-
1. Data: 2014-06-07 16:31:50
Temat: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: bartekltg <b...@g...com>
Powiedzieć, że to silnik to trochę dużo, "3D" też takie jak
w wolfenstein 3D czasem zwane 2.5D, ale działa, biegać można.
http://www.playfuljs.com/a-first-person-engine-in-26
5-lines/
pzdr
bartekltg
-
2. Data: 2014-06-07 17:36:09
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: firr <p...@g...com>
W dniu sobota, 7 czerwca 2014 16:31:50 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
> Powiedzieć, że to silnik to trochę dużo, "3D" też takie jak
>
> w wolfenstein 3D czasem zwane 2.5D, ale działa, biegać można.
>
>
>
> http://www.playfuljs.com/a-first-person-engine-in-26
5-lines/
>
fps w 200 lini jak sie uzywa biblioteki (ktora rysuje trojkat w 3d a najlepiej
jeszcze ustawia kamere) to nie jest zupelnie nic dziwnego
engine tez w sumie latwo napisac, nawet w czystym winapi, choc tu kod juz bedzie sie
wydluzac bo trzeba uruchomic kilka kawałków, na takim framewroku jaki ja mam
potrzebny jest z
tego co potrafie wyliczyc: setup okna (ze 200 lini), bitter (ze 100), funkcje
transformacji rzutnika (kamery) (ze 100), nawigator kamery (sterowany myszą -
najbardziej wpieniajace rzecz) (ze 300 lini), same funkcje rasteryzacji (zalezy ile
tego ma byc, powiedzmy ze okolo 300 lini,
no i sam kod sceny, nie wiem ze 200 lini
1. okno 200
2. rzutnik 100
3. blitter 100
4. nawigator 300
5. rasteryzacje 300
6. scena 200
1200 lini, ale mysle ze (czyba nawet na luziku) mozna to skrocic dwa razy, moze
wiecej, czyli spokojnie da sie na pewno zrobic to w kilkaset lini (chyba ze o czyms
zapomnialem przy tym wyliczaniu) - moze kiedys jak znowu nabiore ochoty by troche
przysiasc to popracuje nad tym znowu, co do kodu w js to zawsze warto rzucic okiem,
choc ostatnio wszystko mnie nudzi :U (a sama apka u mnie w chrome chyba nie działa)
-
3. Data: 2014-06-07 18:17:58
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: firr <p...@g...com>
wogole to fajnie by bylo sie nauczyc takiego kodu engine na pamiec (tak by moc
analizowac go w glowie) po czym nauczyc sie go tez w miare sprawnie wpisywac
i uruchamiac - ciekawe ile minut by to moglo mi zajac jakbym potranował (jestem
strasznie wolny w pisaniu na klawiaturze, 10 linijek wklepuje chyba minute 9zwlaszca
moimi lapami bolacymi po boreliozie) - z tego wniosek ze calosc (wpisania małego fpsa
z pamieci na kompie) zajelaby mi minimum kilkadziesiat minut (przy dobrym
wytrenowaniu i jakby dobrze poszło) - wolno
(troche oldschoolowe i dla szpanu ale w sumie, moze warto potrenowac)
-
4. Data: 2014-06-07 19:33:25
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>
mieszkałem w akademiku z gościem który testował napisaną przez siebie
gierę 3D na 386/486...
-
5. Data: 2014-06-07 22:08:03
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: A.L. <a...@a...com>
On Sat, 07 Jun 2014 16:31:50 +0200, bartekltg <b...@g...com>
wrote:
>Powiedzieć, że to silnik to trochę dużo, "3D" też takie jak
>w wolfenstein 3D czasem zwane 2.5D, ale działa, biegać można.
>
>http://www.playfuljs.com/a-first-person-engine-in-2
65-lines/
>
W dawnych czasach, napisalem na Meritum dwie gierki. Kazda w jednej
linii, 255 znakow. Mozna znalezc w mojej ksiazcze "Programowanie
mikrokomputerow w jezyku Basic"
A.L.
-
6. Data: 2014-06-07 22:42:46
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: firr <p...@g...com>
W dniu sobota, 7 czerwca 2014 22:08:03 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:
> On Sat, 07 Jun 2014 16:31:50 +0200, bartekltg <b...@g...com>
>
> wrote:
>
>
>
> >Powiedzie�, �e to silnik to troch� du�o, "3D" te� takie jak
>
> >w wolfenstein 3D czasem zwane 2.5D, ale dzia�a, biega� mo�na.
>
> >
>
> >http://www.playfuljs.com/a-first-person-engine-in-2
65-lines/
>
> >
>
>
>
> W dawnych czasach, napisalem na Meritum dwie gierki. Kazda w jednej
>
> linii, 255 znakow. Mozna znalezc w mojej ksiazcze "Programowanie
>
> mikrokomputerow w jezyku Basic"
>
Mikrokomputer - programowanie w języku BASIC / Bohdan Frelek, Andrzej Lewandowski.
ciekawe, nie ma gdzies wersji on-line ? ;/
Ten bohdan frelek to autor (raczej swietnej ) ksiazki do C64 ktora czytalem w
dziecinstwie, mam jeszcze zreszta w drugim pokoju - jak sie ma 13 lat to ksiazki
wydaja sie wogole niezle magiczne, a ta pamietam ocenielam wtedy (uczac sie asma i
zacinajac w last ninja 2, he-man, flash gordon i elite) wysoko 9mialem jeszcze jakies
inne ale z wygladu przypominaly ksero i nie byly sensowne
-
7. Data: 2014-06-07 23:31:45
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: bartekltg <b...@g...com>
On 07.06.2014 19:33, tusk, donald tusk wrote:
> mieszkałem w akademiku z gościem który testował napisaną przez siebie
> gierę 3D na 386/486...
Tak, to metoda szeroko wykorzystywana w tym okresie.
Przed wspomnianym wolfensteinem np hovertank 3d.
Chociaż sama z siebie znacznie starsza. Wiki mówi
o 1982, a koncepcje jeszcze wcześniejsze.
pzdr
bartekltg
-
8. Data: 2014-06-07 23:38:42
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: bartekltg <b...@g...com>
On 07.06.2014 22:08, A.L. wrote:
> On Sat, 07 Jun 2014 16:31:50 +0200, bartekltg <b...@g...com>
> wrote:
>
>> Powiedzieć, że to silnik to trochę dużo, "3D" też takie jak
>> w wolfenstein 3D czasem zwane 2.5D, ale działa, biegać można.
>>
>> http://www.playfuljs.com/a-first-person-engine-in-26
5-lines/
>>
>
> W dawnych czasach, napisalem na Meritum dwie gierki. Kazda w jednej
> linii, 255 znakow. Mozna znalezc w mojej ksiazcze "Programowanie
> mikrokomputerow w jezyku Basic"
Jest nawet w bibliotece, ale za szybko tam się nie dostanę.
pzdr
bartekltg
-
9. Data: 2014-06-08 11:10:32
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: firr <p...@g...com>
w operze działa (wole opere niz chrome ale ostatnio cos mi sie w niej zaczelo lekko
chrzanic) - nawet ciekawe, lekko tnie jak na 386
js jest jak wspomnialem gdzies tak od roku (odkad kolega godek zwrocil mi nań uwage)
moim drugim ulubionym jezykiem po c - z tym ze jak zwykle nie mam czasu go sie lepiej
nauczyc - ale moze cos skrobne ;/
-
10. Data: 2014-06-08 16:55:36
Temat: Re: FPS 3D w 265 linii kodu [ciekawostka]
Od: firr <p...@g...com>
powstaje jeszcze pytanie, co to takiego jest?
<script>
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=
r;i[r]=i[r]||function(){
(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.p
arentNode.insertBefore(a,m)
})(window,document,'script','//www.google-analytics.
com/analytics.js','ga');
ga('create', 'UA-50885475-1', 'playfuljs.com');
ga('send', 'pageview');
</script>