  • 211. Data: 2021-03-12 12:54:00
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/03/2021 11:54, Michal Jankowski wrote:
    > Taka ta antycypacja, że potrafią przez 10 minut wyświetlać "1 minuta do
    > końca".

    Dokładnie tak jest u mnie. Rozpędza się z wirowaniem i zakłada że za
    minutę skończy. Ale pranie się nie ułożyło bo to ołowiany fartuch. No to
    jeszcze raz. I jeszcze. Po kilkunatu próbach "odwirowuje" z mniejszą
    prędkoscią i minuta, po 5 minutach, się kończy.

  • 212. Data: 2021-03-12 21:18:45
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 12.03.2021 o 12:54, heby pisze:

> [...]
    > jeszcze raz. I jeszcze. Po kilkunatu próbach "odwirowuje" z mniejszą
    > prędkoscią i minuta, po 5 minutach, się kończy.
    w sumie to tak jak z instalacją w Windowsie,
    napis "ukończono 99%" cieszy tylko przez trzy pierwsze godziny :D

  • 213. Data: 2021-03-13 10:59:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 11 Mar 2021 20:55:42 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > jest użyteczne tak, abym mógł to zintegrować z automayką domową, na
    > co
    > liczyłbym, ale suweren zachwycony, bo może pranie wyklikać w appce
    > h...
    > wie po co.

    A jakiej funkcjonalności oczekujesz przy integracji pralki z AD?

    BTW, Adam twierdzi że ta cała AD/ID to lipa:
    https://youtu.be/vP7VrLfczOw?t=52m40s

    --
    Marek

  • 214. Data: 2021-03-13 11:01:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 12 Mar 2021 12:54:00 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > jeszcze raz. I jeszcze. Po kilkunatu próbach "odwirowuje" z
    > mniejszą
    > prędkoscią i minuta, po 5 minutach, się kończy.

    Ale nie mów, że proces układania prania w porównaniu do predom bio to
    nie postęp....

    --
    Marek

  • 215. Data: 2021-03-13 13:15:33
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.03.2021 o 20:53, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > MAX2 - maksimum dla paneli przy optymalnym ich ustawieniu.
    >
    > I w Twoim przypadku prawdopodobnie MAX1 ~ 75% x MAX2.
    >
    > A Ty uparcie się tak wypowiadasz jakbyś zakładał, że MAX1==MAX2.
    > Ponieważ w tej ostatniej wypowiedzi nie odniosłeś się do MAX1 więc
    > jest wszystko w porządku, ale w wielu innych wypowiedziach pytasz w
    > stylu:
    > Dlaczego MAX1 nie jest równe MAX2, albo kiedy w końcu MAX1 będzie
    > równe MAX2, albo czy reklamować że MAX1<MAX2. Podczas kiedy to jest
    > oczywista oczywistość.
    > To trochę tak jakbyś pytał kiedy uzyskam równość 75%=100% ?

    Uparcie pytam bo nadal sprawa nie wyjaśniona, teorie w sprzeczności z
    zdaniem praktyków. Teoretycy powołują się na mało znaczące drobnostki
    jakby to właśnie one miały decydować o wydajności instalacji
    fotowoltaicznej. Te drobnostki to np niezbyt optymalnie położone
    panele,. A to daje zaledwie kilka procent mniej pd takich położonych
    poprawnie. Pozostałe poruszane sprawy to też błahostki na tym samym
    poziomie. Tymczasem odpowiedzi o praktyczną sprawność/wydajność idealnej
    instalacji wciąż brak.

  • 216. Data: 2021-03-13 13:17:58
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.03.2021 o 16:14, J.F. pisze:
    > Użytkownik "trybun"  napisał w wiadomości grup

    > Nie - ze jakis tam max bedzie przez godzine, i w niektore miesiace, i
    > tylko przy bezchmurnej pogodzie.
    > Poza tym bedzie mniej niz ten max.
    > Aczkolwiek spora moc powinna byc przez wiecej godzin.
    >
    > A przy twoim dachu ... o te 7kW bedzie trudno, ale tego Ci pewnie nie
    > powiedzieli :-)
    > Tym niemniej spokojnie czekaj do lata - moze zobaczysz 6kW czy nawet
    > wiecej.

    Nawet w najśmielszych oczekiwaniach nie pomyślałem o 7.2KWh, ale o
    jakichś 6.5KW przez dłużej niż pół godziny to i owszem.

    Tak,  latem sporo powinno się wyjaśnić. Ciekawostka - przy bezchmurnej
    pogodzie wskazania falownika nie przekraczają 5KWh, natomiast przy
    pochmurnym niebie podczas gdy słońce wychla się na jakiś czas na
    wyświetlaczu wartości sięgają ponad 6KW.. O co tu może chodzić, falownik
    lubi być pobudzany zmiennym nasłonecznieniem czy po prostu jest coś z
    nim nie tak??

    > po raz setny:
    > moc nominalna paneli jest osiagana przy bezchmurnym niebie i
    > prostopadlym ustawieniu do Slonca.
    >
    > Masz takie warunki? To sie nie dziw, ze jest mniej.
    >

    > J.

    W dużym przybliżeniu i na krótki czas - mam.

  • 217. Data: 2021-03-13 13:18:52
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 11.03.2021 o 07:10, MiSter pisze:

    > To tak masz szczęście i powinieneś się cieszyć, że nie byli to
    > fachowcy co u mnie chcieli robić. :)
    >
    > Do mnie przyszli fachowcy i powiedzieli po obejrzeniu dachu:
    >
    > No, na południowej stronie dachu nie damy rady zamontować paneli, bo
    > okna, kominy itp.
    > Natomiast na północnej stronie jak najbardziej bo jest idealnie pusto.
    > Będzie Pan miał nieznacznie poniżej maksymalnej mocy, to dołożymy dwa
    > panele i zrekompensujemy ten ubytek.
    > Zaznaczam że ta strona dachu jest idealnie na północ.

    Jakoś nie ma podstaw do tego aby się cieszyć, założenia były takie że
    instalacja ma wystarczyć na ogrzewanie domu prądem , a przy takich
    uzyskach będzie to bardzo trudne, o ile w ogóle możliwe.. Jednak w necie
    sporo opinii (nie tylko tu na Grupie) że szczyt możliwości będzie
    widoczny dopiero latem, tak więc jakaś tam nadzieja że będzie ok jest. ?

  • 218. Data: 2021-03-13 13:20:18
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajno??
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 12.03.2021 o 10:18, Kris pisze:
    > Ty niereformowalny jesteś
    > Kilka tygodni temu pytałeś o ogrzewanie domu prądem z fv i chyba wszyscy Tobie
    pisali że to nie wyjdzie bez PC
    > A Ty uwierzyłeś "doradcy" i "audytowi" który ten "doradca" Tobie zrobił
    > Tyle lat już na świecie żyjesz że powinieneś wiedzieć że taki "doradca" to nikt
    inny jak sprzedawca i ma on robić dobrze sobie a nie Tobie
    > Dostałeś w tamtym wątku konkretne wyliczenia itp a i tak zrobiłeś po swojemu
    > Masz więc jak chciałeś

    Nie bardzo pamiętam tamtą wiadomość, w odpowiedzi było że
    ktoś/ktokolwiek miał piec w kompilacji z panelami i się na tym przejechał?

    Ty też pewnie swoje przeżyłeś a więc powinieneś wiedzieć że łatwo komuś
    polecać coś 10 razy droższego, bo się ma wrażenie że to lepszy wybór.
    Nie żaden audytor zadecydował o piecu a zdrowy rozsądek, z tym że chęć
    wyrzucenia kopciucha nie może skutkować jego zamianą na jakieś kolejne
    skomplikowane urządzenie, na czele.

  • 219. Data: 2021-03-13 13:20:57
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > sam sposób co opisałem powyżej. Zawsze na start ubezpieczalnia
    > przysyła jakąś śmieszną wycenę. W jednym przypadku po gradobiciu
    > wycenili mi szkodę na kilka tysięcy a ASO z nich ściągnęło ponad 12k PLN.
    > Ze dwa lata temu gość wjechał mi w kufer pod KFC (stałem pod okienkiem
    > i odbierałem zamówienie), szkoda likwidowana z OC sprawcy (interrisk
    > czy coś podobnego). Jego ubezpieczalnia wyceniła szkodę na 2 czy 3
    > tysiące, ASO ściągnęło z nich ponad 10k czy 12k. W czasie naprawy
    > miałem jeszcze na koszt OC sprawcy auto zastępcze podstawiane i

    O te "wyceny" mi właśnie chodzi,  z "urzędu" są zaniżane i nikt nie
    widzi w tym nic złego. A przecie to w prawie dla obywatela nazywa się
    oszustwem czy wyłudzaniem, a jeżeli chodzi o firmy to jak widać jest to
    w oczach tego prawa legalne.

  • 220. Data: 2021-03-13 13:22:04
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.03.2021 o 17:55, Janusz pisze:

    > Bo? chyba że wydałbyś na nią powiedzmy 50kzł co jest realne przy
    > odwiertach, ale nowe PC PW to są dwadzieścia parę kzł, używki
    > widziałeś. Przerobione z klimy ktoś się chwalił można kupić za ~16 kzł.

    Widziałem cenę proponowanej PC, - koszt dorównywał prawie całej
    instalacji 7.2KW+ piec. Czyli sporo ponad 30tys zł.. To ma być
    alternatywa dla pieca - 30000zł z gwarancją na 3 lata i w razie awarii
    raczej nie do naprawy? Pewnie należałoby doliczyć koszty serwisowania
    przez te 3 lata, kiedy obowiązuje gwarancja...

    Używki raczej nie wchodzą w rachubę.

    > Ale czym Cie ujął tym 'za'? ile kosztował piec?

    Tak, tani, praktycznie bezobsługowy i długowieczny w stosunku do PC, w
    razie potrzeby naprawa bądź wymiana to już wszystko w własnym zakresie.
    Przy instalowaniu nie ma potrzeby dewastować domu  itditp.

    > Wg mnie decydujący, po 6-8 latach masz ogrzewanie za darmo.

    No cóż, z pewnością nie jest to bagatelny punkt, jednak przegrywa i to
    znacznie w równaniu do pieca.

    Moim zdaniem błędem są inwestycje w takie rzeczy..,