  • 21. Data: 2012-07-18 14:22:44
    Temat: Re: Fakty TVN 16.07.2012 - materiał o podwyżkach mandatów....
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-18 13:20, Michoo pisze:
    > Nie mam pojęcia, ale jakikolwiek generator częstotliwości musi mieć
    > bardzo dobrze ustabilizowane źródło zasilania, albo będzie tak pływał,
    > że nie da się przeprowadzić kalibracji, nie mówiąc o legalizacji.

    A Rapidy są legalizowane przy zasilaniu z gniazda zapalniczki, czy
    zasilacza jak myślisz? :)

  • 22. Data: 2012-07-18 14:24:15
    Od: anacron <a...@a...pl>

    > Napięcie 10.4V przy włączonym silniku nie jest wartością normalną.
    > Masz coś zepsute.

    Aha a w gniazdu w ścianie masz 230V non stop :) Miałeś kiedyś dokładny
    miernik w ręku potrafiący dokonywać pomiaru ciągłego z zapisem? :)

  • 23. Data: 2012-07-18 14:55:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello anacron,

    Wednesday, July 18, 2012, 2:24:15 PM, you wrote:

    > Aha a w gniazdu w ścianie masz 230V non stop :)

    Poza awariami i wyłączeniami mam 230V AC z dokładnoscią lepszą niż 5%

    > Miałeś kiedyś dokładny miernik w ręku potrafiący dokonywać pomiaru
    > ciągłego z zapisem? :)

    Nawet nie marzą ci się mierniki, jakich używalem do pomiarów. I -
    bardzo proszę - nie pouczaj mnie o sprawach zasilania, bo się
    strasznie ośmieszasz.

    Po raz kolejny: w sprawnym samochodzie, przy włączonym silniku nie
    może w gnieździe zapalniczki wystąpić napięcie 10.4V. Pod pojęciem
    "sprawny samochód" rozumiem samochód ze sprawnym akumulatorem i resztą
    instalacji elektrycznej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2012-07-18 15:07:26
    Od: anacron <a...@a...pl>

    > Poza awariami i wyłączeniami mam 230V AC z dokładnoscią lepszą niż 5%

    Yhy, a stany nieustalone (przejściowe) to fikcja teoretyków. Tak wiem,
    rozumiem, wręcz przyswajam. :)

> [...]
    > może w gnieździe zapalniczki wystąpić napięcie 10.4V. Pod pojęciem
    > "sprawny samochód" rozumiem samochód ze sprawnym akumulatorem i resztą

    No to widać nie miałeś dobrego miernika w ręku, a przynajmniej takiego
    dobrego nie podłączałeś do gniazda zapalniczki. Oczywiście zakładam że
    rozumiesz znaczenie słowa "chwilowe", "skokowe" i "graniczne". Jakbyś
    był we Włocławku podjedź swoim autem ze sprawną instalacją i podłączymy
    mój miernik, który następnie podłączymy do laptopa, aby ten zbierał dane
    i rysował ładne wykresy w czasie rzeczywistym. Pół godzinki pomiaru i
    oczy Ci się otworzą ze zdziwienia tak szeroko, jak nigdy dotąd.

  • 25. Data: 2012-07-18 16:03:09
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-07-18 14:22, anacron wrote:

    > A Rapidy są legalizowane przy zasilaniu z gniazda zapalniczki, czy
    > zasilacza jak myślisz? :)

    A zasilacz jest legalizowany i wpiety w legalizowane gniazdko?
    Z legalizowanej elektrowni?

    Przeczytaj sobie stanowisko instytucji, ktora to wlasnie zajmuje
    sie legalizacja tego, co podlega temu obowiazkowi:

    "Prawnej kontroli metrologicznej nie podlegają wyroby takie jak bateria
    i akumulator (tj. zespół zasilania), w związku z tym nie istnieją w
    obrocie prawnym wydane na podstawie ustawy Prawo o miarach świadectwa
    legalizacji potwierdzające spełnianie wymagań przez te wyroby.

    Legalizacji podlega przyrząd do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu
    drogowym jako całość, który został zidentyfikowany w decyzji
    zatwierdzenia typu (charakterystyka decyzji wskazuje wszystkie jego
    elementy). "

    http://bip.gum.gov.pl/pl/bip/komunikaty/rad_prz_pom

    i przestan.

    --

    memento lorem ipsum

  • 26. Data: 2012-07-18 16:30:09
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-18 16:03, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > drogowym jako całość, który został zidentyfikowany w decyzji
    > zatwierdzenia typu (charakterystyka decyzji wskazuje wszystkie jego

    Człowiek, który w - chyba Łowiczu - zajmuje się legalizacją tych
    urządzeń powiedział do mikrofonu dziennikarza, że nigdy nie przyjąłby
    mandatu z pomiaru urządzeniem radarowym zasilanym z gniazda zapalniczki
    w aucie. Ciekawe dlaczego? Poza tym legalizacja pierwotna/wtórna to
    legalizacja a zatwierdzenie typu, to zatwierdzenie typu w którym jak wół
    wymienione jest _gniazdo_ _zasilające_ _do_ _podłączenia_ _z_
    _akumulatorem_ _pojazdu_ (nie przewód do zasilania z gniazda zapalniczki
    w aucie, co jest już samowolką policji) i w przypadku Rapida konkretna
    bateria. O ile pamiętam np. zatwierdzenie typu Iskry ma 150/2006 (PLT
    06133 lub PLT 03166). Rapida niestety nie pamiętam numeru, ale to chyba
    będzie można znaleźć w internecie.

  • 27. Data: 2012-07-18 16:50:47
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-07-18 16:30, anacron wrote:

> [...]
    > bateria. O ile pamiętam np. zatwierdzenie typu Iskry ma 150/2006 (PLT
    > 06133 lub PLT 03166). Rapida niestety nie pamiętam numeru, ale to chyba

    Widze ze masz problemy z czytaniem dostarczonego linku, wiec
    pomoge:

    "Prawna kontrola metrologiczna ww. przyrządów jest wykonywana przez:

    1) zatwierdzenie typu przyrządu pomiarowego na podstawie badania typu -
    przed wprowadzeniem typu przyrządu pomiarowego do obrotu lub
    2) legalizację pierwotną - przed wprowadzeniem danego egzemplarza
    przyrządu pomiarowego do obrotu lub użytkowania, a także
    3) legalizację ponowną - w stosunku do przyrządów pomiarowych
    wprowadzonych do obrotu lub użytkowania.

    Podczas badań typu ww. przyrządów wykonuje się między innymi badanie
    charakterystyk technicznych i metrologicznych przyrządu pomiarowego w
    tym wpływ zasilania przyrządu na wykonywanie pomiaru prędkości.

    W skład przyrządu radarowego, zgodnie z § 2 pkt 4 ww. rozporządzenia,
    wchodzi w szczególności zespół zasilania.

    *Zgodnie z § 6 pkt 2 ww. rozporządzenia, konstrukcja i wykonanie
    przyrządu oraz materiały stosowane do jego wytwarzania powinny
    uniemożliwiać wykonywanie pomiaru prędkości w przypadku obniżenia
    napięcia zasilania poniżej 90 % wartości napięcia nominalnego lub jego
    wzrostu powyżej 110 % wartości napięcia nominalnego."*

    memento lorem ipsum

  • 28. Data: 2012-07-18 17:15:12
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-18 16:50, elmer radi radisson pisze:
    > Widze ze masz problemy z czytaniem dostarczonego linku
    Ja widzę, że ty masz problem z czytaniem tego co napisałem. Przeczytaj
    zatwierdzenia typu Rapida i Iskry. Coś na podstawie czego wystawiana
    jest legalizacja.

  • 29. Data: 2012-07-18 17:20:46
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-16 19:31:09 +0200, anacron <a...@a...pl> said:

    > 2. Ja bym poprosił o legalizację (...) legalizację źródła zasilania

    Zdradzisz procedurę legalizacji niemiernika?

    --
    Bydlę

  • 30. Data: 2012-07-18 17:23:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello anacron,

    Wednesday, July 18, 2012, 3:07:26 PM, you wrote:

    > Yhy, a stany nieustalone (przejściowe) to fikcja teoretyków. Tak wiem,
    > rozumiem, wręcz przyswajam. :)

    Nie odróżniasz pomiaru napięcia zasilania od pomiaru zakłóceń.

    > No to widać nie miałeś dobrego miernika w ręku, a przynajmniej takiego
    > dobrego nie podłączałeś do gniazda zapalniczki.

    Bo i po co - wiem bez tego, czego mogę się spodziewać.

    > Oczywiście zakładam że rozumiesz znaczenie słowa "chwilowe",
    > "skokowe" i "graniczne".

    A ty rozumiesz pojęcie "zakłócenia"? Bo zapewniam cię, że w instalacji
    samochodowej poziom zakłóceń może przekroczyć poziom napięcia
    zasilania. I od tego są filtru na wejściu czułych odbiorników, żeby
    napięcie zasilania z zakłóceń oczyścić.

    > Jakbyś był we Włocławku podjedź swoim autem ze sprawną instalacją i
    > podłączymy mój miernik,

    Ale po co - mam w domu sprzęt wystarczający.

    > który następnie podłączymy do laptopa,

    Laptopa? Ty piszesz coś o dobrym sprzęcie?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan