  • 1. Data: 2003-07-16 05:53:14
    Temat: Firma ProNet z Lublina
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Moze ponizszy post jest odrobine OT, ale pozwole sobie przytoczyc moja
    historie zwiazana ze wspolpraca z jedna z lubelskich firm,
    swiadczacych tzw. tani internet dla uzytkownikow koncowych.

    Kilka dni temu, osoba bedaca przedstawicielem ProNetu zawitala na
    os. Blonie na Czubach. Celem wizyty, rzecz jasna byla agitacja
    potencjalnych uzytkownikow do skorzystania z oferty tej firmy.
    Nic nadzwyczajnego by w tym nie bylo, gdyby nie informacje,
    jakie otrzymalem od kilku uzytkownikow mojej sieci, bedacej
    stowarzyszeniem i dzialajacej na tym samym terenie. Rozmowa
    z potencjalnym klientem wygladala wedlug nastepujacego
    algorytmu (nie jest to doslowny zapis rozmowy, aczkolwiek
    oddaje jej sens):

    - Dzien dobry, oferujemy swiatlowodowy dostep do Internetu, abonament
    55 zl brutto, oplata instalacyjna 450 zl brutto.

    - Ale my juz mamy...

    - Od pana Frasunka?

    - Tak.

    - (Grzebiac w teczce) W takim razie, informuje, ze stowarzyszenie
    czuby.net zostanie/zostalo rozwiazane, a wszyscy kliencie zostana
    przejeci przez firme Pronet bez koniecznosci uiszczania oplaty
    instalacyjnej

    - ?!

    Pozwole sobie zauwazyc, ze takie metody raczej nie maja nic wspolnego
    z uczciwa konkurencja, a z cala pewnoscia daleko im do przyzwoitosci i
    zwyczajnej uczciwosci. Moja siec (czuby.net) dziala na terenie
    osiedla od ponad 5 lat i zawsze swiadczyla uslugi o wysokiej
    jakosci i przystepnej cenie. Dotychczasowe akcje marketingowe innych
    lubelskich providerow osiedlowych nie przynosily skutku, glownie ze
    wzgledu na argumenty jakosciowe i cenowe po mojej stronie (mamy dwa
    lacza, oferujemy KAZDEMU publiczny adres IP z wlasnej podsieci PI)
    Domyslam sie, ze 100 uzytkownikow zgrupowanych w 4 blokach jest zwyczajnie
    lakomym kaskiem dla prawie kazdej komercyjnej sieci osiedlowej.
    Jednakze jestem szczerze zaskoczony, ze firma, ktorej -- jak sadze --
    zalezy na dobrym imieniu, posuwa sie do takich metod.

    Zastanawiam sie, czy ktokolwiek z Was spotkal sie z podobnymi
    praktykami ze strony "powaznych" providerow. Jaka powinna byc reakcja
    w takim przypadku?

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www,frasunek,com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
    * Inet: przemyslaw$frasunek,com ** keyId: CD3F1FE5 | C0613BE3 | EC78FAB5 *

  • 2. Data: 2003-07-16 11:45:44
    Temat: Re: Firma ProNet z Lublina
    Od: "Pawel" <p...@p...lublin.pl>

    Witam
    Sytuacja ktora opisuje Pan Frasunek zostala spowodowana otrzymaniem blednej
    informacji od jednego z uzytkownikow sieci P.Frasunka, ktory powiedzial nam
    ze siec ta ulegnie likwidacji, stad nasza firma zdecydowala sie na zrobienie
    akcji marketingowej ktorej celem bylo rozeznanie rynku.
    Zaistaniale nieporozumienie zostalo wyjasnione z P.Frasunkiem.

    Z powazaniem
    P.Brylowski
    wlasciciel firmy PRONET

  • 3. Data: 2003-07-16 11:46:03
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Uzytkownik "Przemyslaw Frasunek" <v...@f...lublin.pl> napisal
    w wiadomosci news:86adbftsyu.fsf@lagoon.freebsd.lublin.pl...
    > Moze ponizszy post jest odrobine OT, ale pozwole sobie przytoczyc moja
    > historie zwiazana ze wspolpraca z jedna z lubelskich firm,
    > swiadczacych tzw. tani internet dla uzytkownikow koncowych.
    [ciach]
    > Zastanawiam sie, czy ktokolwiek z Was spotkal sie z podobnymi
    > praktykami ze strony "powaznych" providerow. Jaka powinna byc reakcja
    > w takim przypadku?

    Oj spotkal, spotkal...

    Cóz mozna zrobic w takim przypadku ? Chyba tylko zachowac olimpijski spokój,
    bo taka polityka tej firmy nie przyniesie jej chyba nic poza osmieszeniem
    sie. Chyba, ze posiada ona stosowne kontakty z administracja osiedla. Wtedy
    niestety moze byc gorzej, bo zarzady spóldzielni stanowia czesto ludzie
    dbajacy jedynie o wlasne interesy, a przy tym nie_do_ruszenia.

    Nawiasem mówiac - podoba mi sie ten swiatlowodowy dostep :)) W Krakowie tez
    wiekszosc takich providerów ma wlasne lacza swiatlowodowe. Moze cos od nich
    zaczne dzierzawic ;)

    Z#

  • 4. Data: 2003-07-16 11:46:17
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

> [...]
    > czuby.net zostanie/zostalo rozwiazane, a wszyscy kliencie zostana
    > przejeci przez firme Pronet bez koniecznosci uiszczania oplaty

    to zostalo rozwiazane czy nie :)

    m.

  • 5. Data: 2003-07-16 15:05:07
    Od: "gear" <g...@p...fm>

    Użytkownik "Pawel" <p...@p...lublin.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    blednej
    > informacji od jednego z uzytkownikow sieci P.Frasunka, ktory powiedzial
    <ciach>

    Nieźle, dostaje Pan informacje od jednego z użytkowników sieci, po czym nie
    weryfikując jej u właściciela sieci wysyła Pan ludzi w miasto powodując
    jeszcze większą dezinformację.
    Pełen profesjonalizm

    gear

  • 6. Data: 2003-07-16 15:05:14
    Od: t...@w...pdi.net

    Pawel <p...@p...lublin.pl> wrote:

> [...]
    > akcji marketingowej ktorej celem bylo rozeznanie rynku.
    > Zaistaniale nieporozumienie zostalo wyjasnione z P.Frasunkiem.

    Weryfikacja takiej informacji byla waszym swietym obowiazkiem. Czy tak samo
    szanujecie obowiazki wobec swoich klientow?

    > Z powazaniem
    > P.Brylowski
    > wlasciciel firmy PRONET

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 7. Data: 2003-07-16 15:05:19
    Od: Robert Rędziak <r...@c...plaszczyca.org>

    On Wed, 16 Jul 2003 11:45:44 +0000 (UTC), Pawel

    > Sytuacja ktora opisuje Pan Frasunek zostala spowodowana otrzymaniem blednej
    > informacji od jednego z uzytkownikow sieci P.Frasunka, ktory powiedzial nam
    > ze siec ta ulegnie likwidacji,

    I nawet nie chciało Wam się sprawdzic tej rewelacji?

    r.
    ________
    robert rędziak 323GT-R GK Śnieżka ST http://klubsubaru.pl
    Patrzcie, jak się lata, gdy dupsko jest wolne od bata...(LJ)
    Nie boję się... http://www.pdi.net/~rekin/leszek.mp3

  • 8. Data: 2003-07-16 15:05:45
    Od: artur@_il.pw.edu.pl

> [...]
    >ze siec ta ulegnie likwidacji, stad nasza firma zdecydowala sie na zrobienie
    >akcji marketingowej ktorej celem bylo rozeznanie rynku.

    Informuje firme ProNet z Lublina, ze tpsa i wszelkie spolki z nia zwiazane
    maja zamiar zlikwidowac wszelkie, podlegle im, sieci transmisji danych :-P

    >Zaistaniale nieporozumienie zostalo wyjasnione z P.Frasunkiem.

    Tzn. zostal przeproszony?

  • 9. Data: 2003-07-17 07:05:57
    Od: Tomasz Nidecki <s...@t...net>

    "Pawel" <p...@p...lublin.pl> wrote in

    > Sytuacja ktora opisuje Pan Frasunek zostala spowodowana otrzymaniem
    > blednej informacji od jednego z uzytkownikow sieci P.Frasunka, ktory
    > powiedzial nam ze siec ta ulegnie likwidacji, stad nasza firma

    I zdecydowaliscie sie na dzialanie bez potwierdzenia tego u P. Frasunka,
    zawierzajac slowu jednego z uzytkownikow?

    --
    tomasz 'tonid' nidecki, zoliborz, warszawa, poland
    t...@t...net http://tonid.net http://endemic.org

  • 10. Data: 2003-07-17 07:06:29
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    You wrote:

    > Tzn. zostal przeproszony?

    To sie w ogole nadaje to sądu. U klientow juz zostalo nadwatlone zaufanie i
    prestiz firmy Przemka.
    Czy chociaz sprostowana informacja dotarla do zdezinformowanych klientow na
    koszt p. Brylowskiego ?

    --
    / premax / p...@h...pl
    / koniec i bomba, a kto czytal ten traba. w.g.