  • 81. Data: 2010-06-05 21:29:10
    Temat: Re: Fon z Androidem
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 05 cze 2010 o 23:14 GMT, Waldek Godel napisał(a):

    > eee... jjjasssne.. maszyna wirtualna javy która nie jest maszyną wirtualną
    > javy tylko maszyna wirtualną ale nie javy tylko takiej innej javy.

    Ale czy ja cos takiego napisalem? komentujesz cos zupelnie innego niz ja
    napisalem, i starasz mi sie to wmowic... czy nie przesadzasz troche? czy
    jestes w stanie napisac cos rzeczowego?

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 82. Data: 2010-06-05 21:40:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 5 Jun 2010 23:29:10 +0200, Brzezi napisał(a):

    > Ale czy ja cos takiego napisalem? komentujesz cos zupelnie innego niz ja
    > napisalem, i starasz mi sie to wmowic... czy nie przesadzasz troche? czy
    > jestes w stanie napisac cos rzeczowego?

    Miałem nie karmić, ale daję słowo, że to ostatni raz:
    Oprogramowanie działa w maszynie wirtualnej zbudowanej poprzez niewielką
    modyfikację maszyny wirtualnej Javy, pisane jest w języku Java, plik .apk
    jest de facto plikiem .jar (wystarczy zmienić rozszerzenie, żeby się
    przekonać), Google otwarcie i oficjalnie twierdzi, że to jest Java, ale ty
    będziesz twierdził, że to nie jest Java?
    Fakt prekompilacji przed uruchomieniem nie zmienia faktu, że to jest wciąż
    Java, nie ma ŻADNEGO dostepu do kernela systemu (jak to Java)

    Masz kilka zdań (pełnych, żeby nie było zarzutów jak poprzednio):

    "Android includes a set of core libraries that provides most of the
    functionality available in the core libraries of the Java programming
    language."

    "All applications are written using the Java programming language."

    "Every Android application runs in its own process, with its own instance
    of the Dalvik virtual machine. Dalvik has been written so that a device can
    run multiple VMs efficiently. The Dalvik VM executes files in the Dalvik
    Executable (.dex) format which is optimized for minimal memory footprint.
    The VM is register-based, and runs classes compiled by a Java language
    compiler that have been transformed into the .dex format by the included
    "dx" tool."

    Koniec kropka. Więcej nie karmię. Możesz sobie dalej tworzyć sztuczki
    semantyczne, że jak się javę skompiluje w momencie startu, to będzie to już
    natywne oprogramowanie linuxa, ale mnie w to bagno nie babraj.

    "HTC HD Mini to chyba pierwszy HTC z microUSB" - Paweł "robbo" Kamiński aka
    Jan Strybyszewski

  • 83. Data: 2010-06-05 21:50:21
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 05 cze 2010 o 23:40 GMT, Waldek Godel napisał(a):

    > Koniec kropka. Więcej nie karmię. Możesz sobie dalej tworzyć sztuczki
    > semantyczne, że jak się javę skompiluje w momencie startu, to będzie to już
    > natywne oprogramowanie linuxa, ale mnie w to bagno nie babraj.

    Wkleic potrafisz z sensem, jednak ciezko sie z Toba dyskutuje bo imputujesz
    ludziom cos czego nie napisali, i to juz nie pierwszy raz...

    Mimo wszystko ciagle twierdze, ze to co napisalem jest prawda, bo jezeli
    bytekod javy, przekonwertuje sie na kod .NET i uruchomi w maszynie .NET, to
    to bedzie juz wtedy .NET a nie java..., nie ma zanaczenia jezyk zrodlowy,
    tylko srodowisko uruchomieniowe

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 84. Data: 2010-06-06 01:51:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 5 Jun 2010 23:50:21 +0200, Brzezi wrote:
> [...]
    >to bedzie juz wtedy .NET a nie java..., nie ma zanaczenia jezyk zrodlowy,

    Tak czy inaczej - w klasycznym rozwiazaniu Javy programy tez nie
    pracuja w Javie, tylko w rozkazach wirtualnej maszyny, ktora pochodzi
    od Suna, ale jest dosc uniwersalna i nie tylko programy w javie moze
    wykonywac. A na Androidzie pracuje tez maszynie wirtualnej, tylko
    innej, ktorej glownym celem jest wykonywanie programow z javy.

    Na jedno wychodzi.

    W obu przypadkach mozna sie wspomoc JIT.

    J.

  • 85. Data: 2010-06-06 20:27:53
    Od: W <a...@o...pl>

    Waldek Godel wystukał, co następuje:

    > co by nie było - to i tak jest Java
    > http://developer.android.com/guide/basics/what-is-an
    droid.html
    > "Android platform using the Java programming language"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Tego się czepiam.
    Java jako język nie jest tożsama z JVM. Tak, w androidzie używa się Javy
    jako języka, ale mazsyna virtualna jest już inna i nie jest zgodna z
    JavaSE/EE/ME więc programów napisanych "w javie" w oparciu o tamtem
    powszechne sdk nie uruchomisz wprost na androidzie. Podobnież w drugą
    stronę.

    Abstrahując już od faktu, że na JVM można uruchamiać programy napisane w
    innych językach... (;

  • 86. Data: 2010-06-06 20:56:34
    Od: Piotr KUCHARSKI <n...@4...pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > Zainstaluj w tej rewelacji oprogramowanie na karcie pamięci

    Bez problemu.

    > oraz wyświetl kontakt z książki adresowej w postaci Nazwisko, Imię (Firma).

    Hm, bez "(Firma)", nie wystarczy?

    > Jak Ci się uda, to pogadamy.

    I o czym gadamy?

    p.

  • 87. Data: 2010-06-06 21:14:08
    Od: Piotr KUCHARSKI <n...@4...pl>

    Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:
    > Na Wifi wszystkie znane mi telefony więcej zżerają więcej baterii niż na
    > stałym połączeniu danych GSM (GPRS, EGDE, co tam gdzie jest).

    To zależy od tego, jak się używa, jaki ma się zasięg sieci 3G i WiFi.
    Jestem cały czas w zasięgu dobrej sieci wifi, więc jak sobie przełączyłem
    wifi sleep policy na "never" (w odróżnieniu od domyślnego "when screen
    turns off"), to mi wifi mniej zjada niż 3g.

    p.

  • 88. Data: 2010-06-06 21:15:06
    Od: Piotr KUCHARSKI <n...@4...pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > Jest już Froyo na LG? Jak będzie to pogadamy. Na razie był wspomniany
    > nierootowany telefon LG w porównaniu z E51, trzymajmy się założeń, dobrze?
    > I mając roota wciąz nie można zainstalować aplikacji na karcie pamięci,
    > można przenieść CAŁY folder aplikacji z WSZYSTKIMI aplikacjami na
    > specjalnie przygotowaną kartę pamięci, co zdecydowanie nie jest tym samym.

    W 2.2 można po jednej będzie przenosić.

    > Czy ja coś wspominałem o zapisywaniu? Prosiłem o WYŚWIETLENIE.
    > W ŻADNYM innym normalnym telefonie nie trzeba zapisywać, bo KAŻDY inny
    > normalny telefon z rozbudowaną książką (tzn trochę lepszą niż w Nokii 5110)
    > ma ODDZIELNE pola Imię i Nazwisko.

    Mój Android też ma oddzielne pola.

    p.

  • 89. Data: 2010-06-06 21:16:07
    Od: Piotr KUCHARSKI <n...@4...pl>

    Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl> wrote:
    > Froyo miał premierę w zeszłym tygodniu, w cuda wierzysz? Na razie nawet
    > Nexus nie dostał oficjalnego update.

    Kilka osób dostało... :)

    > Nie sprawdzałem czy są rozwiązania tego problemu - może jakaś inna niż
    > standardowa aplikacja do zarządzania kontaktami?

    Standardowa też już ma.

    p.

  • 90. Data: 2010-06-06 21:16:38
    Od: Piotr KUCHARSKI <n...@4...pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > Zwłaszcza, że to ograniczenie wynikające z przywiązania do książki
    > adresowej Google, które własnie nie potrafi odróżnić imienia od nazwiska

    Potrafi. :)

    p.