  • 51. Data: 2009-02-17 14:20:48
    Temat: Re: Firewire - USB
    Od: j...@a...at

    w gniazdo CF podchodzi microdrive , a tu juz pojemnosc moze wynosic
    paredziesiat GB.
    - i to jest ten powod dla aparatow z duzym plikiem zdjeciowym.

    XXX

  • 52. Data: 2009-02-17 14:35:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "JR" <j...@w...pl> writes:

    > Panasonic LX3 -- ma chyba najszerszy obecnie kat na rynku,
    > 24mm eq. dla malego obrazka;

    Kodak V570 ma 23mm.

    MJ

  • 53. Data: 2009-02-17 14:46:06
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Uzytkownik "Michal Jankowski" :

    > Kodak V570 ma 23mm.
    >
    > MJ

    a po USB4 bedzie 5 :))))

    cos sie niezle pokickalo :) -- to taki zdrowy, przeponowy smiech,
    bez nutki ironii ...

    --
    pozdrawiam serdecznie
    JR

  • 54. Data: 2009-02-17 14:51:17
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 17 Feb 2009 14:44:09 +0100, Habeck Colibretto wrote:

    > I wszystko jasne.

    FYI: Czytam na serwerze bezposrednio najczesciej.
    Jednak nie czytam prfc do zera nim się osmiele cos napisac, wybacz :-)

    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 55. Data: 2009-02-17 14:53:18
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    de Fresz wrote:

    > I gdy jest multum małych plikow, co USB2 wyraźnie muli.

    Nie USB2 muli tylko badziewny kontroler.

    > AFAIR w FW dane lecą tylko przez kontroler, a w USB jeszcze przez
    > procek, więc jeśli ten akurat ma co robić...

    Taaaa, nie no uwielbiam takie informacje "jedna pani drugiej pani"...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 56. Data: 2009-02-17 15:15:29
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik wrote:

    > Ale obecnie standardem jest firewire2, tzn. Firewre 800. Dwa razy
    > szybsze, niz to pierwsze...

    eSTA 300 ma jakieś 2400mbps, FW 800 jest wolniejsze 3x i mało popularne, nie
    mowiąć o tym iż eSATA jest obslugiwane przez dyski natywnie a FW wymaga
    układu pośredniczącego.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 57. Data: 2009-02-17 15:19:04
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik wrote:

    > w gniazdo CF podchodzi microdrive , a tu juz pojemnosc moze wynosic
    > paredziesiat GB.
    > - i to jest ten powod dla aparatow z duzym plikiem zdjeciowym.

    Taaaaaa, a swistak zawija w sreberka... Daj linka do nawiekszego MD
    wystepujacego w sprzedazy.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 58. Data: 2009-02-17 15:21:46
    Od: mt <t...@i...pl>

    j...@a...at pisze:

    > w gniazdo CF podchodzi microdrive , a tu juz pojemnosc moze wynosic
    > paredziesiat GB.
    > - i to jest ten powod dla aparatow z duzym plikiem zdjeciowym.

    Znowu uprawiasz radosną twórczość? Pokażesz jakiś model dysku microdrive
    realnie dostępny w sprzedaży o pojemności większej niż 8 GB (nie
    wspominając o transferach jakie one osiągają). Dawniej CF uważane były
    za bardziej niezawodne (pomijam slot kart pamięci) no i realnie miały
    większe pojemności niż SD. Obecnie się to już raczej wyrównało i ciężko
    stwierdzić dlaczego producenci tkwią w wyższych seriach luster przy CF,
    bo przy obecnych cenach kart pamięci kompatybilność wstecz chyba nie ma
    większego sensu.

    --
    marcin

  • 59. Data: 2009-02-17 15:25:04
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-17 15:53:18 +0100, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> said:

    > Nie USB2 muli tylko badziewny kontroler.

    Tyle że on jest badziewny z definicji - taka architektura.

    > Taaaa, nie no uwielbiam takie informacje "jedna pani drugiej pani"...

    Gugiel się Ci zepsuł?

    Za Wiki:
    Although high-speed USB 2.0 nominally runs at a higher signaling rate
    (480 Mbit/s) than FireWire 400, data transfers over S400 FireWire
    interfaces generally outperform similar transfers over USB 2.0
    interfaces. Typical USB PC-hosts rarely exceed sustained transfers of
    280 Mbit/s, with 240 Mbit/s being more typical. This is likely due to
    USB's reliance on the host-processor to manage low-level USB protocol,
    whereas FireWire delegates the same tasks to the interface hardware.
    For example, the FireWire host interface supports memory-mapped
    devices, which allows high-level protocols to run without loading the
    host CPU with interrupts and buffer-copy operations.

    Jak ruszysz dupę, to na pewno dowiesz się na ten temat dużo więcej.

    de Fresz

  • 60. Data: 2009-02-17 15:36:05
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    de Fresz wrote:

> [...]
    > host CPU with interrupts and buffer-copy operations.
    >
    > Jak ruszysz dupę, to na pewno dowiesz się na ten temat dużo więcej.

    Ale rozumiesz to co zacytowałeć?

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj Tutak