  • 1. Data: 2010-01-24 21:42:34
    Temat: FastStone Image Viewer i obrobka RAW
    Od: "Zzyxyryzzy" <s...@n...adresik>

    Witam grupe,

    Uzywam tego programu do przegladania i prostej edycji jpg-ow, ale daje on
    rowniez mozliwosc prostej obrobki plikow RAW.

    Chcialbym dowiedziec sie od bieglych w temacie, jak w tym programie pracuja
    z balansem bieli.

    Wszelkie sensowne odpowiedzi mile widziane. Prosze tylko nie namawiac mnie
    na PS, GIMPa, Picasse itd. itp - to nie sa dla mnie sensowne odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    --
    Zzyzzy
    aparat czarny

  • 2. Data: 2010-01-25 07:42:49
    Temat: Re: FastStone Image Viewer i obrobka RAW
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Zzyxyryzzy napisał(a):

    > Chcialbym dowiedziec sie od bieglych w temacie, jak w tym programie pracuja
    > z balansem bieli.

    Nie pracuja bo ten program nie potrafi 'wywolywac' rawow. W jakis sposob
    je otwiera, przypuszczalnie po prostu otwiera zaszyty w rawie jpg.

    j.

    --
    ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej
    wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika.

  • 3. Data: 2010-01-25 08:45:17
    Od: "Henry (k)" <h...@W...gazeta.pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):
    > Nie pracuja bo ten program nie potrafi 'wywolywac' rawow. W jakis sposob
    > je otwiera, przypuszczalnie po prostu otwiera zaszyty w rawie jpg.

    Potrafi też "wywołać" - ale chyba tylko z wartościami domyślnymi
    (przynajmniej wersja którą mam). Edycję można zrobić dopiero na jpg
    obrazie który się z tego zrobi.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 4. Data: 2010-01-25 19:06:55
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-25 09:45, Henry (k) wrote:
    > Potrafi też "wywołać" - ale chyba tylko z wartościami domyślnymi
    > (przynajmniej wersja którą mam). Edycję można zrobić dopiero na jpg
    > obrazie który się z tego zrobi.

    Dokładniej to ma zaszytego dcraw-a. Na miniaturkach pokazuje miniaturki z
    RAW, po wejściu w środek w zależności od preferencji pokazuje albo szybko
    wyrenderowany raw, albo podgląd (mi wystarcza to drugie, bo alfy poza A100
    mają zaszyte podgląd fullHD). Po naciśnięciu "a" program wywołuje pełny
    podgląd z RAW - i ta operacja trwa już dłużej.
    Swoją drogą dla szybkości z jaką operuje faststone warto mieć ten program.
    Do błyskawicznego przeglądania rawów jak znalazł. Dzięki niemu jpegi
    traktuję tylko jako materiał czysto do druku lub sieci.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564