-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Filtry powietrza wieczne vs jednorazówki
Date: Sat, 9 Mar 2019 21:31:20 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 29
Message-ID: <q617qp$mu1$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1552163481 23489 89.70.94.204 (9 Mar 2019 20:31:21 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 9 Mar 2019 20:31:21 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.5.3
X-Mozilla-News-Host: news://news.atman.pl:119
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2651778
[ ukryj nagłówki ]Czy używacie niewymienialnych filtrów powietrza (chodzi o silnik)? Jeśli
tak, to jakie macie spostrzeżenia? Ja mam następujące przemyślenia na
podstawie kilkuletniej eksploatacji tych wiecznych z firmy K&N:
Zalety:
1. Sporo niższy koszt eksploatacji.
2. Nieporównywalnie większa wytrzymałość mechaniczna.
Szczególnie mam tu na uwadze przypadek zabrudzenia filtra po przejażdżce
drogą gruntową. Świeżutki dedykowany filtr po zassaniu pyłu stał się na
tyle nieprzepuszczalny, że silnik go prawie wessał. Powierzchnia filtra
była mocno wklęsła i lekko rozerwana. Wymieniałem go co 15 tys. żeby nie
było. W w/w filtrze nie ma takiej opcji. Całość powleczona jest sztywną
metalową siatką. Nawet jeśli się przytka, to najwyżej check engine się
włączy bez powodowania strat.
Wady:
1. Trzeba poświęcić 1 dzień na unieruchomienie auta aby po "praniu"
filtr wysechł.
2. Trzeba posiadać minimalne zdolności mechaniczne be móc filtr
zdemontować. Np. u mnie wiąże się to z poluzowaniem opasek w obu
dolotach powietrza, zdjęciem rur dolotowych, odkręceniem pojemników z
filtrami a potem otworzeniem tych puszek w celu wyjęcia wkładów. W 100%
przypadków strącam korek od wlewu oleju do skrzyni więc muszę demontować
osłonę silnika od dołu by go odzyskać - konsekwentnie zapominam o tym i
nie demontuję korka. W innych autach pewnie prościej.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 10.03.19 00:27 Tomasz Pyra
- 10.03.19 02:04 Zenek Kapelinder
- 10.03.19 17:02 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=