  • 71. Data: 2018-07-16 06:00:04
    Temat: Re: Fotelik samochodowy z Lidla
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No nie calkiem - bo skoro to jest wymagany odstepp, to wyprzedzajacy
    > nie powiniem w blizszej odleglosci zjezdzac - od obu pojazdow :-)

    Naprawde nie widzicie róznicy miedyz sytuacja w ktorej ktos wyprzedza,
    płynnie wjezdza w taka przerwe i kontynuuje ruch od sytuacji w ktorej
    ktos wyprzedza, z naprzeciwka jedzie auto, wiec hebluje bo juz mu sie
    dupa pali i wciska sie przewaznie trzymajac cały czas noge na hamulcu...
    Mozna wyprzedzac i wyprzedzac jak dzicz - nie probujmy wmowic ze to sa
    tozsame manewry...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 72. Data: 2018-07-16 08:05:36
    Od: p...@g...com

    --Cos pieknego, chyba bym wysiadł i zaczał się smiac :P

    znajomy mial cos takiego po drodze do Swinoujscia, jedzie za nim jakis kolo Mietkiem
    rzuca go od prawej do lewej klakson swiatla jednym slowem spieszy sie jak do pozaru
    :-) w koncu wyprzedzil i za pare km koles widzi go w rowie wiec podjezdza i pyta czy
    nie potrzebuje pomocy :-) spierdalaj kurwa wiec chyba nie potrzebowal :-)

  • 73. Data: 2018-07-16 09:50:05
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, July 15, 2018 at 9:54:32 AM UTC+2, Cavallino wrote:

    > Nie - chodzi o obowiązek utrzymywania odstępu od poprzednika.
    > Chyba nie masz wątpliwości, że w przypadku prędkości drogowych MUSI on
    > być na tyle duży, żeby wyprzedzający się w niego zmieścił?

    PoRD w tej kwestii jest raczej jasno napisane:

    Art.19.3 Poza obszarem zabudowanym, na jezdniach dwukierunkowych o
    dwóch pasach ruchu, kierujący pojazdem objętym indywidualnym ograniczeniem
    prędkości albo pojazdem lub zespołem pojazdów o długości przekraczającej 7m
    jest obowiązany utrzymywać taki odstęp od pojazdu silnikowego znajdującego się
    przed nim, aby inne wyprzedzające pojazdy mogły bezpiecznie wjechać w lukę
    utrzymywaną między tymi pojazdami. Przepisu tego nie stosuje się, jeżeli kierujący
    pojazdem przystępuje do wyprzedzania lub gdy wyprzedzanie jest zabronione.

    Czyli cala reszta nie ma takiego obowiazku, jesli ustawodawca tyle sie opisal, to
    znaczy, ze nie wymaga odstepu od wszystkich. Nawet ciezarowki nie musza w obsz.
    zabudowanym...

  • 74. Data: 2018-07-16 15:29:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello WS,

    Monday, July 16, 2018, 9:50:05 AM, you wrote:

> [...]
    > sie opisal, to znaczy, ze nie wymaga odstepu od wszystkich. Nawet
    > ciezarowki nie musza w obsz. zabudowanym...

    Tak uważnie czytasz ale już art. 19 ust. 2 pkt 3 Ci umknął. A teraz
    policz sobie 2-sekundowy odstęp dla 50 km/h.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 75. Data: 2018-07-16 16:39:59
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, July 16, 2018 at 3:29:44 PM UTC+2, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Tak uważnie czytasz ale już art. 19 ust. 2 pkt 3 Ci umknął. A teraz
    > policz sobie 2-sekundowy odstęp dla 50 km/h.

    Ten "utrzymywać odstęp niezbędny do uniknięcia zderzenia"?
    Skad akurat 2s? To raczej przepis z serii takich, ktorych zlamanie mozna dopiero po
    fakcie dostrzec/udowodnic, czyli po zderzeniu...
    Jak na razie nie ma okreslonej odleglosci ani czasu...

    BTW czas rekcji jest podobno okolo 1s (tak, przy normalnej jezdzie, nie jak ktos
    jedzie b. skoncentrowany itp, gdzie moze mic znacznie mniej). Powinno wystarczyc,
    zakladajac ze ma sprawne hamulce, dobre opony i najlepiej jeszcze uklad wykrywajacy
    ham. awaryjne i zwiekszajacy sile hamowania.
    No i oczywiscie poprzednik nie zatrzyma sie na przeszkodzie.

  • 76. Data: 2018-07-16 17:08:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Niemcy uważają za bezpieczny odstęp odległość, w jakiej samochód
    > przejeżdża 2 sekundy. Dla 90 km/h jest to 50 metrów.

    Właśnie o to mi chodziło.
    Na pewno nie mniej niż 10 metrów, czyli wyprzedzający mieści się ze
    sporym zapasem.

    > Wiem, że w Polsce szykuje się podobny przepis. I jest to odstęp
    > wystarczający, żeby wyprzedzający mógł wrócić na swój pas bez
    > wywoływania panicznych reakcji.

    Ano.

  • 77. Data: 2018-07-16 17:09:24
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > No, pamiętając jak jeździsz, to musisz mieć ćwierćsekundowy czas
    > reakcji :P

    W zorganizowanej kolumnie jeździ się jednak nieco inaczej....

  • 78. Data: 2018-07-16 17:10:16
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16-07-2018 o 09:50, WS pisze:

> [...]
    >
    > Czyli cala reszta nie ma takiego obowiazku, jesli ustawodawca tyle sie opisal, to
    znaczy, ze nie wymaga odstepu od wszystkich.

    Ale wymaga innego, w zupełności wystarczającego w opisywanej sytuacji.

  • 79. Data: 2018-07-16 17:18:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello WS,

    Monday, July 16, 2018, 4:39:59 PM, you wrote:

    > Ten "utrzymywać odstęp niezbędny do uniknięcia zderzenia"?
    > Skad akurat 2s?

    1 sekunda na reakcja, druga na zahamowanie. Dobre przy małych
    prędkościach. Przy dużych módl się, żeby poprzednik na wbił się kogoś
    czołowo i nie stanął w miejscu. Na zatrzymanie się z 50 km/h
    potrzebujesz ok. 1.5 sekundy i jakiś 10 metrów. W idealnych warunkach.

> [...]
    hamowania.
    > No i oczywiscie poprzednik nie zatrzyma sie na przeszkodzie.

    Czyli nie wystarczy. Bo nie możesz liczyć na to, że poprzednik się
    zatrzyma.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 80. Data: 2018-07-16 17:19:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Nie pisałem o przepisach tylko o zdrowym rozsadku.

    Widac Niemcy maja za malo zdrowego rozsadku, bo im czarno na bialym
    napisali "nie mniej niz" :-)

    >Brawo. To teraz zastanów się co bedzie jak ten z przodu zatrzyma się
    >na
    >scianie, np. bedzie miał czołówke z tirem...

    To bedziesz mial trzy strefy zgniotu Cie chroniace :-)

    Gorzej, jak on zahamuje przed przejsciem, i bedzie mowil, ze dalby sie
    rade zatrzymac, ale cos go pchalo ...

    J.