  • 1. Data: 2011-01-27 08:09:16
    Temat: Folia barwna dl lampy
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Nie bardzo wiem jak to się nazywa i jak tego szukać.
    Chodzi mi o folię, która zmienia temperaturę barwną lampy.

    Może są jakieś gotowe zestawy do Canona 580EX

    Ariusz

  • 2. Data: 2011-01-27 08:24:16
    Temat: Re: Folia barwna dl lampy
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 27.01.2011 09:09, Ariusz wrote:
    > Nie bardzo wiem jak to się nazywa i jak tego szukać.
    > Chodzi mi o folię, która zmienia temperaturę barwną lampy.
    >
    > Może są jakieś gotowe zestawy do Canona 580EX

    Filtry żelowe. Ja stosuje okładki od zeszytów foliowe, za 20 zł mam tonę
    tego, a za filtr co najmniej 10 zł dasz.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 3. Data: 2011-01-27 12:11:53
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Ariusz napisał(a):
    > Nie bardzo wiem jak to się nazywa i jak tego szukać.
    > Chodzi mi o folię, która zmienia temperaturę barwną lampy.
    >
    > Może są jakieś gotowe zestawy do Canona 580EX
    >
    > Ariusz

    Uniwersalne, na rzepy:
    http://allegro.pl/listing.php/search?category=53190&
    string=filtry

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2011-01-27 12:52:52
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-27 09:24, b...@n...pl pisze:

    > Filtry żelowe. Ja stosuje okładki od zeszytów foliowe, za 20 zł mam tonę
    > tego, a za filtr co najmniej 10 zł dasz.

    Dzięki - brakowało mi właśnie tej końcówki ŻELOWE

    Mam zamiar pobawić się w mieszanie i wyrównywanie światła.
    Zwłaszcza zależy mi na wyrównaniu temperatury w słoneczny dzień kiedy
    muszę coś doświetlić lampą :)

    Ariusz

  • 5. Data: 2011-01-27 19:37:56
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    > Dzięki - brakowało mi właśnie tej końcówki ŻELOWE
    >
    > Mam zamiar pobawić się w mieszanie i wyrównywanie światła.
    > Zwłaszcza zależy mi na wyrównaniu temperatury w słoneczny dzień kiedy
    > muszę coś doświetlić lampą :)

    Trochę dziwne, bo lampa ma temperaturę zbliżoną do oswietlenia dziennego.
    Kilka lat temu wkurzało mnie na imprezach, że obiekt był niebieski, a
    tło żółte i szukałem konwersyjnych filtrów. Wtedy nie mogłem znaleźć. W
    końcu kupiłem arkusz około A5 (gościu uczciwie przyciął bo licytowałem
    trochę mniej) pomarańczowej folii konwersyjnej. Ostatnie wyciąłem drugi
    kawałek 3x7 lub coś koło tego. Starczy mi do końca życia. A efekt daje -
    już nie ma różnicy między pierwszym, a drugim planem.
    Odnośnie pytania - szukaj również "folia konwersyjna" lub "filtr
    konwersyjny".

  • 6. Data: 2011-01-28 09:12:15
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-27 20:37, bratsiostry pisze:

    > Trochę dziwne, bo lampa ma temperaturę zbliżoną do oswietlenia dziennego.
    > Kilka lat temu wkurzało mnie na imprezach, że obiekt był niebieski, a
    > tło żółte i szukałem konwersyjnych filtrów.

    Dokładnie jak piszesz lampa ma światło dzienne, a te ma około 5500 K
    W słoneczny bezchmurny dzień, o zachodzie i o wschodzie ta temperatura
    będzie niższa - doświetl sobie lampą w słoneczny dzień - wyjdzie Ci to
    co piszesz doświetlone obiekty niebieskie, tło żółte.
    Jeszcze gorzej jak doświetlasz pomieszczenie oświetlone żarówkami.

    Lub zdjęcia już o zmroku - zobacz na filmach walą niebieskie światło,
    widdno jak w dzień a mimo wszystko ma się wrażenie nocy.

    Chcę się pobawić w wyrównywanie światła jak i mieszanie

    Ariusz

  • 7. Data: 2011-01-28 20:24:02
    Od: AndrzejSki <a...@a...com>

    Dnia Thu, 27 Jan 2011 09:09:16 +0100, Ariusz napisał(a):

    > Nie bardzo wiem jak to się nazywa i jak tego szukać.
    > Chodzi mi o folię, która zmienia temperaturę barwną lampy.
    >
    > Może są jakieś gotowe zestawy do Canona 580EX

    Cześć Arku,

    tu masz trochę tego w różnych wydaniach.
    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=str
    obist

    --
    Pozdrawiam Andrzej S.

  • 8. Data: 2011-01-31 08:34:31
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-28 21:24, AndrzejSki pisze:

    > Cześć Arku,
    >
    > tu masz trochę tego w różnych wydaniach.
    > http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=str
    obist

    Dzięki, jak już dowiedziałem się jak to nazywać to znalazłem - niebawem
    zamówię.

    Ariusz