eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFiltry powietrza wieczne vs jednorazówkiFiltry powietrza wieczne vs jednorazówki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Filtry powietrza wieczne vs jednorazówki
    Date: Sat, 9 Mar 2019 21:31:20 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 29
    Message-ID: <q617qp$mu1$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1552163481 23489 89.70.94.204 (9 Mar 2019 20:31:21 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 9 Mar 2019 20:31:21 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.5.3
    X-Mozilla-News-Host: news://news.atman.pl:119
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2651778
    [ ukryj nagłówki ]

    Czy używacie niewymienialnych filtrów powietrza (chodzi o silnik)? Jeśli
    tak, to jakie macie spostrzeżenia? Ja mam następujące przemyślenia na
    podstawie kilkuletniej eksploatacji tych wiecznych z firmy K&N:

    Zalety:
    1. Sporo niższy koszt eksploatacji.
    2. Nieporównywalnie większa wytrzymałość mechaniczna.
    Szczególnie mam tu na uwadze przypadek zabrudzenia filtra po przejażdżce
    drogą gruntową. Świeżutki dedykowany filtr po zassaniu pyłu stał się na
    tyle nieprzepuszczalny, że silnik go prawie wessał. Powierzchnia filtra
    była mocno wklęsła i lekko rozerwana. Wymieniałem go co 15 tys. żeby nie
    było. W w/w filtrze nie ma takiej opcji. Całość powleczona jest sztywną
    metalową siatką. Nawet jeśli się przytka, to najwyżej check engine się
    włączy bez powodowania strat.

    Wady:
    1. Trzeba poświęcić 1 dzień na unieruchomienie auta aby po "praniu"
    filtr wysechł.
    2. Trzeba posiadać minimalne zdolności mechaniczne be móc filtr
    zdemontować. Np. u mnie wiąże się to z poluzowaniem opasek w obu
    dolotach powietrza, zdjęciem rur dolotowych, odkręceniem pojemników z
    filtrami a potem otworzeniem tych puszek w celu wyjęcia wkładów. W 100%
    przypadków strącam korek od wlewu oleju do skrzyni więc muszę demontować
    osłonę silnika od dołu by go odzyskać - konsekwentnie zapominam o tym i
    nie demontuję korka. W innych autach pewnie prościej.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: