  • 1. Data: 2011-07-25 12:46:02
    Temat: Filty UV na 5.000m npm
    Od: Paweł <l...@k...chip.pl>

    Witam,

    Niejeden raz pisano tu o zastosowaniu filtrów UV tylko jako zabezpieczenia
    obiektywu przed kurzem itp. skoro na "normalnych" - nizinnych wysokościach
    działania UV nie specjalnie widać na zdjęciach.

    Druga sprawą jest mniejszy wpływ UV na matryce niż na poprzednie warstwy
    światłoczułe w kliszach fotograficznych.

    Tak więc pytanie: Czy udając się na dużą wysokość (np. Ameryka Pd) można
    oczekiwać pożądanych efektów dzięki zastosowaniu filtra UV?

    Pozdrawiam,

    Paweł

  • 2. Data: 2011-07-25 12:58:48
    Temat: Re: Filty UV na 5.000m npm
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jul 25, 8:46 am, Paweł <l...@k...chip.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Druga sprawą jest mniejszy wpływ UV na matryce niż na poprzednie warstwy
    > światłoczułe w kliszach fotograficznych.

    Niejeden raz pisano tez o niedoukach piszacych o kliszach
    fotograficznych zamiast o blonach fotograficznych

    -----
    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 3. Data: 2011-07-25 14:31:16
    Od: Wojciech Waga aka wojek <n...@d...pl>

    On 07/25/2011 02:58 PM, Zygmunt Dariusz wrote:
    > Niejeden raz pisano tez o niedoukach piszacych o kliszach

    Szkoda, że nikt jeszcze nie wspomniał o tych uczonych co niejeden piszą
    łącznie, za nic mają interpunkcję i polskie literki.

    http://asset.soup.io/asset/1982/4499_abb3_500.png

    pozdr.
    w.

  • 4. Data: 2011-07-26 00:23:22
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jul 25, 10:31 am, Wojciech Waga aka wojek <n...@d...pl> wrote:

    > Szkoda, że nikt jeszcze nie wspomniał o tych uczonych co niejeden piszą
    > łącznie, za nic mają interpunkcję i polskie literki.

    Dokladnie.
    Wlasnie o tym napisalem
    "Niejeden raz pisano tez o niedoukach piszacych o kliszach"
    Daodac jeszcze nalezy, ze tacy uczeni, to zwykle trolle, bo na temat
    watku, nawet nie wspomna.
    No wiec klisze, czy blony?

    ---------

  • 5. Data: 2011-07-26 08:12:31
    Od: "Adam" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    http://www.sjp.pl/co/niejeden
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2488807

  • 6. Data: 2011-07-26 08:22:43
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jul 26, 4:12 am, "Adam" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Wojciech Waga aka wojek <n...@d...pl> napisa (a):

    > http://www.sjp.pl/co/niejeden
    > http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2488807

    Popsules mi zabawe z uczonym, co to jako pierwszy wspomnial o uczonych
    piszacych "niejeden" lacznie - a tak dobrze sie zapowiadalo.
    --------

  • 7. Data: 2011-07-26 18:16:01
    Od: Wojciech Waga aka wojek <n...@d...pl>

    On 07/26/2011 10:12 AM, Adam wrote:

    > http://www.sjp.pl/co/niejeden
    > http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2488807

    Dzięki,

    przyznaję, że dałem ciała.
    Pozostałe uwagi podtrzymuję, jak również podtekst co do kultury wypowiedzi.

    pozdr
    w.

  • 8. Data: 2011-07-27 05:53:01
    Od: Ghosthunter <p...@n...pl>

    Dnia Mon, 25 Jul 2011 05:58:48 -0700 (PDT), Zygmunt Dariusz napisał(a):

    > Niejeden raz pisano tez o niedoukach piszacych o kliszach
    > fotograficznych zamiast o blonach fotograficznych

    Bez kultury i nie na temat.

    A może kolega napisałby coś na temat filtrów UV zamiast zaczynać
    bezsensowną pyskówkę?

  • 9. Data: 2011-07-27 09:16:19
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Jul., 14:46, Paweł <l...@k...chip.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Tak więc pytanie: Czy udając się na dużą wysokość (np. Ameryka Pd) można
    > oczekiwać pożądanych efektów dzięki zastosowaniu filtra UV?

    padlo kilka wypowiedzi i zadna na temat.

    rozumiem ze mozna sie zastanawiac na sensem stawiania patan tutaj
    jesli odpowiedz nie naplywa..

    nie piszesz jaki to pozadany efekt chcialbycs osiagnac?

    jesli spodziewasz sie pogorszenia obrazu wskutek wiekszej
    intensywnosci UV to ona nie nastapi - zaledwie ulamek % uv dociera do
    matrycy po przrejsciu przez obiektyw. A wiec filtr UV nie przyniesie
    tutaj zysku.

    Jesli spodziewasz sie ochrony przedniej soczewki to oczywiscie
    zakladajac filtr chronisz przednia soczewke.
    w skrajnych wypadkach odkrecalem filtr - wkladalem pod kran z woda
    splukiwalem i pozniej starannie wyczyscilem plynem do optyki. Jesli
    juz kupisz to dobrej klasy z dobrymi powlokami .

  • 10. Data: 2011-07-27 11:06:46
    Od: Paweł <l...@k...chip.pl>

    Dziękuję za pierwszą odpowiedź na temat :-)

    Jestem amatorem, sprzęt nie z górnej półki i przyznaję, że oczekiwałem
    odpowiedzi,

    "Wow, koniecznie zakładaj UV to będziesz mieł zdjęcia 50% lepsze* niż ci bez
    filtra UV" ;-)))

    * ostrzejsze, bez przebarwień, ładne niebo i chmury, bez fioletowej skazy w
    szczegółach kontrastowych itp.

    Poczytałem też w internecie i rzeczywiście bez rewelacji, są "za" i
    "przeciw"...

    Dziękuję i pozdrawiam,

    Paweł