eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Focus C-Max problemy z ładowaniem.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2011-03-14 10:05:05
    Temat: Focus C-Max problemy z ładowaniem.
    Od: "Andy Niemczuk" <l...@v...de>

    Witam!

    Może jakiś fachowiec od Fordów by na grupie sie znalazł i pomógł?

    Mat taki dziwny problem. Po pierwsze auto to C-Max z 2004, 130tkm
    przejechane, silnik 2.0 Diesel bez filtra. Od kilku tygodni zaczęła świecić
    kontrolka ładowania. Computer w trybie Test pokazuje napięcie akumulatora
    pomiędzy 12 a 12,3 V. Przy zapalonym silniku napięcie wzrasta do 13,5 -
    13,8V. Czyli prądnica daje napięcie, ale za niskie, bo wedle wszelkich
    informacji powinno wzrastać do 14,4V. Mimo wszystko auto jeździ bez
    problemów, zaliczyłem już trasy po kilka tysięcy km, jeździ nocą, żadnych
    problemów z wyładowywaniem się akumulatora nie ma. Jako, że na auto mam
    jeszcze kilka m-cy pełnej gwarancji (od handlarza) wymieniony został
    akumulator i prądnica. Nic nie pomogło. Po odpaleniu silnika zapala się
    kontrolka ładowania i komputer melduje, że mogą wystąpić problemy z
    elektrycznym hamulcem ręcznym. W sieci wyczytałem, że "mądrzy" inżynierzy z
    Forda układ kontroli ładowania z prądnicy usuneli i wsadzili do komputera.
    No i że to komputer może być padnięty. Ale czy to możliwe, żeby żaden inny
    układ nie robił problemów, tylko ładowanie? Czy ewentualnie może być
    uszkodzony kabel między komputerem a prądnicą?

    A może ktoś miałby schemat elektryczny tego modelu?



    Andy


  • 2. Data: 2011-03-14 11:28:05
    Temat: Re: Focus C-Max problemy z ładowaniem.
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    >Czy ewentualnie może być uszkodzony kabel między komputerem a prądnicą?

    Moze byc, dosc prawdopodobne i tak na dobra sprawe to powinno byc sprawdzone
    na samym poczatku przed dalszym rozbebeszaniem czegokolwiek. Oprocz przewodu
    sterujacego regulator napiecia przy alternatorze, jest tez do sprawdzenia
    przewod zasilania.

    Od siebie dodam, ze walczylem z identycznymi objawami tylko, ze w Focusie. W
    moim przypadku byl padniety regulator napiecia. Wymienilem na zamiennik i
    popelnilem blad. Tanie firmy robia w tym przypadku jakis szajs, najwyrazniej
    nie trzymal parametrow - kontrolka dalej sie swiecila. Wymiana na oryginal
    zalatwila problem. Jezeli okaze sie, ze problem tkwi w regulatorze napiecia,
    polecam nie bawic sie w zamienniki ;-)


  • 3. Data: 2011-03-14 11:45:59
    Temat: Re: Focus C-Max problemy z ładowaniem.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Mar 2011 10:05:05 +0100, Andy Niemczuk wrote:
    >Mat taki dziwny problem. Po pierwsze auto to C-Max z 2004, 130tkm
    >przejechane, silnik 2.0 Diesel bez filtra. Od kilku tygodni zaczęła świecić
    >kontrolka ładowania. Computer w trybie Test pokazuje napięcie akumulatora
    >pomiędzy 12 a 12,3 V. Przy zapalonym silniku napięcie wzrasta do 13,5 -
    >13,8V. Czyli prądnica daje napięcie, ale za niskie, bo wedle wszelkich
    >informacji powinno wzrastać do 14,4V. Mimo wszystko auto jeździ bez
    >problemów, zaliczyłem już trasy po kilka tysięcy km, jeździ nocą, żadnych
    >problemów z wyładowywaniem się akumulatora nie ma.

    Teraz noc czy dzien to bez roznicy - i tak swiatla.
    bo przy 13.8V akumulator nadal sie laduje, tylko ze wolno. I nie
    bedzie problemow w dlugich trasach, ale na codziennych krotkich.
    Chyba ze ten madry komputer podniesie wtedy napiecie ladowania.

    Niech go ten handlarz podlaczy pod komputer diagnostyczny, moze sie
    jakis blad wyswietli.

    Jestes pewien ze alternator wymienili ? Razem z regulatorem, bo pewnie
    jakis na pokladzie jest ?

    J.


  • 4. Data: 2011-03-14 12:52:57
    Temat: Re: Focus C-Max problemy z ładowaniem.
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andy Niemczuk

    > Mat taki dziwny problem. Po pierwsze auto to C-Max z 2004, 130tkm
    > przejechane, silnik 2.0 Diesel bez filtra. Od kilku tygodni zaczęła
    > świecić kontrolka ładowania. Computer w trybie Test pokazuje napięcie
    > akumulatora pomiędzy 12 a 12,3 V. Przy zapalonym silniku napięcie
    > wzrasta do 13,5 - 13,8V. Czyli prądnica daje napięcie, ale za niskie, bo
    > wedle wszelkich informacji powinno wzrastać do 14,4V.

    Takie wartości napięcia jak podałeś są raczej typowe dla nowszych fordów.
    Raczej nie w tym problem...

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: