  • 51. Data: 2004-08-02 09:30:09
    Temat: Re: Frame Relay TP - jest potwierdzenie
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "gtk@adm" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cel0cq$rl5$1@inews.gazeta.pl...

    > W przeciwienstwie do wiekszosci wypowiadajacacyh sie tutaj jaka to zla
    > oferta i szukajacych jakiegos haczyka, tez mam informacje z pierwszej
    > reki i jest ona identyczna jak powyzsza.

    ... że w nowej ofercie przepustowość gwarantowana jest równa przepustowości
    maksymalnej ???
    To czemu niema o tym ani słowa w regulaminie ? Widnieją tam za to magiczne
    słowa: " o przepustowości do .... kbps"

    --
    Z#

  • 52. Data: 2004-08-02 09:40:20
    Od: "Michal Podsiadly" <p...@n...grupy.com>

    > Wysokie ceny u konkurencji wynikaja wylacznie z kosztow dostepu
    > operatorskiego do TPNET, ktore wcale nie maleja.

    heh, no imho nie do konca
    wezmy takie Futuro, gdzie wiekszosc ich klientow to nie klienci z serwerami lecz
    sieciami osiedlowymi (czyli ssacze). Na liscie TOP100 (dostawcow hostingu) sa moze
    tylko 2-3 firmy hostingowe, ktore korzystaja z lacz Futuro.
    Content podobno w duzej czesci lezy poza intranetem TePsy (GTS, MANy, Crowley itd.).
    Takze gdzie tu Futuro ma wysokie koszty skoro z innymi operatorami wymienia sie
    ruchem za darmo?

    pzdr.
    Michal

  • 53. Data: 2004-08-02 09:50:46
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    "Michal Podsiadly" <p...@n...grupy.com> napisał(a):

    > Content podobno w duzej czesci lezy poza intranetem TePsy (GTS,
    > MANy, Crowley itd.). Takze gdzie tu Futuro ma wysokie koszty skoro z
    > innymi operatorami wymienia sie ruchem za darmo?

    Z zagranicznymi tez sie wymienia za darmo? :)) Osiedlowki to przede
    wszystkim uzytkownicy P2P, ktorzy generuja bardzo duzo ruchu
    zagranicznego i duzo ruchu wychodzacego do TPNET (neostradowicze to
    tez ssacze).

    Dodatkowo, Futuro jest kiepskim przykladem powyzszej zaleznosci, bo
    zainwestowali ogromna kase w infrastrukture radiowa, ktora juz w tej
    chwili jest przestarzala technologia. Przypominam, ze jakies 2-3 lata
    temu chodzily sluchy o zblizajacej sie upadlosci tej firmy, dopiero po
    kupieniu akcji przez NFI Jupiter sytuacja ulegla poprawie.

    Reasumujac, Futuro nie moze sobie pozwolic na znaczace obnizenie cen,
    bo osiedlowki to bardzo specyficzny rodzaj klienta, a kredyty
    zaciagniete na infrastrukture radiowa kiedys trzeba splacic.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 54. Data: 2004-08-02 10:11:38
    Od: "gtk@adm" <x...@g...pl>

    Dnia pon, 02 sie 2004 o 11:16 GMT, uzytkownik Przemyslaw Frasunek napisał(a):

    > Wysokie ceny u konkurencji wynikaja wylacznie z kosztow dostepu
    > operatorskiego do TPNET, ktore wcale nie maleja. Gdyby byly one na
    > poziomie cen lacz zagranicznych, kazdy przecietnej wielkosci operator
    > moglby zaoferowac lacze w cenie 1000 zl za 1 Mbit/s, jeszcze na
    > tym zarabiajac.

    Na pewno wylacznie? Przeciez nie kazdy klient obciaza lacze w 100%.
    Nawet powiem wiecej, skoro 90% zasobow jest poza siecia tpnet (info
    zaczerpniete z tej grupy) to jaki procent kosztu lacza wynika z oplaty
    za styk operatorski z tpnetem? Sytuacja powyzsza dotyczy malych isp
    swiadczacych uslugi klientowi koncowemu. Takich firmy konkurencyjne maja
    sporo.

    Wszystkim uslugodawcom internetowym to tpsa dostarcza klienta, ktorego
    sobie ceni. Czy do niskiej ceny neostrady doplaca klient innego
    operatora placac za styk operatorski? Jezeli tak to co w tym zlego?

    Moze duzi isp powinni polaczyc sie w kwesti dostepu do sieci tpnet i
    wspolnie razem wziac jedno duze lacze?

    > Aha, nie narzekam, jedynie komentuje, bo zdaje sobie z tego sprawe, ze
    > taki byl model biznesowy taniej Neostrady i taniego FR/ATM.

    A moje slowa nie sa modne, nie sa przeciwko tpsa. A w polskim internecie
    "fachowcy" sa zwiazani tylko z sieciami innymi niz tpsa. I tylko oni
    maja racje.

    --
    Carlos
    | # odpowiadajac usun 'x' z adresu email # |

  • 55. Data: 2004-08-02 10:23:33
    Od: "gtk@adm" <x...@g...pl>

    Dnia pon, 02 sie 2004 o 11:30 GMT, uzytkownik Zbigniew Sikora napisał(a):

> [...]
    > maksymalnej ???
    > To czemu niema o tym ani słowa w regulaminie ? Widnieją tam za to magiczne

    Internetdsl tez ma slowo "do ...kbps". Czy magiczne slowo CIR=EIR musi
    byc w umowie zeby bez problemu moznabylo obciazyc w 100%? W przypadku
    DSL TP nie ma nigdzie zapisanej gwarantowanej przepustowosci, jednak wg opinii
    uzytkownikow maksymalna przepustowosc osiagana jest o kazdej porze
    dnia. Czy to nie wystarczy?

  • 56. Data: 2004-08-02 10:26:37
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    "gtk@adm" <x...@g...pl> napisał(a):

    > Na pewno wylacznie? Przeciez nie kazdy klient obciaza lacze w 100%.
    > Nawet powiem wiecej, skoro 90% zasobow jest poza siecia tpnet (info

    Zalezy o jakie zasoby pytasz. Ruchu P2P pomiedzy TPNET a innymi
    sieciami jest bardzo duzo, w obie strony, glownie za sprawa
    neostradowiczow.

    > Moze duzi isp powinni polaczyc sie w kwesti dostepu do sieci tpnet i
    > wspolnie razem wziac jedno duze lacze?

    Duze lacza w TPNET nie sa tansze. Mowie to z pozycji firmy,
    posiadajacej styk OC12 z TPNET.

  • 57. Data: 2004-08-02 10:43:42
    Od: Pawlik <P...@n...at.poczta.fm>

    On Mon, 2 Aug 2004 11:30:09 +0200, Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl> wrote:

    > To czemu niema o tym ani słowa w regulaminie ? Widnieją tam za to
    > magiczne
    > słowa: " o przepustowości do .... kbps"

    No właśnie sobie czytam ten regulamin i w paragrafie 5. jest zdanie, że "W
    ramach Usługi zestawiane jest do rutera brzegowego sieci szkieletowej
    POLPAK łącze o przepustowości _równej_ szybkości dołączenia."

    Czy to jest coś silniejszego od tego co jest w standardowym FR/ATM? Czy to
    po prosu 1Mbit bez CIRu?

    Pozdrawiam,
    --
    Pawlik

  • 58. Data: 2004-08-02 10:44:28
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

> [...]
    > DSL TP nie ma nigdzie zapisanej gwarantowanej przepustowosci, jednak wg
    > opinii uzytkownikow maksymalna przepustowosc osiagana jest o kazdej porze

    W takim razie nie mówmy o przepustowości gwarantowanej. Bo, pomiędzy "można
    obciążyć", a usankcjonowaniem dostępności takiego pasma w umowie jest
    kolosalna różnica.

    --
    Z#

  • 59. Data: 2004-08-02 10:49:48
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Sat, 31 Jul 2004 12:23:40 +0200, w <4...@C...pl>, MarcinS
    <M...@C...pl> napisał(-a):

    > Mozesz przypomniec?

    Myśleć nie umiesz, czytać też nie?

  • 60. Data: 2004-08-02 10:53:10
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Fri, 30 Jul 2004 22:45:22 +0200, w <ceec0c$7dj$1@news.onet.pl>, crazy bejbi
    <t...@n...domeny.pl> napisał(-a):

    > najśmieszniejsze, ze promocja jest OD 16 lipca .... ROTFL
    > tylko wtedy jeszcze nikt o niej oficjalnie nie wiedział ...

    Zależy co rozumiesz przez "oficjalnie".
    Mnie oficjalnie zaproponowano to właśnie jakoś wtedy (nie chce mi się sprawdzać
    daty mojego postu).