  • 61. Data: 2010-05-14 00:15:25
    Temat: Re: Buractwo drogowe zlapane w kadrze
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-05-13 18:12, ptoki pisze:

    > No to jak zwrocic takiemu blokersowi uwage ze zle robi?
    > Wyjsc i popukac w szybke? A jak zdazy odjechac?

    Skoro zdąży, to nie blokers.

    6008

  • 62. Data: 2010-05-14 00:58:02
    Temat: Re: [Film] Buractwo drogowe zlapane w kadrze
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 May 2010 00:12:43 +0200, Tomasz Pyra wrote:

    >I już 10 samochodów więcej przejedzie poprzednie skrzyżowanie i te
    >samochody nie będą blokować kierunków dojazdowych do tego skrzyżowania

    Zalezy od warunkow.
    Moze byc tak ze te dwa pasy tworza bufor dopasowujacy przepustowosc
    zwezenia do przepustowosci wczesniejszych swiatel i akurat w sam raz
    wystarcza.
    A moze byc i tak ze owszem - tych 10 samochodow tam wjedzie .. i
    zostanie. A za nimi czeka tysiac..

    >Każde dwa pasy się kiedyś kończą - może za 50m, może za 1km, może za
    >100km.

    Z jednej strony maja 4 pasy do wjazdu na prom, a z drugiej 3 pasy
    starego przejscia granicznego :)

    J.

  • 63. Data: 2010-05-14 08:08:25
    Od: Gom <g...@g...com>

    On 13 Maj, 21:59, Maciej Iwanczewski <nawiiwan@wytnij_togazeta.pl>
    wrote:
    > jaki jest cel tych wszystkich kierowców którzy mnie wyprzedzają
    > i za chwilę się zatrzymują na czerwonym.

    Objęcie pole position na *każdych* światłach winno być Twoim
    priorytetem ;-)

    --
    Gom

  • 64. Data: 2010-05-14 09:01:39
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Zmiana pasa w mieście to dla wielu kierowców prawie trauma -
    > nieumiejętność korzystania z lusterek, brak wyczucia prędkości i
    > odległości, ogólne nieobycie z ruchem drogowym i wystarczy.

    Bo u nas jazda samochodem traktowana jest często jako wyzwanie, okazja
    do upustu ambicjom i "wyścigi" kto jest twardszy, cwańszy i bardziej
    doświadczony. A przecież to tylko poruszanie się po mieście samochodem.

    Spójrzmy na kraje południowe - tam stresu nie ma takiego - wszyscy stoją
    solidarnie w tym samym korku, nie blokują się na wzajem specjalnie, itp.
    Owszem - zdarzają się (nawet nie czasem) ludzie omijający wszystkich
    lewym pasem pod prąd, ale albo dla tego, że skręcają gdzieś wcześniej w
    lewo, albo na prawdę się im spieszy. Ale nikt nie zajeżdża takiemu
    drogi, nie wychodzi go bić, ani nic takiego. Zdarzają się też tacy,
    którzy zrobią coś głupiego, ale się ich toleruje, bo nie każdy jest
    przecież mistrzem kierownicy i ma prawo się pomylić. Taki luz
    wewnętrzny, który się udziela reszcie i powoduje, że przyjezdny, który
    na pierwszy rzut oka mówi "jezu, ja tu nie będę kierował - kompletny
    chaos i tłok" po dwóch dniach przystosowuje się i jest zaskoczony, że to
    takie łatwe i niestraszne.

    Inne podejście, którego nam brakuje...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 65. Data: 2010-05-14 09:03:53
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Sir Piernik pisze:

    > W pierwszym cyklu swiatel. A w nastepnych?

    A jeśli zwężenie ma większą przepustowość, niż skrzyżowanie? Ale nie - z
    założenia: jest zwężenie - ci na lewym to buraki...

    Pozdr,

  • 66. Data: 2010-05-14 09:07:31
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Jacek Osiecki pisze:
    > Wystarczy trochę przed tym
    > miejscem z którego widać znak postawić zapory między oboma pasami :)

    Też kiedyś o tym myślałem. Warto byłoby namówić drogowców do
    wprowadzenia takiego rozwiązania w jakimś miejscu na zasadzie testu. IMO
    powinno zadziałać.

    Pozdr,

  • 67. Data: 2010-05-14 09:19:31
    Od: ksu <p...@p...fm>

    Dnia 13-05-2010 o 22:20:39 Sir Piernik <d...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > W pierwszym cyklu swiatel. A w nastepnych?
    > A skrzyzowania sie zatykaja bo buractwo wjezdza nie patrzac ze nie maja
    > jak z niego zjechac.
    >
    > Pozdrawiam
    > Sir Piernik

    Jakiś czas temu ktoś wrzucił na grupę link do filmu wyjaśniającego jak się
    powinno jeździć na zamek błyskawiczny. Pozwolę sobie powtórzyć ten link:
    http://video.interia.pl/obejrzyj,film,108840,sortuj,
    ,st,24H,pozycja,10,Jazda_na_zamek_błyskawiczny

    Pozdrawiam,
    ksu

  • 68. Data: 2010-05-14 09:46:19
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Neo[EZN]" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > (uwaga, crosspost - pl.regionalne.wroclaw i pl.misc.samochody)
    > W jednym wątku pisałem, że będę nagrywał drogowych "buraków" - akurat
    > ostatnio udało mi się nagrać dwóch kierowców, cierpiących na syndrom
    > "niewidzialnej ściany"

    To nie jest "syndrom niewidzialnej sciany" a efekty dzialan blokersow. Taki
    wypłosz zamiast wysiasc i spuscic wpierdol blokersowi poddaje sie jego
    "naukom"...

    --
    Picasso

  • 69. Data: 2010-05-14 09:54:04
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Przy okazji czy buractwem jest, na 3 pasmowej drodze (skręt w lewo ze
    > Strzegomskiej przez pl. Strzegomski w prawo w Legnicką w kierunku pl.
    > JP2) widząc czerwone światło przed sobą i mały ruch za sobą jechanie
    > 30-40km/ - tzn toczenie sie na biegu do tych świateł, jeżeli wiem, że
    > się dotoczę i będę i tak musiał się zatrzymać?
    > Zauważyłem, że jak tak robię (jadąc na środkowym pasie) większość
    > samochodów mnie wyprzedza i potem hamuje przed tym czerwonym do którego
    > ja dojeżdżam po chwili.
    >
    > Czy to też się nadaje na film "buractwo drogowe we Wrocławiu"? Jak tak
> [...]

    1. bo czesto jest tak, ze Ty sie wleczesz bo masz czerwone ale np. do skretu
    jest zielone i ktos musi Cie wyprzedzic albo denerwuje sie na Ciebie bo Ty
    sie wleczesz a jemu konczy sie jego zielone

    2. bo ma ochote pojechac zgodnie z przepisami 50km/h a nie 20

    3. bo ma fanaberie byc pierwszy na swiatlach

    4. bo zaklada, ze jak juz tak oszczedzasz paliwo to ruszac tez bedziesz
    ekonomicznie a nie dynamicznie

    Icek

  • 70. Data: 2010-05-14 09:58:19
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > A nie przyszlo Wam do glowy ze to wlasnie sa ostatni, jeszcze nie
    > przetrzebieni, kulturalni kierowcy a buractwo to ci na prawym pasie?
    > Prawdziwy burak "ciagnie" na pelnym gazie do konca i tam wbija sie na
    > sile, cieszac sie ze wyslizgal frajerow....

    ale taki wg Ciebie wbijajacy sie na sile gdy zmienia pas przy predkosci
    sredniej jaka ma cala kolumna nie powoduje utrudnienia

    A taki co stanie, zatrzyma sie i czeka az ktos inny sie zatrzyma aby go
    wpuscic to stwarza i zagrozenie i problem ?

    Icek