja w Urzędzie Skarbowym wpisywałem aktualną wartość.
    Albo raczej -- Urząd Skarbowy wpisywał. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'