  • 681. Data: 2010-12-22 21:12:29
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Lovtza" <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:70940d1a1d8eae95aa37756adf0b873e$1@grup
    y.scigacz.pl...
    > Powierzchnia opony przy hamowaniu (w stosunku do jazdy po prostej ze stałą
    > prędkością) w zależności od ciśnienia i konstrukcji opony potrafi
    > zwiększyć się nawet dwukrotnie, a nie o 1%.

    Primo: napisalem o UGIECIU opony wynoszacym 1%. Powierzchnia sie zmieni w
    zaleznosci od min. szerokosci opony. Ale nie zmienia to faktu, ze
    powierzchnia zwiekszy sie nawet o 100%.

    > Zachowanie opony, jej odkształcenie się mające na celu jak najlepsze
    > przyleganie do podłoża to główne zagadnienie rozpatrywane w czasie
    > konstruowania opony.

    Wziales to z folderu reklamowego producenta opon? Marketingowy belkot.

    Wez sobie te ksiazeczki do reki, wez sobie tez tablice matematyczno-fizyczne
    i przelicz. Nie ma szans, zeby skutecznosc hamowania wyszla Ci taka
    zajebista dzieki powierzchni przylegania opony, bo wtedy 3 razy szerszy
    tylny kapec lepiej nadawalby sie do hamowania, niz przedni, ktoremu
    "powierzchnia przylegania zwiekszyla sie nawet 2 razy). Moze podpowiem, ze
    haslami kluczowymi sa: tarcie, oraz sila nacisku.

    > A motocykl jest urządzeniem które samo się pionuje, dzięki wykorzystaniu
    > odpowiedniej geometrii podwozia i kół w charakterze żyroskopów.

    Dalej uzywasz slow, ktorych nie znasz. Sprawdz sobie co to jest zyroskop.

    > Puść kierownicę w czasie jazdy jeśli nie wierzysz.

    Alez ja nie neguje, ze motocykl "sam sie trzyma" w pionie. Ja nie zgadzam
    sie z nazywaniem:
    - motocykla
    - kola
    - geometrii
    - podwozia

    "zyroskopem"

    > Ta sama uwaga co do Siły Krokodyli. Możemy gadać o przygodach AZeta, tym
    > kto w układzie Arni - Grzybol jest tatą, a kto mamą, ale nie będę z tobą
    > rozmawiał o motocyklach;)

    Oooo... obrazilo sie dziecko, bo mu sie uwage zwrocilo, zeby nie tworzylo
    sobie nowych slow. Mam wrazenie, ze jestes jednym z takich co uzywja takich
    wyrazow jak "kameruje".

    Wez moze zawolaj kogos doroslego, zeby sprawdzil co wysylasz w strefe
    publiczna, bo o ile wczesniej byles "sprytny", to teraz coraz bardziej na
    glupiego wychodzisz.

    Jedyne w czym moge sie zgodzic z Toba to kwestia usztywniania rak przy
    hamowaniu, ale i tego nie potrafisz normalnie wytlumaczyc, tylko powolujesz
    sie na rozne "autorytety" i "dobrze poinformowane zrodla".

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 682. Data: 2010-12-22 21:13:10
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (było: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - są chętni?)
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    Ivamnapisal

    > A Ty naprawde nie widzisz roznicy:
    > - miedzy sila, a momentem sily
    > - miedzy powierzchnia przylegania, a sila tarcia wynikajaca z dzialania sil
    > bezwladnosci

    Widzę, ale szukasz związku mocno na siłę;)

    > Smiem twierdzic, ze przy cisnieniu w oponie na poziomie 2,3 bara ugiecie
    > opony bedzie pomijalnie male. Na poziomie miedzy 0,1 a 1% wysokosci opony.

    Ja pierdole...:)

    > Uwazasz, ze ten 1% ma na tyle wielkie znaczenie, ze to ZMIANA POWIERZCHNI
    > przylegania opony pomoze Ci wyhamowac? Jestes pewien, ze to nie sila tarcia
    > wywolana zwiekszeniem nacisku na opone, poprzez sily bezwladnosci hamujacego
    > pojazdu, ktore to sily ida najpierw na ugiecie zawieszenia, a dopiero potem
    > na docisniecie opony do asfaltu?

    Stary, wkleiłem to!:D Ale jaja. Pisz więcej o tym wywołaniu zwiększeniem i
    hamowaniu pulsacyjnym przy użyciu modulatora sterowanego czujnikiem
    ciśnieniowym którego działanie wypacza ta cholerna lampa LED:D Oni na
    prawdę chcą więcej. Leczysz ludzi z jesiennej depresji:D

    > W tej sytuacji naprawde uwazam, ze powinnismy naszemu mistrzowi utworzyc
    > nowy rodzaj mechaniki.

    Wystarczy się jej po prostu nauczyć :D

    majac przy tym kompletnie w dupie zjawiska na ktorych
    > opiera sie mechanika newtonowska.

    To jest akurat precloszkoła:) Nie śmiałbym robić konkurencji :D

  • 683. Data: 2010-12-22 21:15:40
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Lovtza" <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> napisał w wiadomości grup
    y.scigacz.pl...
    > Ivamnapisal

    > Nie;) Dla ciebie nie ma już nadziei...:) Sam se poszukaj

    Zaraz zaczniesz pisac na zMiAne DuZe i MalUsiEnKie LitErki, bo emotek Ci
    zabraknie, albo sie znudza. Dla mnie ABS wlasnie hamuje pulsacyjnie. Slownik
    Jezyka Polskiego (nawet nie techniczny) dosc konkretnie definiuje slowo
    "pulsowanie".

    Zatem jesli slownikowe definicje do Ciebie nie docieraja, tylko wymyslasz
    sobie swoje wlasne slowa, to chyba dla Ciebie nie ma nadziei, panie
    _redaktorze_.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 684. Data: 2010-12-22 21:17:57
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Lovtza" <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> napisał w wiadomości grup
    y.scigacz.pl...
    > Stary, wkleiłem to!:D

    Daj linka, chetnie poczytam.

> [...]
    > przy użyciu modulatora sterowanego czujnikiem ciśnieniowym którego
    > działanie wypacza ta cholerna lampa LED:D Oni na prawdę chcą więcej.

    To nie ja pisze - zacznij czytac, co kto, bo sie gubisz.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 685. Data: 2010-12-22 21:26:41
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemkas

    *** "Lovtza"
    Jazda po placu manewrowym między słupkami i jazda na drodze z większymi
    prędkościami dwa różne tematy. Nie chcę zmieniać systemu szkolenia.
    Twierdzę jedynie że prostowanie i usztywnianie rąk przy hamowaniu to
    głupota.

    Przed chwila negowales fachowosc tej szkoly jak i samych instruktorow.
    Ba nawet Twoja zona poznala sie na ich lamerstwie...

    *** Niepotrzebnie. Ja nie mam żadnych swoich tez. Te tezy znajdziesz w
    szkołach jazdy i książkach dotyczących techniki jazdy.

    Ja poprosze info w jakiej ksiazce jest taki zapis, ze hamowanie w zlozeniu
    nie zmienia toru jazdy
    Bo to rowniez twierdziles...

    *** Jakiej szykanie? Stary, takie proste techniki stosuje się na co dzień
    jadąc do pracy. tylko trzeba je znać.

    Jezdze motocyklem prawdopodobnie dluzej niz Ty zyjesz, ale jak sie po pewnym
    czasie zorientowalem - czlowiek uczy sie cale zycie a i tak umiera glupi.
    Wskaz mi droge skad czerpac wiedze...
    Tylko nieco konkretniej niz "z ksiazek"
    I niepotrzebnie dales sie sprowokowac do wycieczek osobistych - tam zawsze
    siegaja ci co nie maja zadnych argumentow

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 686. Data: 2010-12-22 21:27:38
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Michał V-R" <m...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Wlasnie, wlasnie, jak mi pulsuje, to ide poszukac jakiejs babki :-D

    Hej! Ja tu staram sie byc powazny, bo Lovtz'a przestanie ze mna gadac;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 687. Data: 2010-12-22 21:46:50
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2010-12-22 22:17, Ivam pisze:
    > To nie ja pisze - zacznij czytac, co kto, bo sie gubisz.

    No nie gadaj, w tym akurat wątku o to nietrudno :)

    --
    duddits
    FZ8N.pl

  • 688. Data: 2010-12-22 22:09:00
    Temat: Re: scigacz.pl
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    dudditsnapisal

    > No co mam Ci powiedzieć - ja oddaję i nie szkoda mi :) Znam serwis, znam
    > ludzi którzy w nim pracują.

    No oczywiście, chodzi przecież o zaufanie. Ale ja nie mam zaufanego ASO, a
    sam znaczek ASO nie daje mi gwarancji porządnej obsługi.

    Jednak nie chce mi się tego robić :) Myślę, że nie dyskwalifikuje
    > mnie to jako motocyklisty :)

    Mi tak samo, to chyba przychodzi z wiekiem;) Wolę ten czas wykorzystać na
    jeżdżenie...;)

  • 689. Data: 2010-12-22 22:13:39
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    Ivamnapisal

    > Oooo... obrazilo sie dziecko, bo mu sie uwage zwrocilo, zeby nie tworzylo
    > sobie nowych slow. Mam wrazenie, ze jestes jednym z takich co uzywja takich
    > wyrazow jak "kameruje".

    Nie obraziło. Po prostu cenię swój czas i skoro nie rokujesz... to szkoda
    go marnować;)

    > Wez moze zawolaj kogos doroslego, zeby sprawdzil co wysylasz w strefe
    > publiczna, bo o ile wczesniej byles "sprytny", to teraz coraz bardziej na
    > glupiego wychodzisz.

    Tu można być i najmądrzejszym. I co z tego? Ty byś i Einsteinowi próbował
    tłumaczyć że E=mc2 jest bez sensu;)

    > Jedyne w czym moge sie zgodzic z Toba to kwestia usztywniania rak przy
    > hamowaniu, ale i tego nie potrafisz normalnie wytlumaczyc, tylko powolujesz
    > sie na rozne "autorytety" i "dobrze poinformowane zrodla".

    To nie są "różne autorytety". Ale nie rozwijam, bo o jeżdżeniu na moto już
    z tobą nie gadam, pamiętasz?;>

  • 690. Data: 2010-12-22 22:19:33
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    KJ Siła Słównapisal

    Ej, siła krokodyli. Z tobą to ja mogę o Arnim pogadać, ale nie o
    motocyklach. Zapomniałeś, czy czytać nie potrafisz?;>