    From: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Firma ProNet z Lublina
    Date: Wed, 16 Jul 2003 05:53:14 +0000 (UTC)

    Moze ponizszy post jest odrobine OT, ale pozwole sobie przytoczyc moja
    historie zwiazana ze wspolpraca z jedna z lubelskich firm,
    swiadczacych tzw. tani internet dla uzytkownikow koncowych.

    Kilka dni temu, osoba bedaca przedstawicielem ProNetu zawitala na
    os. Blonie na Czubach. Celem wizyty, rzecz jasna byla agitacja
    potencjalnych uzytkownikow do skorzystania z oferty tej firmy.
    Nic nadzwyczajnego by w tym nie bylo, gdyby nie informacje,
    jakie otrzymalem od kilku uzytkownikow mojej sieci, bedacej
    stowarzyszeniem i dzialajacej na tym samym terenie. Rozmowa
    z potencjalnym klientem wygladala wedlug nastepujacego
    algorytmu (nie jest to doslowny zapis rozmowy, aczkolwiek
    oddaje jej sens):

    - Dzien dobry, oferujemy swiatlowodowy dostep do Internetu, abonament
    55 zl brutto, oplata instalacyjna 450 zl brutto.

    - Ale my juz mamy...

    - Od pana Frasunka?

    - Tak.

    - (Grzebiac w teczce) W takim razie, informuje, ze stowarzyszenie
    czuby.net zostanie/zostalo rozwiazane, a wszyscy kliencie zostana
    przejeci przez firme Pronet bez koniecznosci uiszczania oplaty
    instalacyjnej

    - ?!

    Pozwole sobie zauwazyc, ze takie metody raczej nie maja nic wspolnego
    z uczciwa konkurencja, a z cala pewnoscia daleko im do przyzwoitosci i
    zwyczajnej uczciwosci. Moja siec (czuby.net) dziala na terenie
    osiedla od ponad 5 lat i zawsze swiadczyla uslugi o wysokiej
    jakosci i przystepnej cenie. Dotychczasowe akcje marketingowe innych
    lubelskich providerow osiedlowych nie przynosily skutku, glownie ze
    wzgledu na argumenty jakosciowe i cenowe po mojej stronie (mamy dwa
    lacza, oferujemy KAZDEMU publiczny adres IP z wlasnej podsieci PI)
    Domyslam sie, ze 100 uzytkownikow zgrupowanych w 4 blokach jest zwyczajnie
    lakomym kaskiem dla prawie kazdej komercyjnej sieci osiedlowej.
    Jednakze jestem szczerze zaskoczony, ze firma, ktorej -- jak sadze --
    zalezy na dobrym imieniu, posuwa sie do takich metod.

    Zastanawiam sie, czy ktokolwiek z Was spotkal sie z podobnymi
    praktykami ze strony "powaznych" providerow. Jaka powinna byc reakcja
    w takim przypadku?

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www,frasunek,com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
    * Inet: przemyslaw$frasunek,com ** keyId: CD3F1FE5 | C0613BE3 | EC78FAB5 *