  • 11. Data: 2009-04-05 21:08:26
    Temat: Re: Fazer FZS 600 jakie świece
    Od: "Monster" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Mystik" napisał w wiadomości

    > PS. O tych co w ogóle nie wymieniali oleju i jeżdzili też tu już pisano
    > :).

    jak policzę do kupy zużycie 0,6l/1kkm to po sezonie mam wymieniony,czasem
    więcej niż raz:-)

    Tomek
    BMWR1100S
    Dniepr MT10 koszowiec

  • 12. Data: 2009-04-06 06:12:45
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Sun, 05 Apr 2009 22:17:11 +0200, Solo napisał(a):

    > A jaki jest sens wymieniać olej co 6 tys a filtr oleju co 12tys?
    > Jak dla mnie to brzmi bez sensu.

    Napisałem tylko to, co siedzi w serwisówce do Fazera - chociaż z tego co
    pamiętam jest jeszcze kilka innych modeli moto, w których taka procedura
    jest dopuszczalna.

    Sebastian S.

  • 13. Data: 2009-04-06 08:04:02
    Od: DrFugazi <d...@n...drfugazi.eu.org>

    Seba pisze:
    > Tak by wynikalo. Serwisowka zaleca 'clean, regap or replace if
    > necessary' co 6 kkm lub 6 miesiecy (zaleznie co nadejdzie pierwsze),
    > co w moim przypadku oznacza po prostu ich wymiane. Przeciez ich cena
    > nie zabija.

    Ale napisane jest 'if necessary'. Przy regulacji zaworów też masz
    napisane, żeby sprawdzić i wyregulować jeśli to konieczne, to też za
    każdym razem wymieniasz płytki zaworowe ?
    Zresztą to chyba producent świec określa średni czas życia i to bliżej
    10 tys. km niż 6-ciu.

    > Tak.
    > Filtr oleju mozna wymieniac co 12 kkm lub co rok - zalezy co
    > nadejdzie szybciej.
    >
    > Oczywiscie, ze sprawdzalem. Na jej podstawie to napisalem.

    W małym fazerze ? O ile pamiętam to w instrukcji stoi, że co 10 tys. się
    wymienia olej. Przecież Fazer właśnie z tego słynie, że są długie
    przebiegi międzyokresowe. Podobnie jak regulacja zaworów co 40 tys.
    Miałem rocznik 2002, a w starszych modelach ponoć było co 48 tys.
    Może masz instrukcję od Bandita ? ;)

    DrFugazi, GSX 1300R Hayabusa
    (dwa byłe Fazery i XJ-ta)
    http://moto.drfugazi.eu.org/

  • 14. Data: 2009-04-06 08:22:47
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    DrFugazi wrote:
    > W małym fazerze ? O ile pamiętam to w instrukcji stoi, że co 10
    > tys. się wymienia olej. Przecież Fazer właśnie z tego słynie, że są
    > długie przebiegi międzyokresowe.

    O kurde, to jak Fazer słynie z długich przebiegów między wymianami
    przy 10 tys. km to co robi Deauville z 12 tys. km?

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville '98

  • 15. Data: 2009-04-06 08:24:02
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Marcin Gardeła pisze:

    > O kurde, to jak Fazer słynie z długich przebiegów między wymianami przy
    > 10 tys. km to co robi Deauville z 12 tys. km?

    Ssie bo jest mala i brzydka.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 16. Data: 2009-04-06 08:25:05
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

    Użytkownik "Kuczu" <p...@j...pl> napisał w wiadomości

    > Ssie bo jest mala i brzydka.

    Spadaj tak;)

    Easy i DWIE deauvilki ;)

  • 17. Data: 2009-04-06 08:47:50
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Kuczu wrote:
    > Ssie bo jest mala i brzydka.

    Jepsię.

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville '98

  • 18. Data: 2009-04-06 08:48:40
    Od: DrFugazi <d...@n...drfugazi.eu.org>

    Marcin Gardeła pisze:

    > O kurde, to jak Fazer słynie z długich przebiegów między wymianami przy
    > 10 tys. km to co robi Deauville z 12 tys. km?

    No, czytałeś co Kuczu napisał :)
    Poza tym my tu o motycklach a nie jakichś dewolajach, u Ciebie olej się
    powinno wymieniać po każdym smażeniu :)

    Pozdro

  • 19. Data: 2009-04-06 10:03:52
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 06 Apr 2009 10:04:02 +0200, DrFugazi napisał(a):

    > Ale napisane jest 'if necessary'. Przy regulacji zaworów też masz
    > napisane, żeby sprawdzić i wyregulować jeśli to konieczne, to też za
    > każdym razem wymieniasz płytki zaworowe ?

    A gdzie ja tak napisałem? Nie wiem jakim cudem wyciągasz takie wnioski.
    Świece wymieniam przy każdej wymianie oleju, ponieważ ich koszt nie
    zabija, a jakiś tam spokój mam - żadnej większej ideologii do tego nie
    dorabiam.

    > Zresztą to chyba producent świec określa średni czas życia i to bliżej
    > 10 tys. km niż 6-ciu.

    Sam piszesz, że mogłyby być problemy, żeby dotarły do 12 - 13 kkm
    przebiegu (czyli do co drugiego przeglądy) - więc po co kombinować? Toć
    to naprawdę nie są duże pieniądze.

    > W małym fazerze ? O ile pamiętam to w instrukcji stoi, że co 10 tys. się
    > wymienia olej.

    Z serwisówki wynika wprost, że co 6 kkm.

    > Przecież Fazer właśnie z tego słynie, że są długie
    > przebiegi międzyokresowe. Podobnie jak regulacja zaworów co 40 tys.
    > Miałem rocznik 2002, a w starszych modelach ponoć było co 48 tys.

    Regulacja zaworów jest wymagana co 42 kkm.
    Ja tam nie słyszałem że Fazer słynie z dużych przebiegów
    'bezwymianowych' - może tylko jeżeli chodzi o właśnie ten luz zaworowy.

    > Może masz instrukcję od Bandita ? ;)

    ;)

    Sebastian S.

  • 20. Data: 2009-04-06 12:02:54
    Od: DrFugazi <d...@n...drfugazi.eu.org>

    Seba pisze:

    > A gdzie ja tak napisałem? Nie wiem jakim cudem wyciągasz takie wnioski.

    A tak przez analogię ;)

    > Świece wymieniam przy każdej wymianie oleju, ponieważ ich koszt nie
    > zabija, a jakiś tam spokój mam - żadnej większej ideologii do tego nie
    > dorabiam.

    Ale ja sądzę, że nie ma takiej potrzeby po prostu, szczególnie jeśli
    olej wymieniasz co 6. Świece powinny wytrzymać dłużej, zresztą inni już
    to pisali. Dla spokojności ducha starczy jak będziesz wymieniał co 2
    zmiany, ale jak tam lubisz.

    > Sam piszesz, że mogłyby być problemy, żeby dotarły do 12 - 13 kkm
    > przebiegu (czyli do co drugiego przeglądy) - więc po co kombinować? Toć
    > to naprawdę nie są duże pieniądze.

    Nie pisałem, że mogą być problemy, tylko, że producent zwykle określa
    żywotność na przynajmniej 10kkm. Myślę, że jeśli są prawidłowo
    użytkowane (czyli nie gasisz zaraz po odpaleniu) to wytrzymają znacznie
    dłużej. Niby koszt niewielki, ale te 90-100 zł to ja wolę przejeździć,
    tym bardziej, że olej zmieniam ze 3 razy na sezon.

    > Regulacja zaworów jest wymagana co 42 kkm.

    Który masz rok tego Fazera ? Albo może kraj pochodzenia tutaj ma jakieś
    znaczenie. Ja miałem instrukcję, gdzie wymiany oleju były rozpisane co
    10 kkm, a zawory co 40.
    No ale częstsze inspekcje i świeży olej przecież nie zaszkodzi :)