  • 31. Data: 2013-01-30 16:28:14
    Temat: Re: Fotoradarowe pułapki na kierowców
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    kosmos wrote:

    > A jak długo przechowujesz swoje nagrania? Bo ja - jeśli nic się nie
    > wydarzyło - najwyżej jeden dzień, potem stare są nadpisywane. Jak
    > dostanę mandat za kilkanaście dni, to nagrania już dawno nie będzie...

    To te zabawki nie są jeszcze zintegrowane z jakimś
    serwerem? Albo z jakąś bazą jeszcze nie omandatowanych wykroczeń?

  • 32. Data: 2013-01-30 16:37:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ZIWK wrote:

    > Nie mówiąc o tym, że Polacy w znacznej części nie potrafią ruszać ze
    > świateł:
    >
    > Zielone! I ten z przodu już ruszył - to trzeba by wrzucić jedynkę,
    > zgrzytnęło i nie wchodzi co jest? Aaa sprzęgło! (Lewy czy środkowy
    > pedał - chyba lewy!) I jeszcze raz - jedynka - (W prawo i do góry czy
    > w lewo i na dół? Do góry!), Powoli sprzęgło i gazu - to chyba pedał
    > po prawej - tylko ostrożnie i nie za dużo, bo paliwo drogie... Rozglądnąć
    > się czy z lewej wolne, czy z prawej wolne - Fajne nogi ma
    > ta laska - K.... znów żółte! Jak te kretyny ustawiły światła - 2
> [...]

    no ale automaty do zuo...

    a dla 90% kierowców byłby zbawieniem, pozwalały by im normalnei ruszać na
    skrzyżowaniu bez zastanawiania sie co teraz trzeba zrobić.

  • 33. Data: 2013-01-30 16:38:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Albercik wrote:

    > To znaczy że Ty z tych co czytają instrukcje obsługi samochodu jak się
    > zielone zapali..?
    > Nie słyszałem aby trzymanie sprzęgła aż tak drastycznie wpływało na
    > jego żywotność, przejechałem setki tysięcy kilometrów i nie udało mi
    > sie jeszcze sprzęgła zajechać, a często, bardzo często, czekam na
    > sprzęgle gotowy do szybkiego startu.

    dokładnie...

  • 34. Data: 2013-01-30 16:39:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 30 Jan 2013 16:09:00 +0100, Jacek napisał(a):

    > Mamy dyskusję zwolenników:
    > A: przestrzegania przepisów w każdej sytuacji ze zwolennikami
    > B: przewagi rozumu nad tzw. "literą prawa".
    > To nie prowadzi do niczego.

    Ano. I jak zwykle w takich przypadkach, należy iść drogą środka. Bez
    emocji, posługując się rozumnym sądem. Co obejmuje ostrożene przekraczanie
    prawa ale nie zdejmuje odpowiedzialności za to. I nie zwalnia od starań o
    usuwanie prawnych absurdów czy bubli.
    --
    Jacek

  • 35. Data: 2013-01-30 17:06:21
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-30 13:50, Ergie pisze:

    > A może lepiej jak w cywilizowanym świecie:

    Widać - nie zdajesz sobie sprawy, że to nie "cywilizacja", tylko
    automatyczne skrzynie biegów. Zapala się żółte pod czerwonym, to co
    wszyscy robią? Puszczają hamulec - i automaty zaczynają pełznąć. Stąd
    wrażenie, że wszyscy ruszają równocześnie.

    Szkoda, że automaty są droższe od manuali - bo zmniejszyłyby korki w Polsce.

    --
    MN

  • 36. Data: 2013-01-30 17:16:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > wszyscy robią? Puszczają hamulec - i automaty zaczynają pełznąć. Stąd
    > wrażenie, że wszyscy ruszają równocześnie.

    Aha, szczególnie w Paryżu i Rzymie na pewno wszystkie stare Fiaty, Citroeny
    i Renówy mają automaty :-)

    ozdrawiam
    Ergie

  • 37. Data: 2013-01-30 17:21:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-01-30 14:20, PesTYcyD wrote:

    > Takiej głupoty jeszcze nie słyszałem, chyba że zajmujesz się regeneracją
    > sprzęgieł.

    Bo? Ja tak robię i rzeczywiście zarżnąłem jedno sprzęgło, ale nie wydaje
    mi się, zeby się okładziny wytarły właśnie od tego:P

    Shrek.

  • 38. Data: 2013-01-30 18:05:05
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

> [...]
    > Pojawia się zielone = ruszam razem z innymi
    >
    > Naprawdę nie ma powodu by ruszać dopiero jak ten przede mną odjedzie na

    zgadza się i zeby szybko ruszać trzeba wcześniej zachować odstęp . Im bliżej
    stoją siebie samochody tym wolniej ruszają z obawy przed wjechaniem w
    zderzak w przypadku zatrzymania poprzednika. Wystarczy większy odstęp i
    jednoczesne ruszanie a więcej samochodw przejedzie

  • 39. Data: 2013-01-30 19:35:23
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-01-30 17:06:21 +0100, Marcin N <m...@o...pl> said:

> [...]
    > wszyscy robią? Puszczają hamulec - i automaty zaczynają pełznąć. Stąd
    > wrażenie, że wszyscy ruszają równocześnie.

    Nie.
    W takiej np. Holandii w 1988 roku tak właśnie (dynamicznie) ruszali
    kierowcy w szyku - czwórkami jak żołnierze z Westerplatte - i to na
    ręcznych skrzyniach biegów.
    Nie dlatego, że byli szkoleni, a dlatego, że byli dobrze wychowani.
    ;>

    --
    Bydlę

  • 40. Data: 2013-01-30 19:37:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-01-30 17:06, Marcin N wrote:

> [...]
    > wszyscy robią? Puszczają hamulec - i automaty zaczynają pełznąć. Stąd
    > wrażenie, że wszyscy ruszają równocześnie.

    To dalej musieliby puszczać hamulec jednocześnie.

    Shrek.