-
11. Data: 2012-11-13 20:33:30
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:50a29dd1$0$26708$6...@n...neostrad
a.pl...
> W dniu 2012-11-13 20:20, AL pisze:
>> W dniu 2012-11-13 20:11, Roman Zaremba pisze:
>>> W dniu 13.11.2012 19:56, AL pisze:
>>>> W dniu 2012-11-13 18:51, Roman Zaremba pisze:
>>>>> Witam,
>>>>>
>>>>> Zamierzam zakupić felgi aluminiowe. Chciałbym, aby zimówki były na
>>>>> stalowych a letnie na alu i dodatkowo jeszcze, chciałbym koła
>>>>> wymieniać
>>>>> samemu. Naczytałem się o zapiekaniu się felg aluminiowych i
>>>>> ewentualnych
>>>>> problemach z tym związanych - np. z odkręcaniem.
>>>>>
>>>> ???
>>>
>>> Trochę o zapiekaniu:
>>>
>>> http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedziec/Felgi_stal
owe___budowa_i_parametry_montazowe_,1,121,40.html
>>>
>>>
>>>
>>> http://www.taperpro.pl/page/pierscienie_centrujace
>>>
>>>
>> 12 lat (mniej wiecej) jak w aucie na lato masz 'alusy' zima stalowki i
>> nic mi sie nie zapieklo (tzn by byla trudnosc z demontazem).
>> Nigdy tez srob nie zaciagam 'na pale'. Dodatkowo przed wkreceniem sruby
>> czyszcze gwint druciana szczotka i pryskam gwint smarem miedziowym w
>> sprayu. Przed zalozeniem samej felgi, czyszcze rowniez piaste szczotka
>> druciana (ale niczym nie spryskuje). Zadnych problemow.
>>
>>
> zapomnailem jeszcze dodac: sruby do felgi alu sa inne niz do stalowki
> (glowka i dlugosc).
Nie zawsze.
-
12. Data: 2012-11-13 20:38:19
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2012-11-13 20:20, kamil/Endurorider.pl pisze:
> Użytkownik "Roman Zaremba" <n...@a...mailowego.com> napisał w
> wiadomości news:k7u1bc$2q2$1@news.task.gda.pl...
>> Dziękuję i pozdrawiam,
>> Roman
>
> Smar miedziowy i ew problem zapiekania nie istnieje. Ponadto piastę
> dobrze jest oczyścić z rdzy/brudu przed montażem. Poza tym różnic nie ma.
>
> Problem zaczyna się przy prostowaniu alusów bo nagle okazuje się, że to
> wcale nie jest takie tanie.
>
>
w DC, stówka od felgi, z późniejszym wyważeniem.
Pozdro !
-
13. Data: 2012-11-13 20:50:29
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Cezary Daniluk" <c...@n...com> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:k7u7j6$pvd$...@n...task.gda.pl...
> W dniu 2012-11-13 20:20, kamil/Endurorider.pl pisze:
>> Użytkownik "Roman Zaremba" <n...@a...mailowego.com> napisał w
>> wiadomości news:k7u1bc$2q2$1@news.task.gda.pl...
>>> Dziękuję i pozdrawiam,
>>> Roman
>>
>> Smar miedziowy i ew problem zapiekania nie istnieje. Ponadto piastę
>> dobrze jest oczyścić z rdzy/brudu przed montażem. Poza tym różnic nie ma.
>>
>> Problem zaczyna się przy prostowaniu alusów bo nagle okazuje się, że to
>> wcale nie jest takie tanie.
>>
>>
> w DC, stówka od felgi, z późniejszym wyważeniem.
50 km od Poznania za bodajże 450 zł dałem radę zregenerować 4 kompletnie
zniszczone felgi do youngtimera.
Prostowanie, wyważanie, malowanie w dwóch kolorach.
-
14. Data: 2012-11-13 20:51:59
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>
Użytkownik "Cezary Daniluk" <c...@n...com> napisał w wiadomości
news:k7u7j6$pvd$1@news.task.gda.pl...
>W dniu 2012-11-13 20:20, kamil/Endurorider.pl pisze:
>> Użytkownik "Roman Zaremba" <n...@a...mailowego.com> napisał w
>> wiadomości news:k7u1bc$2q2$1@news.task.gda.pl...
>>> Dziękuję i pozdrawiam,
>>> Roman
>>
>> Smar miedziowy i ew problem zapiekania nie istnieje. Ponadto piastę
>> dobrze jest oczyścić z rdzy/brudu przed montażem. Poza tym różnic nie ma.
>>
>> Problem zaczyna się przy prostowaniu alusów bo nagle okazuje się, że to
>> wcale nie jest takie tanie.
>>
>>
> w DC, stówka od felgi, z późniejszym wyważeniem.
U kogo robiłes?
--
pozdrawiam
kml
-
15. Data: 2012-11-13 21:41:51
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: Roman Zaremba <n...@a...mailowego.com>
W dniu 13.11.2012 20:32, AL pisze:
> 12 lat (mniej wiecej) jak w aucie na lato mam 'alusy' zima stalowki i
> nic mi sie nie zapieklo (tzn by byla trudnosc z demontazem).
> Nigdy tez srub nie zaciagam 'na pale'. Dodatkowo przed wkreceniem sruby
> czyszcze gwint druciana szczotka i pryskam gwint smarem miedziowym w
> sprayu. Przed zalozeniem samej felgi, czyszcze rowniez piaste szczotka
> druciana (ale niczym nie spryskuje). Zadnych problemow.
>
>
A jak się ma sprawa z pierścieniami centrującymi - masz je z tworzywa
czy są metalowe? Zużywają się? Wymieniałeś je?
Pozdrawiam,
Roman
-
16. Data: 2012-11-13 22:07:41
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: AL <a...@s...tam.pl>
W dniu 2012-11-13 21:41, Roman Zaremba pisze:
> W dniu 13.11.2012 20:32, AL pisze:
>
>
>> 12 lat (mniej wiecej) jak w aucie na lato mam 'alusy' zima stalowki i
>> nic mi sie nie zapieklo (tzn by byla trudnosc z demontazem).
>> Nigdy tez srub nie zaciagam 'na pale'. Dodatkowo przed wkreceniem sruby
>> czyszcze gwint druciana szczotka i pryskam gwint smarem miedziowym w
>> sprayu. Przed zalozeniem samej felgi, czyszcze rowniez piaste szczotka
>> druciana (ale niczym nie spryskuje). Zadnych problemow.
>>
>>
>
> A jak się ma sprawa z pierścieniami centrującymi - masz je z tworzywa
> czy są metalowe? Zużywają się? Wymieniałeś je?
>
mam felge wlasciwa do wlasciwego auta (dotyczy to wymiarow, odsadzenia,
rozstawu srub, srednicy otworu centrujacego.
Tak, ze nie potrzebuje zadnych dod. pierscieni centrujacych czy
dystansow, etc :)
A jesli masz wkladke centrujaca - to chyba jest ona z tworzywa.
Na wkladce centrujacej kolo sie nie trzyma, tylko na srubach - wiec
dlaczego ta wkladka mialaby sie zuzywac?
-
17. Data: 2012-11-13 22:54:02
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: Adam Wołk-Jankowski <j...@b...tego.1000lecie.pl>
Weź pod uwagę, że prawdopodobnie oprócz felg będziesz musiał kupić nakrętki.
Większość felg aluminiowych potrzebuje płaskich nakrętek a stalówki maja
stożkowe.
Pierścienie centrujące nie będą potrzebne jeżeli kupisz felgi przeznaczone
do swojego samochodu.
Felgi muszą mieć tę samą ilości oraz ten sam układ śrub, tę samą średnicę
otworu centrującego oraz, co nie mniej ważne, to samo odstawienie (ET).
--
Z poważaniem:
Adam Wołk-Jankowski
-
18. Data: 2012-11-13 22:58:20
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: Maciek <m...@n...pl>
W dniu 2012-11-13 19:47, t? pisze:
> Nie ma, chyba, że lubisz się namęczyć i nabrudzić dla zaoszczędzenia 50
> zł, a potem być może i tak jechać do gumiarza, bo koła okażą się jednak
> źle wyważone.
A gdzie w większych miastach, gumiarze biorą 5 dych za przerzucenie
kół??? Jeszcze można ładny czas w kolejce stracić.
--
Pozdrawiam
Maciek
-
19. Data: 2012-11-13 23:11:08
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: tÎż
Maciek wrote:
> A gdzie w większych miastach, gumiarze biorą 5 dych za przerzucenie
> kół???
Tam gdzie Ty nie jeździsz. :>
> Jeszcze można ładny czas w kolejce stracić.
Jak się nie potrafi umówić na konkretną godzinę, to być może.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
20. Data: 2012-11-13 23:29:59
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>
Dnia Tue, 13 Nov 2012 20:20:52 +0100, kamil/Endurorider.pl napisał(a):
> Użytkownik "Roman Zaremba" <n...@a...mailowego.com> napisał w wiadomości
> news:k7u1bc$2q2$1@news.task.gda.pl...
>> Dziękuję i pozdrawiam,
>> Roman
>
> Smar miedziowy i ew problem zapiekania nie istnieje.
Akurat smar miedziowy w połączeniu z aluminium to niezbyt dobry pomysł, bo
tworzą się doskonałe warunki korozji elektrochemicznej.
Smar miedziowy służy do smarowania elementów stalowych.
Jak już ktoś chce smarować otwór centrujący, to smarem grafitowym który już
reagował z aluminium nie będzie, lub smarem na bazie alumuinum.
No i oczywiście bardzo niewielka ilość smaru tylko na samą tuleję
centrującą - bo widziałem już "szpeców" co potrafili całą piastę
zasmarować.