    From: DrFugazi <d...@n...drfugazi.eu.org>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Fazer FZS 600 jakie świece
    Date: Mon, 06 Apr 2009 14:02:54 +0200

    Seba pisze:

    > A gdzie ja tak napisałem? Nie wiem jakim cudem wyciągasz takie wnioski.

    A tak przez analogię ;)

    > Świece wymieniam przy każdej wymianie oleju, ponieważ ich koszt nie
    > zabija, a jakiś tam spokój mam - żadnej większej ideologii do tego nie
    > dorabiam.

    Ale ja sądzę, że nie ma takiej potrzeby po prostu, szczególnie jeśli
    olej wymieniasz co 6. Świece powinny wytrzymać dłużej, zresztą inni już
    to pisali. Dla spokojności ducha starczy jak będziesz wymieniał co 2
    zmiany, ale jak tam lubisz.

    > Sam piszesz, że mogłyby być problemy, żeby dotarły do 12 - 13 kkm
    > przebiegu (czyli do co drugiego przeglądy) - więc po co kombinować? Toć
    > to naprawdę nie są duże pieniądze.

    Nie pisałem, że mogą być problemy, tylko, że producent zwykle określa
    żywotność na przynajmniej 10kkm. Myślę, że jeśli są prawidłowo
    użytkowane (czyli nie gasisz zaraz po odpaleniu) to wytrzymają znacznie
    dłużej. Niby koszt niewielki, ale te 90-100 zł to ja wolę przejeździć,
    tym bardziej, że olej zmieniam ze 3 razy na sezon.

    > Regulacja zaworów jest wymagana co 42 kkm.

    Który masz rok tego Fazera ? Albo może kraj pochodzenia tutaj ma jakieś
    znaczenie. Ja miałem instrukcję, gdzie wymiany oleju były rozpisane co
    10 kkm, a zawory co 40.
    No ale częstsze inspekcje i świeży olej przecież nie zaszkodzi :)

    DrFugazi, GSX 1300R Hayabusa
    http://moto.drfugazi.eu.org/